Fiat Tipo patří rozhodně k nejpříjemnějším překvapením několika posledních měsíců. Návrat Italů do klasických vod nižší střední třídy mohl dopadnout všelijak, dle nejen našich dojmů se ale sedan, hatchback nebo kombi se staronovým jménem povedly na výbornou. Příjemně překvapí také poměrem ceny a výbavy, málokdo z konkurentů totiž nabídne víc. Ještě větší popularitu by nejen u nás mohla Tipu přinést karosérie kombi, výrazně příbuzná s pětidveřovým hatchbackem. Dokazuje to nejen provedení interiéru, odlišné od toho v sedanu, ale třeba i shodný rozvor náprav 2638 milimetrů. Nebojte se, vzadu je i tak místa dostatek, extra milimetry pak pomohly kufru nabobtnat na základních 550 litrů. A to od Octavie, etalonu této části trhu v našich luzích a hájích, vskutku není daleko. Oproti ní pak Tipo boduje také líbivějším vzhledem.
Paleta pohonných jednotek se shoduje s hatchbackem. Základem je čtrnáctistovka o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním šestikvaltem, po níž následují šestnáctistovka E-TorQ o výkonu 81 kW (110 k) s automatickým šestikvaltem a přeplňovaná 1.4 T-Jet. Ta má 88 kW (120 k) a šestistupňovou manuální převodovkou, volitelně navíc umí spalovat LPG. Naftová nabídka začíná u 1.3 MultiJet o výkonu 70 kW (95 k) s manuálním pětikvaltem. Na vrcholu pak stojí šestnáctistovka MultiJet o výkonu 88 kW (120 k), dostupná s manuální šestistupňovou nebo dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou.
Technické údaje
1.4 | 1.4 T-Jet | 1.4 T-Jet LPG | 1.6 E-TorQ | 1.3 MultiJet | 1.6 MultiJet | 1.6 MultiJet | |
Výkon: | 70 kW | 88 kW | 88 kW | 81 kW | 70 kW | 88 kW | 88 kW |
Toč. mom.: | 127 Nm | 215 Nm | 215 Nm | 152 Nm | 200 Nm | 320 Nm | 320 Nm |
Převodovka: | 6 MT | 6 MT | 6 MT | 6 AT | 5 MT | 6 MT | 6 DDCT |
Zrychlení: | 12,3 s | 9,8 s | 10,3 s | 11,7 s | 12,3 s | 10,1 s | 10,4 s |
Max. rychl.: | 185 km/h | 200 km/h | 200 km/h | 192 km/h | 180 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
Spotřeba: | 5,7 l | 6,0 l | 11,4 l | 6,3 l | 3,7 l | 3,7 l | 3,9 l |
Délka: | 4571 mm | ||||||
ířka: | 1792 mm | ||||||
Výška: | 1512 mm | ||||||
Rozvor: | 2638 mm | ||||||
Kufr: | 550 l |
Přechod z hatchbacku na kombi nezměnil nic ani u výbavových linii. Ta základní má označení Tipo a vozí šest airbagů, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrická přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, USB a AUX, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, černé střešní ližiny nebo 15palcová kola s ocelovými kryty.
Tipo | Plus | Lounge | |
1.4 (70 kW) | 329 900 Kč | 356 900 Kč | ---------- |
1.4 T-Jet (88 kW) | ---------- | 393 900 Kč | 421 900 Kč |
1.4 T-Jet LPG (88 kW) | 393 900 Kč | 421 900 Kč | ---------- |
1.6 E-TorQ (81 kW) | ---------- | 405 900 Kč | 433 900 Kč |
1.3 MultiJet (70 kW) | 393 900 Kč | 421 900 Kč | ---------- |
1.6 MultiJet (88 kW) | 421 900 Kč | 449 900 Kč | 477 900 Kč |
1.6 MultiJet DDCT (88 kW) | ---------- | 505 900 Kč | 533 900 Kč |
Druhý stupeň Plus přidává kožený volant a hlavici řadicí páky, třetí hlavovou opěrku vzadu, rádio Uconnect s pětipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, větší kotouče brzd, zrcátka v barvě karosérie, chromované kliky dveří, LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Nejvyšší linie Lounge má navíc tempomat, automatickou klimatizaci, rádio Uconnect se sedmipalcovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth, USB, AUX a ovládáním na volantu, mlhovky s přisvěcováním do zatáček nebo 16palcová litá kola.