Suzuki Ignis potěšilo nejednoho fanouška již kdysi dávno. To když se jeho první generace dočkala jízdně mimořádně zajímavé verze Sport. Byl to ovšem jen ten fanoušek, co si podobné auto koupil, proto to Japonci po dvou generacích zabalili. Teď se Ignis vrací a je to opět typický Japonec.
Nechápejte to špatně, že jde o typicky japonské auto je dobře. Ostatně, kdo jiný by na půdorysu s délkou 3700 milimetrů, šířkou 1660 milimetrů a výškou 1595 milimetrů dokázal postavit mikro SUV, které vnitřním prostorem hravě konkuruje Fabii. Tady je zkrátka vidět inspirace naprosto geniálními vozítky třídy kei, která se ale do Evropy zřejmě nikdy (alespoň ne ve velkém) dovážet nezačnou. Třetí generace Ignisu je ale dokáže hravě nahradit. Ostatně, má o 165 milimetrů posuvná zadní sedadla (v tu chvíli se stane auto jen čtyřmístným), kufr o objemu minimálně 267 litrů a především možnost volby pohonu všech kol. Jen s ním ztrácíte 40 litrů základního objemu kufru.
Český trh dostane (zatím) jedinou motorizaci. Ignis tak má klasickou atmosférickou dvanáctistovkou o výkonu 66 kW (90 k) s točivý momentem 120 Nm. Pětistupňový manuál mají předokolka i čtyřkolka AllGrip s viskózní spojkou a vlastně ani v jedné verzi není Ignis žádný sprinter. S pohonem dvou kol akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy a dosáhne 170 km/h, pohon 4x4 přináší akceleraci za 11,9 sekundy a maximální rychlost 165 km/h. Spotřeba? 4,6, respektive 5,0 l/100 km. Velice působivá je světlá výška 180 milimetrů, tady se červenají i mnohá větší SUV.
Základní výbava Comfort za 240 900 korun přináší například šestici airbagů, Isofix, dálkový centrál, elektrická zrcátka a přední okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant nebo 15palcová kola s okrasnými kryty. Linie Premium obsahuje navíc především možnost sáhnout po pohonu všech kol AllGrip a s ním spojených asistentech pro rozjezd do kopce a sjezd z kopce. Jinak má tato verze navíc posuvná zadní sedadla, vyhřívaná přední sedadla, infotainment Suzuki Smartphone s digitálním rádiem a couvací kamerou, vyhřívaná zrcátka, střešní ližiny nebo 16palcová litá kola. Cena tohoto provedení je 262 900 korun, s pohonem všech kol 318 900 korun.
Kompletní ceník pro ČR
Nejvyšší stupeň Elegance je k dispozici jen jako čtyřkolka a má navíc třeba nouzové brzdění, varování před vybočením z jízdního pruhu, sledování únavy řidiče, tempomat, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, navigaci, dva extra reproduktory, kožený multifunkční volant, bezklíčkové startování, LED světlomety s diodami denního svícení, mlhovky nebo zrcátka s integrovanými blinkry. Vrcholný Ignis se prodává za ceny od 362 900 korun. Mimochodem, další japonský prvek? Příplatky jsou pro všechny výbavy jen dva – metalíza za 9 tisíc korun a dvoubarevná metalíza za 18 tisíc korun.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?