Konec dominance Škody Octavia? Fiat přichází s výrazně levnějším Tipem Kombi

ar6, 3. února 2017, 17:55 Google+

Fiat Tipo přinesl do nižší střední třídy nejen na českém trhu opravdu svěží vítr. Začal se nabízet s karosérií sedan, minulý rok už ale přijel i klasičtější hatchback a v těchto dnech přichází řada na nepraktičtější kombi. To hodlá zatopit nejen praktické Octavii, kterou poráží designem i cenou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Tipo Kombi přijíždí na český trh za ceny od 330 tisíc korun.

Fiat Tipo Kombi přijíždí na český trh za ceny od 330 tisíc korun. | foto: Fiat

Sdílejte článek

Fiat Tipo patří rozhodně k nejpříjemnějším překvapením několika posledních měsíců. Návrat Italů do klasických vod nižší střední třídy mohl dopadnout všelijak, dle nejen našich dojmů se ale sedan, hatchback nebo kombi se staronovým jménem povedly na výbornou. Příjemně překvapí také poměrem ceny a výbavy, málokdo z konkurentů totiž nabídne víc. Ještě větší popularitu by nejen u nás mohla Tipu přinést karosérie kombi, výrazně příbuzná s pětidveřovým hatchbackem. Dokazuje to nejen provedení interiéru, odlišné od toho v sedanu, ale třeba i shodný rozvor náprav 2638 milimetrů. Nebojte se, vzadu je i tak místa dostatek, extra milimetry pak pomohly kufru nabobtnat na základních 550 litrů. A to od Octavie, etalonu této části trhu v našich luzích a hájích, vskutku není daleko. Oproti ní pak Tipo boduje také líbivějším vzhledem.

Paleta pohonných jednotek se shoduje s hatchbackem. Základem je čtrnáctistovka o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním šestikvaltem, po níž následují šestnáctistovka E-TorQ o výkonu 81 kW (110 k) s automatickým šestikvaltem a přeplňovaná 1.4 T-Jet. Ta má 88 kW (120 k) a šestistupňovou manuální převodovkou, volitelně navíc umí spalovat LPG. Naftová nabídka začíná u 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním pětikvaltem. Na vrcholu pak stojí šestnáctistovka MultiJet o výkonu 88 kW (120 k), dostupná s manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou.

Technické údaje

  1.4 1.4 T-Jet 1.4 T-Jet LPG 1.6 E-TorQ 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet 1.6 MultiJet
Výkon: 70 kW 88 kW 88 kW 81 kW 70 kW 88 kW 88 kW
Toč. mom.: 127 Nm 215 Nm 215 Nm 152 Nm 200 Nm 320 Nm 320 Nm
Převodovka: 6 MT 6 MT 6 MT 6 AT 5 MT 6 MT 6 DDCT
Zrychlení: 12,3 s 9,8 s 10,3 s 11,7 s 12,3 s 10,1 s 10,4 s
Max. rychl.: 185 km/h 200 km/h 200 km/h 192 km/h 180 km/h 200 km/h 200 km/h
Spotřeba: 5,7 l 6,0 l 11,4 l 6,3 l 3,7 l 3,7 l 3,9 l
Délka: 4571 mm
ířka: 1792 mm
Výška: 1512 mm
Rozvor: 2638 mm
Kufr: 550 l

Přechod z hatchbacku na kombi nezměnil nic ani u výbavových linii. Ta základní má označení Tipo a vozí šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrická přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, USB a AUX, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, černé střešní ližiny nebo 15palcová kola s ocelovými kryty.

Ceník - Fiat Tipo Kombi

  Tipo Plus Lounge
1.4 (70 kW) 329 900 Kč 356 900 Kč ----------
1.4 T-Jet (88 kW) ---------- 393 900 Kč 421 900 Kč
1.4 T-Jet LPG (88 kW) 393 900 Kč 421 900 Kč ----------
1.6 E-TorQ (81 kW) ---------- 405 900 Kč 433 900 Kč
1.3 MultiJet (70 kW) 393 900 Kč 421 900 Kč ----------
1.6 MultiJet (88 kW) 421 900 Kč 449 900 Kč 477 900 Kč
1.6 MultiJet DDCT (88 kW) ---------- 505 900 Kč 533 900 Kč

Druhý stupeň Plus přidává kožený volant a hlavici řadicí páky, třetí hlavovou opěrku vzadu, rádio Uconnect s pětipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, větší kotouče brzd, zrcátka v barvě karosérie, chromované kliky dveří, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Nejvyšší linie Lounge má navíc tempomat, automatickou klimatizaci, rádio Uconnect se sedmipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, mlhovky s přisvěcováním do zatáček nebo 16palcová litá kola.

Vytisknout

Diskuze: Konec dominance Škody Octavia? Fiat přichází s výrazně levnějším Tipem Kombi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Jak rychle a levně vyčistit zašlá přední světla.

Jak trvale vyčistit zažloutlá a matná světla? Je to překvapivě jednoduché a…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud