Lada koncem minulého roku zveřejnila ceny sedanu Vesta pro slovenský trh, které vzápětí následoval rovněž kompletní ceník. Už tehdy jsme mohli konstatovat, že je vůz levnější než konkurenční Škoda Rapid. A s příchodem tuzemských cen se tato skutečnost jen potvrzuje.
Vesta je spolu s SUV XRAY nejmodernějším automobilem ruské Lady. Celkem logicky tak jde o nejžhavější želízko v ohni při chystaném rozsáhlejším návratu na středo- a západoevropské trhy. A první česká cena napovídá, že rozhodně půjde o konkurenta, s nímž se musí počítat. Bez bližších podrobností dnes Lada Sadská, jeden z dealerů značky u nás, zveřejnil jako základní cifru 278 000 korun. Pod kapotou takového vozu bude určitě zážehová šestnáctistovka o výkonu 78 kW (106 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. Stejný motor je dostupný i s pětistupňovou robotizovanou převodovkou, její cenu ale neznáme.
Porovnání s konkurencí
Lada Vesta 1.6 Citroën C-Elysée 1.2 PureTech Fiat Tipo 1.4 Škoda Rapid 1.2 TSI Výkon: 78 kW 60 kW 70 kW 66 kW Toč. moment: 148 Nm 117 Nm 127 Nm 160 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 5 MT 5 MT Zrychlení: 11,8 s 12,9 s 11,5 s 11,3 s Max. rychlost: 178 km/h 168 km/h 185 km/h 186 km/h Spotřeba: 6,0 l 4,9 l 5,7 l 4,7 l Délka: 4410 mm 4427 mm 4532 mm 4483 mm Šířka: 1675 mm 1748 mm 1792 mm 1706 mm Výška: 1497 mm 1466 mm 1497 mm 1461 mm Rozvor: 2635 mm 2652 mm 2636 mm 2602 mm Kufr: 480 l 506 l 520 l 550/1490 l Cena: 278 000 Kč 259 900 Kč 269 900 Kč 314 900 KčPokud budeme vycházet ze slovenského ceníku, pak je za necelých 280 tisíc dostupná Vesta ve výbavě Ice, která obsahuje čtyři airbagy, Isofix pro zadní sedadla, parkovací senzory vzadu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s USB a čtyřmi reproduktory, vyhřívaná přední sedadla, výškově stavitelný volant nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Bez příplatku jsou dodávány i mlhovky, střešní nosič nebo tažné zařízení. Druhý stupeň Luxe pak u našich sousedů přináší navíc tempomat, světelný a dešťový senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, parkovací kameru, elektrická zadní okna, automatickou klimatizaci, multimediální systém se čtyřmi reproduktory a USB, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Jestli bude tato výbava dostupná i u nás zatím nevíme, kompletní slovenský ceník si můžete prohlédnout zde.
Kromě moderního sedanu dnes stejný dealer zveřejnil i české ceny dalších modelových řad. A zatímco Kalině a Grantě budeme věnovat samostatný článek, na legendárního nezmara do terénu se podíváme už teď. Kdysi Niva, dnes jen 4x4, je u nás ve výbavě Komfort dostupná za 273 900 korun a ve verzi Urban potom za 319 000 korun. Ve výbavě obou najdeme například ABS, brzdový asistent, Isofix pro zadní sedadla, denní svícení, elektrická přední okna, palubní počítač, kryt zavazadlového prostoru nebo imobilizér. Urban pak má i lakované nárazníky, 16palcová litá kola (klasická 4x4 má ocelové disky o stejném průměru), elektricky ovládaná zrcátka nebo vyhřívání předních sedadel.
Pod kapotou obou vozů je zážehová sedmnáctistovka o výkonu 61 kW (83 k) v kombinaci s manuální převodovkou a pohonem všech kol. Průměrná spotřeba je 9,5 l/100 km. Brodivost vozu je 80 centimetrů, přední nájezdový úhel má hodnotu 39 stupňů a zadní nájezdový úhel 35 stupňů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?