Škoda Auto společně se svými výrobními partnery vyrobila v tomto roce již 1 milion vozů. Výrobní linky opustil již po čtvrté za sebou v jednom kalendářním roce sedmiciferný počet vozů. Poprvé v historii bylo tohoto milníku dosaženo již v říjnu. Největší podíl na tomto úspěchu mají modely Škoda Fabia, Octavia a Superb. I velké SUV Škoda Kodiaq předznamenává další růst pro rok 2017. Zvýšení objemu výroby lze očekávat i v souvislosti s novým kompaktním SUV Škoda Karoq, které společnost Škoda Auto v současné době uvádí na trhy.
„Jeden milion vyrobených vozů je pro nás v tomto roce důležitým milníkem,“ říká člen představenstva Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, Michael Oeljeklaus. „Toto jubileum dokládá výkonnost našich výrobních závodů a také kompetentnost našeho personálu. V tomto roce směřujeme opět k novému výrobnímu rekordu,“ pokračuje Oeljeklaus. Škoda Auto společně se svými výrobními partnery již po čtvrté za sebou překonala počet jednoho milionu vyrobených vozů v jednom roce. Tradiční automobilka z Mladé Boleslavi dosáhla v roce 2017 tohoto milníku dříve než kdykoliv předtím. Kromě vysoké poptávky po bestselleru Škoda Octavia a modelových řadách Superb a Fabia přispělo rozhodujícím způsobem k navýšení výroby i úspěšné uvedení modelu Škoda Kodiaq. S uvedením velkého SUV na trh v únoru tohoto roku začala v rámci Strategie 2025 současně i SUV-ofenzíva. Nejmladším členem rodiny Škoda je kompaktní SUV Škoda Karoq, které je v současné době uváděno na jednotlivé trhy.
Jeden milion vozů, vyrobený poprvé v historii společnosti již v říjnu, potvrzuje úspěšný příběh, který automobilka Škoda Auto napsala v uplynulém čtvrtstoletí, když se zařadila mezi zavedené velkoobjemové výrobce. Od spojení s koncernem Volkswagen v roce 1991 vzrostla výroba na sedminásobek, aktuálně se vyrábí sedm modelových řad a více než 40 modelových variant. Při svém růstovém kurzu společnost sází na svou výkonnou mezinárodní výrobní síť. Ve své domovské zemi v České republice má společnost kromě hlavního závodu v Mladé Boleslavi další výrobní závody v Kvasinách a Vrchlabí. Kromě toho sjíždí vozy Škoda z výrobních pásů také v závodech koncernu Volkswagen nebo ve spolupráci s lokálními partnery v Číně, Indii, Rusku, Kazachstánu, Alžírsku, na Ukrajině a na Slovensku.
Důsledné rozšiřování modelové nabídky, inovativní kultura značky i expandující výrobní kapacity jsou důležitou součástí Strategie 2025. Pomocí ní se automobilka připravuje na postupné a hluboké změny ve společnosti i automobilovém průmyslu. V této souvislosti bude společnost v nadcházejících letech opět výrazně posilovat své aktivity v oblasti digitalizace, elektrifikace a internacionalizace. Tímto způsobem chce Škoda Auto růst ve dvou dimenzích: Vedle zvyšování odbytu vozů budou zdrojem růstu také nové oblasti podnikání, včetně digitálních služeb v oblasti mobility.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?