Fiat Tipo přinesl do nižší střední třídy nejen na českém trhu opravdu svěží vítr. Začal se nabízet s karosérií sedan, minulý rok už ale přijel i klasičtější hatchback a v těchto dnech přichází řada na nepraktičtější kombi. To hodlá zatopit nejen praktické Octavii, kterou poráží designem i cenou.
Fiat Tipo patří rozhodně k nejpříjemnějším překvapením několika posledních měsíců. Návrat Italů do klasických vod nižší střední třídy mohl dopadnout všelijak, dle nejen našich dojmů se ale sedan, hatchback nebo kombi se staronovým jménem povedly na výbornou. Příjemně překvapí také poměrem ceny a výbavy, málokdo z konkurentů totiž nabídne víc. Ještě větší popularitu by nejen u nás mohla Tipu přinést karosérie kombi, výrazně příbuzná s pětidveřovým hatchbackem. Dokazuje to nejen provedení interiéru, odlišné od toho v sedanu, ale třeba i shodný rozvor náprav 2638 milimetrů. Nebojte se, vzadu je i tak místa dostatek, extra milimetry pak pomohly kufru nabobtnat na základních 550 litrů. A to od Octavie, etalonu této části trhu v našich luzích a hájích, vskutku není daleko. Oproti ní pak Tipo boduje také líbivějším vzhledem.
Paleta pohonných jednotek se shoduje s hatchbackem. Základem je čtrnáctistovka o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním šestikvaltem, po níž následují šestnáctistovka E-TorQ o výkonu 81 kW (110 k) s automatickým šestikvaltem a přeplňovaná 1.4 T-Jet. Ta má 88 kW (120 k) a šestistupňovou manuální převodovkou, volitelně navíc umí spalovat LPG. Naftová nabídka začíná u 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním pětikvaltem. Na vrcholu pak stojí šestnáctistovka MultiJet o výkonu 88 kW (120 k), dostupná s manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou.
Technické údaje
1.4 1.4 T-Jet 1.4 T-Jet LPG 1.6 E-TorQ 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet 1.6 MultiJet Výkon: 70 kW 88 kW 88 kW 81 kW 70 kW 88 kW 88 kW Toč. mom.: 127 Nm 215 Nm 215 Nm 152 Nm 200 Nm 320 Nm 320 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 MT 6 AT 5 MT 6 MT 6 DDCT Zrychlení: 12,3 s 9,8 s 10,3 s 11,7 s 12,3 s 10,1 s 10,4 s Max. rychl.: 185 km/h 200 km/h 200 km/h 192 km/h 180 km/h 200 km/h 200 km/h Spotřeba: 5,7 l 6,0 l 11,4 l 6,3 l 3,7 l 3,7 l 3,9 l Délka: 4571 mm ířka: 1792 mm Výška: 1512 mm Rozvor: 2638 mm Kufr: 550 lPřechod z hatchbacku na kombi nezměnil nic ani u výbavových linii. Ta základní má označení Tipo a vozí šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrická přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, USB a AUX, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, černé střešní ližiny nebo 15palcová kola s ocelovými kryty.
Ceník - Fiat Tipo Kombi
Tipo Plus Lounge 1.4 (70 kW) 329 900 Kč 356 900 Kč ---------- 1.4 T-Jet (88 kW) ---------- 393 900 Kč 421 900 Kč 1.4 T-Jet LPG (88 kW) 393 900 Kč 421 900 Kč ---------- 1.6 E-TorQ (81 kW) ---------- 405 900 Kč 433 900 Kč 1.3 MultiJet (70 kW) 393 900 Kč 421 900 Kč ---------- 1.6 MultiJet (88 kW) 421 900 Kč 449 900 Kč 477 900 Kč 1.6 MultiJet DDCT (88 kW) ---------- 505 900 Kč 533 900 KčDruhý stupeň Plus přidává kožený volant a hlavici řadicí páky, třetí hlavovou opěrku vzadu, rádio Uconnect s pětipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, větší kotouče brzd, zrcátka v barvě karosérie, chromované kliky dveří, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Nejvyšší linie Lounge má navíc tempomat, automatickou klimatizaci, rádio Uconnect se sedmipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, mlhovky s přisvěcováním do zatáček nebo 16palcová litá kola.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.