Mezi dostupnými kompaktními sedany a liftbacky opět po nějaké době dochází k oživení. Po omlazovací kúře modelů C-Elysée a 301 sáhly francouzské automobilky Citroën a Peugeot, nyní je přitom dvojici možné objednávat i prostřednictvím tuzemských dealerů. A ve vztahu například ke Škodě Rapid mají oba sedany zajímavou cenovou politiku.
Citroën C-Elysée a Peugeot 301 jsou v jádru dvě naprosto stejná auta, což prozrazují například použité motorizace, k nimž se ještě dostaneme. Určující je pro něj vnější design, kde si oba zachovávají identitu své značky. V rámci nedávné modernizace tak C-Elysée dostalo výraznější dvojitý šíp masky chladiče, elegantnější světlomety, nový přední nárazník s LED diodami pro denní svícení a trojdimenzionální optiku skupinových svítilen, 301 kontruje plastičtější maskou než doposud, vykrojenými předními světlomety a zadními lampami s optikou lvích drápů. Také on dostal LEDky pro denní svícení do předního nárazníku. Citroën i Peugeot pak doplnily nabídku kol a laků karosérie.
Uvnitř mají oba modely shodně nový přístrojový panel a příplatkový infotainment se sedmipalcovou obrazovkou a za další extra peníze také navigací. Citroën k tomu přidává i upravené ovládání klimatizace a ventilace. Pod kapotou k revoluci nedošlo. Základem zůstává tříválcový dvanáctistovka PureTech o výkonu 60 kW (82 k) ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou. Čtyři válce dostala šestnáctistovka VTi o výkonu 85 kW (116 k) a rovněž pětistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek ale nabízí také šestistupňový automat EAT6. Jediným turbodieselem v tuzemské nabídce je šestnáctistovka BlueHDi o výkonu 73,5 kW (100 k) opět s manuální pětistupňovou převodovkou.
Technické údaje
1.2 PureTech 1.6 VTi 1.6 VTi 1.6 BlueHDi Výkon: 60 kW 85 kW 85 kW 73,5 kW Toč. moment: 117 Nm 150 Nm 150 Nm 254 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 6 AT 5 MT Zrychlení: 12,9 s 9,4 s 11,1 s 10,8 s Max. rychlost: 168 km/h 188 km/h 180 km/h 183 km/h Spotřeba: 4,9 l 6,4 l 6,8 l 3,8 l Rozměry: 4427 x 1748 x 1466 mm/4445 x 1748 x 1477 mm Rozvor: 2652 mm Kufr: 506 lPoznámka: Údaje za lomítkem patří Peugeotu 301.
Základní výbava se u Citroënu jmenuje Feel a obsahuje čtyři airbagy, tempomat s omezovačem rychlosti, Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, klimatizaci, rádio s CD, MP3 a dvěma reproduktory, výškově stavitelný volant, dělená zadní opěradla, nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karosérie, mlhovky, LED diody denního svícení nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. U Peugeotu se základ jmenuje Active a nad rámec výbavy z C-Elysée nabízí další dva reproduktory a Bluetooth.
Ceník - Citroën C-Elysée/Peugeot 301
Citroën C-Elysée Peugeot 301 Feel Shine Active Allure 1.2 PureTech (60 kW) 259 900 Kč 279 900 Kč 280 000 Kč 295 000 Kč 1.6 VTi (85 kW) 279 900 Kč 304 900 Kč 310 000 Kč 325 000 Kč 1.6 VTi EAT6 (85 kW) ---------- 334 900 Kč ---------- 355 000 Kč 1.6 BlueHDi (73,5 kW) 304 900 Kč 334 900 Kč 340 000 Kč 355 000 KčVyšší linie Shine přináší navíc elektrická zadní okna, klimatizaci s digitálním displejem a výdechy pro druhou řadu, rádio s CD, MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, kožený volant, středovou loketní opěrku s úložným prostorem vpředu, chromované doplňky exteriéru a 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Peugeot 301 má vyšší výbavu pojmenovanou Allure a nabízí oproti Citroënu elektronickou klimatizaci a rádio se sedmipalcovým displejem, MP3, Mirror Screen, Apple CarPlay, USB a ovládáním pod volantem.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?