Lada koncem minulého roku zveřejnila ceny sedanu Vesta pro slovenský trh, které vzápětí následoval rovněž kompletní ceník. Už tehdy jsme mohli konstatovat, že je vůz levnější než konkurenční Škoda Rapid. A s příchodem tuzemských cen se tato skutečnost jen potvrzuje.
Vesta je spolu s SUV XRAY nejmodernějším automobilem ruské Lady. Celkem logicky tak jde o nejžhavější želízko v ohni při chystaném rozsáhlejším návratu na středo- a západoevropské trhy. A první česká cena napovídá, že rozhodně půjde o konkurenta, s nímž se musí počítat. Bez bližších podrobností dnes Lada Sadská, jeden z dealerů značky u nás, zveřejnil jako základní cifru 278 000 korun. Pod kapotou takového vozu bude určitě zážehová šestnáctistovka o výkonu 78 kW (106 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Stejný motor je dostupný i s pětistupňovou robotizovanou převodovkou, její cenu ale neznáme.
Porovnání s konkurencí
Lada Vesta 1.6 Citroën C-Elysée 1.2 PureTech Fiat Tipo 1.4 Škoda Rapid 1.2 TSI Výkon: 78 kW 60 kW 70 kW 66 kW Toč. moment: 148 Nm 117 Nm 127 Nm 160 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 5 MT 5 MT Zrychlení: 11,8 s 12,9 s 11,5 s 11,3 s Max. rychlost: 178 km/h 168 km/h 185 km/h 186 km/h Spotřeba: 6,0 l 4,9 l 5,7 l 4,7 l Délka: 4410 mm 4427 mm 4532 mm 4483 mm Šířka: 1675 mm 1748 mm 1792 mm 1706 mm Výška: 1497 mm 1466 mm 1497 mm 1461 mm Rozvor: 2635 mm 2652 mm 2636 mm 2602 mm Kufr: 480 l 506 l 520 l 550/1490 l Cena: 278 000 Kč 259 900 Kč 269 900 Kč 314 900 KčPokud budeme vycházet ze slovenského ceníku, pak je za necelých 280 tisíc dostupná Vesta ve výbavě Ice, která obsahuje čtyři airbagy, Isofix pro zadní sedadla, parkovací senzory vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s USB a čtyřmi reproduktory, vyhřívaná přední sedadla, výškově stavitelný volant nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Bez příplatku jsou dodávány i mlhovky, střešní nosič nebo tažné zařízení. Druhý stupeň Luxe pak u našich sousedů přináší navíc tempomat, světelný a dešťový senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, parkovací kameru, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, multimediální systém se čtyřmi reproduktory a USB, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Jestli bude tato výbava dostupná i u nás zatím nevíme, kompletní slovenský ceník si můžete prohlédnout zde.
Kromě moderního sedanu dnes stejný dealer zveřejnil i české ceny dalších modelových řad. A zatímco Kalině a Grantě budeme věnovat samostatný článek, na legendárního nezmara do terénu se podíváme už teď. Kdysi Niva, dnes jen 4x4, je u nás ve výbavě Komfort dostupná za 273 900 korun a ve verzi Urban potom za 319 000 korun. Ve výbavě obou najdeme například ABS, brzdový asistent, Isofix pro zadní sedadla, denní svícení, elektrická přední okna, palubní počítač, kryt zavazadlového prostoru nebo imobilizér. Urban pak má i lakované nárazníky, 16palcová litá kola (klasická 4x4 má ocelové disky o stejném průměru), elektricky ovládaná zrcátka nebo vyhřívání předních sedadel.
Pod kapotou obou vozů je zážehová sedmnáctistovka o výkonu 61 kW (83 k) v kombinaci s manuální převodovkou a pohonem všech kol. Průměrná spotřeba je 9,5 l/100 km. Brodivost vozu je 80 centimetrů, přední nájezdový úhel má hodnotu 39 stupňů a zadní nájezdový úhel 35 stupňů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?