Celosvětově oblíbený pick-up Nissan Navara se na autosalonu v Ženevě pochlubil speciální edicí Trek-1°. Ačkoliv je pro celou Evropu určeno pouze 1500 těchto inteligentních a drsných strojů, šanci pořídit si je mají i čeští zájemci.
Nissan Navara Trek-1° vychází z nejvyššího stupně výbavy Tekna, který už v základu nabízí systém NissanConnect se satelitní navigací, digitálním rádiem s příjmem DAB, panoramatickým kamerovým parkovacím systémem, zadními parkovacími senzory a světlomety LED.
Speciální edice, jejíž název je odvozen od zeměpisné souřadnice pouště v provincii Navarra v severním Španělsku, přidává navrch černé sportovní ozdobné rámy se dvěma silnými LED světlomety, černé boční ozdobnými rámy, černá 18 palcová hliníková kola a nový inteligentní kryt ložné plochy.
Součástí výbavy modelu Trek-1° jsou dále kožená sedadla, vyhřívaná přední sedadla, možnost nastavení sedadla řidiče v osmi směrech a uzávěrka diferenciálu. Volitelnou výbavou je i elektrické střešní okno.
Navara Trek-1° je připravena ve dvou výrazných barevných provedeních - černé metalíze a bílé Pearl. Všechny modely jsou vybaveny dvakrát přeplňovaným 2,3 litrovým motorem o výkonu 190 koní. Ten je možné spojit se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. Všechny verze mají ve standardní výbavě pohon všech kol.
Ceny limitované edice začínají na 1 175 500 Kč pro modely s manuální převodovkou a 1 218 300 Kč s automatickou převodovkou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?