Škoda Auto společně se svými výrobními partnery vyrobila v tomto roce již 1 milion vozů. Výrobní linky opustil již po čtvrté za sebou v jednom kalendářním roce sedmiciferný počet vozů. Poprvé v historii bylo tohoto milníku dosaženo již v říjnu. Největší podíl na tomto úspěchu mají modely Škoda Fabia, Octavia a Superb. I velké SUV Škoda Kodiaq předznamenává další růst pro rok 2017. Zvýšení objemu výroby lze očekávat i v souvislosti s novým kompaktním SUV Škoda Karoq, které společnost Škoda Auto v současné době uvádí na trhy.
„Jeden milion vyrobených vozů je pro nás v tomto roce důležitým milníkem,“ říká člen představenstva Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, Michael Oeljeklaus. „Toto jubileum dokládá výkonnost našich výrobních závodů a také kompetentnost našeho personálu. V tomto roce směřujeme opět k novému výrobnímu rekordu,“ pokračuje Oeljeklaus. Škoda Auto společně se svými výrobními partnery již po čtvrté za sebou překonala počet jednoho milionu vyrobených vozů v jednom roce. Tradiční automobilka z Mladé Boleslavi dosáhla v roce 2017 tohoto milníku dříve než kdykoliv předtím. Kromě vysoké poptávky po bestselleru Škoda Octavia a modelových řadách Superb a Fabia přispělo rozhodujícím způsobem k navýšení výroby i úspěšné uvedení modelu Škoda Kodiaq. S uvedením velkého SUV na trh v únoru tohoto roku začala v rámci Strategie 2025 současně i SUV-ofenzíva. Nejmladším členem rodiny Škoda je kompaktní SUV Škoda Karoq, které je v současné době uváděno na jednotlivé trhy.
Jeden milion vozů, vyrobený poprvé v historii společnosti již v říjnu, potvrzuje úspěšný příběh, který automobilka Škoda Auto napsala v uplynulém čtvrtstoletí, když se zařadila mezi zavedené velkoobjemové výrobce. Od spojení s koncernem Volkswagen v roce 1991 vzrostla výroba na sedminásobek, aktuálně se vyrábí sedm modelových řad a více než 40 modelových variant. Při svém růstovém kurzu společnost sází na svou výkonnou mezinárodní výrobní síť. Ve své domovské zemi v České republice má společnost kromě hlavního závodu v Mladé Boleslavi další výrobní závody v Kvasinách a Vrchlabí. Kromě toho sjíždí vozy Škoda z výrobních pásů také v závodech koncernu Volkswagen nebo ve spolupráci s lokálními partnery v Číně, Indii, Rusku, Kazachstánu, Alžírsku, na Ukrajině a na Slovensku.
Důsledné rozšiřování modelové nabídky, inovativní kultura značky i expandující výrobní kapacity jsou důležitou součástí Strategie 2025. Pomocí ní se automobilka připravuje na postupné a hluboké změny ve společnosti i automobilovém průmyslu. V této souvislosti bude společnost v nadcházejících letech opět výrazně posilovat své aktivity v oblasti digitalizace, elektrifikace a internacionalizace. Tímto způsobem chce Škoda Auto růst ve dvou dimenzích: Vedle zvyšování odbytu vozů budou zdrojem růstu také nové oblasti podnikání, včetně digitálních služeb v oblasti mobility.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?