Když mluvíme o nejkrásnějším Mustangu, na mysli nemáme nic jiného, než ten z roku 1967. Tenhle nádherný americký osmiválcový musclecar je navíc po renovaci, což dovádí jeho jedinečnost i cenovku na úplné maximum.
Čas od času vás informujeme o tom, že je nějaký automobilový skvost na prodej. Většinou se ale tyto akce odehrávají na druhém konci republiky. Tentokrát je situace naprosto jiná a mnohem příjemnější. Tenhle fešák se bude dražit už tuto středu ve Znojmě. Vyvolávací cena je 834 tisíc, odhadní 1,2 milionu korun.
Máme tu tedy ideální příležitost k tomu, koupit auto ve výborném stavu, jelikož hodnota těchto vozů bude už jen stoupat. Auto má najeto přibližně 140 tisíc kilometrů, a pod kapotou se skrývá osmiválec o objemu 4,7 litru s automatickou převodovkou.
První generace Fordu Mustang se začala vyrábět v dubnu 1964 jako varianta k evropským sportovním vozům Jaguar E-Type či konkurenční Corvette. Původně se očekávalo, že se za první rok vyrobí 1 milion Mustangů, ale toto očekávání bylo přehnané. Po modelu z roku 1965 následovala verze 1967, kde Ford začal používat daleko více techniky z již existujících modelů (většinou Fairlane a Falcon) pro snížení jak výrobních nákladů, tak nákladů na školení servisního personálu. Tím bylo dosaženo výrazného snížení ceny jak samotného vozu, tak náhradních dílů. Během let 1965 až 1973 se v rámci první generace vyrobilo i několik speciálních modelů – Mach 1, Boss 302 a Boss 429, a z Fordu Mustang se postupně stala legenda, která přetrvává dodnes.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.