Suzuki Ignis potěšilo nejednoho fanouška již kdysi dávno. To když se jeho první generace dočkala jízdně mimořádně zajímavé verze Sport. Byl to ovšem jen ten fanoušek, co si podobné auto koupil, proto to Japonci po dvou generacích zabalili. Teď se Ignis vrací a je to opět typický Japonec.
Nechápejte to špatně, že jde o typicky japonské auto je dobře. Ostatně, kdo jiný by na půdorysu s délkou 3700 milimetrů, šířkou 1660 milimetrů a výškou 1595 milimetrů dokázal postavit mikro SUV, které vnitřním prostorem hravě konkuruje Fabii. Tady je zkrátka vidět inspirace naprosto geniálními vozítky třídy kei, která se ale do Evropy zřejmě nikdy (alespoň ne ve velkém) dovážet nezačnou. Třetí generace Ignisu je ale dokáže hravě nahradit. Ostatně, má o 165 milimetrů posuvná zadní sedadla (v tu chvíli se stane auto jen čtyřmístným), kufr o objemu minimálně 267 litrů a především možnost volby pohonu všech kol. Jen s ním ztrácíte 40 litrů základního objemu kufru.
Český trh dostane (zatím) jedinou motorizaci. Ignis tak má klasickou atmosférickou dvanáctistovkou o výkonu 66 kW (90 k) s točivý momentem 120 Nm. Pětistupňový manuál mají předokolka i čtyřkolka AllGrip s viskózní spojkou a vlastně ani v jedné verzi není Ignis žádný sprinter. S pohonem dvou kol akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,2 sekundy a dosáhne 170 km/h, pohon 4x4 přináší akceleraci za 11,9 sekundy a maximální rychlost 165 km/h. Spotřeba? 4,6, respektive 5,0 l/100 km. Velice působivá je světlá výška 180 milimetrů, tady se červenají i mnohá větší SUV.
Základní výbava Comfort za 240 900 korun přináší například šestici airbagů, Isofix, dálkový centrál, elektrická zrcátka a přední okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, multifunkční volant nebo 15palcová kola s okrasnými kryty. Linie Premium obsahuje navíc především možnost sáhnout po pohonu všech kol AllGrip a s ním spojených asistentech pro rozjezd do kopce a sjezd z kopce. Jinak má tato verze navíc posuvná zadní sedadla, vyhřívaná přední sedadla, infotainment Suzuki Smartphone s digitálním rádiem a couvací kamerou, vyhřívaná zrcátka, střešní ližiny nebo 16palcová litá kola. Cena tohoto provedení je 262 900 korun, s pohonem všech kol 318 900 korun.
Kompletní ceník pro ČR
Nejvyšší stupeň Elegance je k dispozici jen jako čtyřkolka a má navíc třeba nouzové brzdění, varování před vybočením z jízdního pruhu, sledování únavy řidiče, tempomat, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, navigaci, dva extra reproduktory, kožený multifunkční volant, bezklíčkové startování, LED světlomety s diodami denního svícení, mlhovky nebo zrcátka s integrovanými blinkry. Vrcholný Ignis se prodává za ceny od 362 900 korun. Mimochodem, další japonský prvek? Příplatky jsou pro všechny výbavy jen dva – metalíza za 9 tisíc korun a dvoubarevná metalíza za 18 tisíc korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?