Škoda Auto společně se svými výrobními partnery vyrobila v tomto roce již 1 milion vozů. Výrobní linky opustil již po čtvrté za sebou v jednom kalendářním roce sedmiciferný počet vozů. Poprvé v historii bylo tohoto milníku dosaženo již v říjnu. Největší podíl na tomto úspěchu mají modely Škoda Fabia, Octavia a Superb. I velké SUV Škoda Kodiaq předznamenává další růst pro rok 2017. Zvýšení objemu výroby lze očekávat i v souvislosti s novým kompaktním SUV Škoda Karoq, které společnost Škoda Auto v současné době uvádí na trhy.
„Jeden milion vyrobených vozů je pro nás v tomto roce důležitým milníkem,“ říká člen představenstva Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, Michael Oeljeklaus. „Toto jubileum dokládá výkonnost našich výrobních závodů a také kompetentnost našeho personálu. V tomto roce směřujeme opět k novému výrobnímu rekordu,“ pokračuje Oeljeklaus. Škoda Auto společně se svými výrobními partnery již po čtvrté za sebou překonala počet jednoho milionu vyrobených vozů v jednom roce. Tradiční automobilka z Mladé Boleslavi dosáhla v roce 2017 tohoto milníku dříve než kdykoliv předtím. Kromě vysoké poptávky po bestselleru Škoda Octavia a modelových řadách Superb a Fabia přispělo rozhodujícím způsobem k navýšení výroby i úspěšné uvedení modelu Škoda Kodiaq. S uvedením velkého SUV na trh v únoru tohoto roku začala v rámci Strategie 2025 současně i SUV-ofenzíva. Nejmladším členem rodiny Škoda je kompaktní SUV Škoda Karoq, které je v současné době uváděno na jednotlivé trhy.
Jeden milion vozů, vyrobený poprvé v historii společnosti již v říjnu, potvrzuje úspěšný příběh, který automobilka Škoda Auto napsala v uplynulém čtvrtstoletí, když se zařadila mezi zavedené velkoobjemové výrobce. Od spojení s koncernem Volkswagen v roce 1991 vzrostla výroba na sedminásobek, aktuálně se vyrábí sedm modelových řad a více než 40 modelových variant. Při svém růstovém kurzu společnost sází na svou výkonnou mezinárodní výrobní síť. Ve své domovské zemi v České republice má společnost kromě hlavního závodu v Mladé Boleslavi další výrobní závody v Kvasinách a Vrchlabí. Kromě toho sjíždí vozy Škoda z výrobních pásů také v závodech koncernu Volkswagen nebo ve spolupráci s lokálními partnery v Číně, Indii, Rusku, Kazachstánu, Alžírsku, na Ukrajině a na Slovensku.
Důsledné rozšiřování modelové nabídky, inovativní kultura značky i expandující výrobní kapacity jsou důležitou součástí Strategie 2025. Pomocí ní se automobilka připravuje na postupné a hluboké změny ve společnosti i automobilovém průmyslu. V této souvislosti bude společnost v nadcházejících letech opět výrazně posilovat své aktivity v oblasti digitalizace, elektrifikace a internacionalizace. Tímto způsobem chce Škoda Auto růst ve dvou dimenzích: Vedle zvyšování odbytu vozů budou zdrojem růstu také nové oblasti podnikání, včetně digitálních služeb v oblasti mobility.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.