Poprvé se facelift Mitsubishi ASX objevil už v listopadu 2015, tehdy ještě na zámořské verzi s označením Outlander Sport. Do Evropy pak SUV s přední části nazvanou Dynamic Shield přijelo o půl roku později, na český trh ale vstupuje až v těchto dnech. Otázka zní, jestli už není příliš pozdě.
Segment malých SUV prošel za poslední roky velkým vývojem a kdysi inovativnímu Mitsubishi ASX, poprvé představenému již v roce 2010, začal pomalu docházet dech. Místo plnohodnotného nástupce se ale tři diamanty rozhodly pro další facelift, tentokrát ale dost výrazný. Změnila se hlavně přední část, jíž se v hantýrce značky říká Dynamic Shield. To znamená větší nasávací otvor, s nímž jsou pomocí plastů a chromovaných lišt vizuálně propojena světla, maska chladiče i mlhovky. Kontroverze toto řešení budí, ale asi jiné, než byste čekali. Mnozí nyní ASX vyčítají snad až zbytečně velkou podobnost s posledními produkty AvtoVAZu. Další změny jsou už spíše kosmetické, počínaje novými prolisy v kapotě, pokračujíce plastovými lemy blatníků a končíce 18palcovými koly ve dvoubarevném provedení. V kabině naopak moc změn není, můžete mít ale například navigaci Pioneer se 6,1- nebo 7palcovým displejem.
Pod kapotou také zemětřesení nečekejte, pro český trh nadále zůstávají dostupné tři motorizace. Základem je zážehová šestnáctistovka MIVEC o výkonu 86 kW (117 k) v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Za 35 900 korun je k tomuto motoru nabízena originální přestavba na LPG, jež ušetří asi polovinu nákladů a zvýší dojezd o 550 kilometrů při zachování kufru o objemu 488 litrů. Následuje naftová šestnáctistovka DI-D o výkonu 84 kW (114 k) v kombinaci s pohonem všech kol a manuální šestistupňovou převodovkou (například v Německu má motor i pohon předních kol). Vrchol představuje čtyřválec 2.2 DI-D o výkonu 110 kW (150 k) s pohonem všech kol a šestistupňovým automatem.
Technické údaje
1.6 MIVEC 1.6 DI-D 4WD 2.2 DI-D 4WD Výkon: 86 kW 84 kW 110 kW Toč. moment: 154 Nm 270 Nm 360 Nm Převodovka: 5 MT 6 MT 6 AT Zrychlení: 11,5 s 11,5 s 10,8 s Max. rychlost: 183 km/h 180 km/h 190 km/h Spotřeba: 5,7 l/100 km 5,0 l/100 km 5,8 l/100 km Rozměry: 4355 x 1525 x 1640 mm Rozvor: 2670 mm Kufr: 488/1219 lVýbava se rovněž oproti poměrům před faceliftem nezměnila. Základ se jménem Inform tak obsahuje sedm airbagů, včetně kolenního pro řidiče, nouzové brzdění, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro druhou řadu sedadel, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních a zadních oken, manuální klimatizaci, palubní počítač, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní opěradla nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Že má ASX svůj věk poznáte například podle chybějících světel pro denní svícení.
Ceník - Mitsubishi ASX 2017
Inform Invite+ Intense+ 1.6 MIVEC (86 kW) 385 000 Kč 439 85 Kč 518 850 Kč 1.6 DI-D (84 kW) ---------- 598 850 Kč 658 850 Kč 2.2 DI-D (110 kW) ---------- ---------- 686 850 KčDruhý stupeň Invite+ přináší navíc dešťový a světelný senzor, tempomat, parkovací senzory vzadu, automatickou klimatizaci, dva reproduktory, USB konektor, multifunkční kožený volant, mlhovky s integrovaným denním svícením nebo 16palcová litá kola. Nejvyšší výbava Intense+ (po modernizaci zmizel stupeň Instyle+) přidává couvací kameru, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka s blinkry, vyhřívaná přední sedadla, rádio s CD, MP3, USB, šesti reproduktory a dotykovou obrazovkou, Bluetooth, xenonové světlomety, bezklíčkové odemykání, plastové lemy blatníků (přidávají 20 milimetrů do šířky) nebo 18palcová litá kola. Ceny se na rozdíl od výbavy oproti dřívějšku zvedly o 16 až 30 tisíc korun. Více už v samostatném ceníku výše.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.