První generace se dala nazvat všelijak, jen ne slovy jako "krásná" nebo "úchvatná". Své fanoušky si však model Koleos našel, což vedlo ke vzniku druhé generace. Tady si dokonce i designéři napravili svou reputaci a z modelu Koleos se stalo velice zajímavé SUV.
Nový Renault Koleos sází na svalnatý a robustní design, jedinečnou technologii pohonu všech kol a nezpochybnitelné terénní schopnosti díky světlé výšce 213 mm.
Základní variantu Koleosu ZEN pořídíte za 699 900 Kč. V této ceně je naftový motor dCi o výkonu 130 koní s pohonem pouze přední nápravy. Výbava zahrnuje disky kol z lehkých slitin 17”, čalounění v kombinaci látky a koženky, LED denní svícení, přední mlhové světlomety, zadní parkovací senzory, Handsfree kartu Renault, multimediální a navigační systém R-Link 2 s 7” displejem, hudební systém Arkamys.
Výbavový stupeň INTENS začíná na ceně 749 900 Kč a zákazník si může zvolit z trojice motorů: Energy dCi 130 koní s pohonem předních kol, Energy dCi 175 koní s pohonem 4x4 nebo Energy dCi 175 koní s pohonem 4x4 a převodovkou X-Tronic. Výbava Intens přidává k výbavě Zen disky kol z lehkých slitin 18”, světlomety LED PURE VISION® , zatmavená zadní okna, elektrochromatické vnitřní zrcátko, zadní a přední parkovací senzory, parkovací kameru, zadní sedadla s děleným opěradlem 1/3-2/3 s funkcí Easy Break, multimediální a navigační systém R-Link 2 s 8,7” displejem.
Vrcholný stupeň výbavy nese označení INITIALE PARIS a jeho cena začíná na 979 900 Kč. Tato verze je k dispozici výhradně s motorem Energy dCi 175 koní s pohonem 4x4 a převodovkou X-Tronic. Tato vrcholná výbava nabízí disky kol z lehkých slitin 19" s designem Initiale Paris, kožené čalounění Nappa, elektrické otevírání víka zavazadlového prostoru s možností otevření pohybem nohy pod zadním nárazníkem, ventilovaná a vyhřívaná přední sedadla, Bose Surround Sound System s 12 reproduktory.
Renault také nabízí poměrně širokou škálu příplatkové výbavy a balíčky zvýhodněného příslušenství. Celý ceník je k nalezení na stránkách automobilky Renault. Čeští zákazníci se prvních vozů nové generace Koleosu dočkají v září 2017.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.