Na přelomu června a července do České republiky přijede již sedmá generace slavné Fiesty. Aktuálně nejprodávanější malý vůz v Evropě vždy vynikal zajímavým designem, bezpečností a špičkovými jízdními vlastnostmi. Na rozdíl od svých předchůdkyň nebude nová Fiesta patřit do „hlavního proudu“ segmentu malých vozů, ale bude mířit do jeho horní části: velkorysými rozměry, použitými technologiemi, výbavou i kvalitou zpracování. V segmentu malých aut se tak Ford nadále bude o přízeň zákazníků ucházet se dvěma modely. Kromě Fiesty totiž nabízí i dostupný, ale dobře vybavený a prostorný model KA+.
Jako prémiový malý vůz bude nový Ford Fiesta vybaven i bezpečnostními a komfortními technologiemi, jež byly dosud vyhrazeny pouze vozům vyšších tříd. Sem patří například funkce Pre-Collision Assist s detekcí chodců za snížené viditelnosti, aktivní parkovací asistent, přední kamera atd. (Výčet všech technologií najdete v přiloženém ceníku.) Kromě toho dostane nový Ford Fiesta i nejvyšší verzi infotainmentu SYNC 3 s až osmipalcovou obrazovkou a také – jako první Ford vůbec – prémiový audiosystém B&O PLAY.
Úvodními provedeními nové Fiesty, které se v České republice objeví letos v létě, budou standardní verze Trend a bohatě vybavené Titanium, později přijde na trh luxusní Vignale a sportovně střižená varianta Ford Fiesta ST-Line. Pro nový Ford Fiesta budou k dispozici celkem čtyři motory, tři benzínové včetně populárního agregátu 1.0 EcoBoost o výkonu 100 koní (s možností volby mezi šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou) a jeden dieselový – 1.5 TDCi o výkonu 85 koní.
Nová Fiesta přitom proti současné generaci naroste ve všech rozměrech: její délka tak bude mít hodnotu 4 040 mm, rozvor 2 493 a šířka se sklopenými zrcátky 1 783 mm, což bude pro její posádku znamenat významné zvětšení vnitřního prostoru a o 13 litrů nabyde na objemu i zavazadlový prostor.
Ceny nového Fordu Fiesta začínají na 304 990 Kč za verzi Trend s třídveřovou karoserií a motorem 1.1 (70 k) – a například pětidveřová verze Titanium s motorem EcoBoost a šestistupňovou manuální převodovkou přijde na 387 990 Kč. Podrobnosti naleznete v přiloženém ceníku. Příplatková výbava je navíc k nové generaci Fiesty dostupná za velmi atraktivní ceny: vyhřívané čelní sklo za 2 500 Kč, automatická klimatizace 3 400 Kč nebo tempomat za 3 550 Kč.
V rámci zaváděcí nabídky dostanou všichni zákazníci k vozu i pětiletou záruku zdarma. K dispozici je i několik variant financování od společnosti Ford Credit, například úrok 2,99 % s měsíční splátkou 3 555 Kč. Nový Ford Fiesta si lze již dnes objednat u všech autorizovaných partnerů Ford v České republice.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?