Suzuki Ignis potěšilo nejednoho fanouška již kdysi dávno. To když se jeho první generace dočkala jízdně mimořádně zajímavé verze Sport. Byl to ovšem jen ten fanoušek, co si podobné auto koupil, proto to Japonci po dvou generacích zabalili. Teď se Ignis vrací a je to opět typický Japonec.
Nechápejte to špatně, že jde o typicky japonské auto je dobře. Ostatně, kdo jiný by na půdorysu s délkou 3700 milimetrů, šířkou 1660 milimetrů a výškou 1595 milimetrů dokázal postavit mikro SUV, které vnitřním prostorem hravě konkuruje Fabii. Tady je zkrátka vidět inspirace naprosto geniálními vozítky třídy kei, která se ale do Evropy zřejmě nikdy (alespoň ne ve velkém) dovážet nezačnou. Třetí generace Ignisu je ale dokáže hravě nahradit. Ostatně, má o 165 milimetrů posuvná zadní sedadla (v tu chvíli se stane auto jen čtyřmístným), kufr o objemu minimálně 267 litrů a především možnost volby pohonu všech kol. Jen s ním ztrácíte 40 litrů základního objemu kufru.
Český trh dostane (zatím) jedinou motorizaci. Ignis tak má klasickou atmosférickou dvanáctistovkou o výkonu 66 kW (90 k) s točivý momentem 120 Nm. Pětistupňový manuál mají předokolka i čtyřkolka AllGrip s viskózní spojkou a vlastně ani v jedné verzi není Ignis žádný sprinter. S pohonem dvou kol akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy a dosáhne 170 km/h, pohon 4x4 přináší akceleraci za 11,9 sekundy a maximální rychlost 165 km/h. Spotřeba? 4,6, respektive 5,0 l/100 km. Velice působivá je světlá výška 180 milimetrů, tady se červenají i mnohá větší SUV.
Základní výbava Comfort za 240 900 korun přináší například šestici airbagů, Isofix, dálkový centrál, elektrická zrcátka a přední okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant nebo 15palcová kola s okrasnými kryty. Linie Premium obsahuje navíc především možnost sáhnout po pohonu všech kol AllGrip a s ním spojených asistentech pro rozjezd do kopce a sjezd z kopce. Jinak má tato verze navíc posuvná zadní sedadla, vyhřívaná přední sedadla, infotainment Suzuki Smartphone s digitálním rádiem a couvací kamerou, vyhřívaná zrcátka, střešní ližiny nebo 16palcová litá kola. Cena tohoto provedení je 262 900 korun, s pohonem všech kol 318 900 korun.
Kompletní ceník pro ČR
Nejvyšší stupeň Elegance je k dispozici jen jako čtyřkolka a má navíc třeba nouzové brzdění, varování před vybočením z jízdního pruhu, sledování únavy řidiče, tempomat, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, navigaci, dva extra reproduktory, kožený multifunkční volant, bezklíčkové startování, LED světlomety s diodami denního svícení, mlhovky nebo zrcátka s integrovanými blinkry. Vrcholný Ignis se prodává za ceny od 362 900 korun. Mimochodem, další japonský prvek? Příplatky jsou pro všechny výbavy jen dva – metalíza za 9 tisíc korun a dvoubarevná metalíza za 18 tisíc korun.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.