Když mluvíme o nejkrásnějším Mustangu, na mysli nemáme nic jiného, než ten z roku 1967. Tenhle nádherný americký osmiválcový musclecar je navíc po renovaci, což dovádí jeho jedinečnost i cenovku na úplné maximum.
Čas od času vás informujeme o tom, že je nějaký automobilový skvost na prodej. Většinou se ale tyto akce odehrávají na druhém konci republiky. Tentokrát je situace naprosto jiná a mnohem příjemnější. Tenhle fešák se bude dražit už tuto středu ve Znojmě. Vyvolávací cena je 834 tisíc, odhadní 1,2 milionu korun.
Máme tu tedy ideální příležitost k tomu, koupit auto ve výborném stavu, jelikož hodnota těchto vozů bude už jen stoupat. Auto má najeto přibližně 140 tisíc kilometrů, a pod kapotou se skrývá osmiválec o objemu 4,7 litru s automatickou převodovkou.
První generace Fordu Mustang se začala vyrábět v dubnu 1964 jako varianta k evropským sportovním vozům Jaguar E-Type či konkurenční Corvette. Původně se očekávalo, že se za první rok vyrobí 1 milion Mustangů, ale toto očekávání bylo přehnané. Po modelu z roku 1965 následovala verze 1967, kde Ford začal používat daleko více techniky z již existujících modelů (většinou Fairlane a Falcon) pro snížení jak výrobních nákladů, tak nákladů na školení servisního personálu. Tím bylo dosaženo výrazného snížení ceny jak samotného vozu, tak náhradních dílů. Během let 1965 až 1973 se v rámci první generace vyrobilo i několik speciálních modelů – Mach 1, Boss 302 a Boss 429, a z Fordu Mustang se postupně stala legenda, která přetrvává dodnes.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.