Škoda Auto společně se svými výrobními partnery vyrobila v tomto roce již 1 milion vozů. Výrobní linky opustil již po čtvrté za sebou v jednom kalendářním roce sedmiciferný počet vozů. Poprvé v historii bylo tohoto milníku dosaženo již v říjnu. Největší podíl na tomto úspěchu mají modely Škoda Fabia, Octavia a Superb. I velké SUV Škoda Kodiaq předznamenává další růst pro rok 2017. Zvýšení objemu výroby lze očekávat i v souvislosti s novým kompaktním SUV Škoda Karoq, které společnost Škoda Auto v současné době uvádí na trhy.
„Jeden milion vyrobených vozů je pro nás v tomto roce důležitým milníkem,“ říká člen představenstva Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, Michael Oeljeklaus. „Toto jubileum dokládá výkonnost našich výrobních závodů a také kompetentnost našeho personálu. V tomto roce směřujeme opět k novému výrobnímu rekordu,“ pokračuje Oeljeklaus. Škoda Auto společně se svými výrobními partnery již po čtvrté za sebou překonala počet jednoho milionu vyrobených vozů v jednom roce. Tradiční automobilka z Mladé Boleslavi dosáhla v roce 2017 tohoto milníku dříve než kdykoliv předtím. Kromě vysoké poptávky po bestselleru Škoda Octavia a modelových řadách Superb a Fabia přispělo rozhodujícím způsobem k navýšení výroby i úspěšné uvedení modelu Škoda Kodiaq. S uvedením velkého SUV na trh v únoru tohoto roku začala v rámci Strategie 2025 současně i SUV-ofenzíva. Nejmladším členem rodiny Škoda je kompaktní SUV Škoda Karoq, které je v současné době uváděno na jednotlivé trhy.
Jeden milion vozů, vyrobený poprvé v historii společnosti již v říjnu, potvrzuje úspěšný příběh, který automobilka Škoda Auto napsala v uplynulém čtvrtstoletí, když se zařadila mezi zavedené velkoobjemové výrobce. Od spojení s koncernem Volkswagen v roce 1991 vzrostla výroba na sedminásobek, aktuálně se vyrábí sedm modelových řad a více než 40 modelových variant. Při svém růstovém kurzu společnost sází na svou výkonnou mezinárodní výrobní síť. Ve své domovské zemi v České republice má společnost kromě hlavního závodu v Mladé Boleslavi další výrobní závody v Kvasinách a Vrchlabí. Kromě toho sjíždí vozy Škoda z výrobních pásů také v závodech koncernu Volkswagen nebo ve spolupráci s lokálními partnery v Číně, Indii, Rusku, Kazachstánu, Alžírsku, na Ukrajině a na Slovensku.
Důsledné rozšiřování modelové nabídky, inovativní kultura značky i expandující výrobní kapacity jsou důležitou součástí Strategie 2025. Pomocí ní se automobilka připravuje na postupné a hluboké změny ve společnosti i automobilovém průmyslu. V této souvislosti bude společnost v nadcházejících letech opět výrazně posilovat své aktivity v oblasti digitalizace, elektrifikace a internacionalizace. Tímto způsobem chce Škoda Auto růst ve dvou dimenzích: Vedle zvyšování odbytu vozů budou zdrojem růstu také nové oblasti podnikání, včetně digitálních služeb v oblasti mobility.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?