Mezi dostupnými kompaktními sedany a liftbacky opět po nějaké době dochází k oživení. Po omlazovací kúře modelů C-Elysée a 301 sáhly francouzské automobilky Citroën a Peugeot, nyní je přitom dvojici možné objednávat i prostřednictvím tuzemských dealerů. A ve vztahu například ke Škodě Rapid mají oba sedany zajímavou cenovou politiku.
Citroën C-Elysée a Peugeot 301 jsou v jádru dvě naprosto stejná auta, což prozrazují například použité motorizace, k nimž se ještě dostaneme. Určující je pro něj vnější design, kde si oba zachovávají identitu své značky. V rámci nedávné modernizace tak C-Elysée dostalo výraznější dvojitý šíp masky chladiče, elegantnější světlomety, nový přední nárazník s LED diodami pro denní svícení a trojdimenzionální optiku skupinových svítilen, 301 kontruje plastičtější maskou než doposud, vykrojenými předními světlomety a zadními lampami s optikou lvích drápů. Také on dostal LEDky pro denní svícení do předního nárazníku. Citroën i Peugeot pak doplnily nabídku kol a laků karosérie.
Uvnitř mají oba modely shodně nový přístrojový panel a příplatkový infotainment se sedmipalcovou obrazovkou a za další extra peníze také navigací. Citroën k tomu přidává i upravené ovládání klimatizace a ventilace. Pod kapotou k revoluci nedošlo. Základem zůstává tříválcový dvanáctistovka PureTech o výkonu 60 kW (82 k) ve spojení s manuální pětistupňovou převodovkou. Čtyři válce dostala šestnáctistovka VTi o výkonu 85 kW (116 k) a rovněž pětistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek ale nabízí také šestistupňový automat EAT6. Jediným turbodieselem v tuzemské nabídce je šestnáctistovka BlueHDi o výkonu 73,5 kW (100 k) opět s manuální pětistupňovou převodovkou.
Technické údaje
1.2 PureTech 1.6 VTi 1.6 VTi 1.6 BlueHDi Výkon: 60 kW 85 kW 85 kW 73,5 kW Toč. moment: 117 Nm 150 Nm 150 Nm 254 Nm Převodovka: 5 MT 5 MT 6 AT 5 MT Zrychlení: 12,9 s 9,4 s 11,1 s 10,8 s Max. rychlost: 168 km/h 188 km/h 180 km/h 183 km/h Spotřeba: 4,9 l 6,4 l 6,8 l 3,8 l Rozměry: 4427 x 1748 x 1466 mm/4445 x 1748 x 1477 mm Rozvor: 2652 mm Kufr: 506 lPoznámka: Údaje za lomítkem patří Peugeotu 301.
Základní výbava se u Citroënu jmenuje Feel a obsahuje čtyři airbagy, tempomat s omezovačem rychlosti, Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, klimatizaci, rádio s CD, MP3 a dvěma reproduktory, výškově stavitelný volant, dělená zadní opěradla, nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karosérie, mlhovky, LED diody denního svícení nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. U Peugeotu se základ jmenuje Active a nad rámec výbavy z C-Elysée nabízí další dva reproduktory a Bluetooth.
Ceník - Citroën C-Elysée/Peugeot 301
Citroën C-Elysée Peugeot 301 Feel Shine Active Allure 1.2 PureTech (60 kW) 259 900 Kč 279 900 Kč 280 000 Kč 295 000 Kč 1.6 VTi (85 kW) 279 900 Kč 304 900 Kč 310 000 Kč 325 000 Kč 1.6 VTi EAT6 (85 kW) ---------- 334 900 Kč ---------- 355 000 Kč 1.6 BlueHDi (73,5 kW) 304 900 Kč 334 900 Kč 340 000 Kč 355 000 KčVyšší linie Shine přináší navíc elektrická zadní okna, klimatizaci s digitálním displejem a výdechy pro druhou řadu, rádio s CD, MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, kožený volant, středovou loketní opěrku s úložným prostorem vpředu, chromované doplňky exteriéru a 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Peugeot 301 má vyšší výbavu pojmenovanou Allure a nabízí oproti Citroënu elektronickou klimatizaci a rádio se sedmipalcovým displejem, MP3, Mirror Screen, Apple CarPlay, USB a ovládáním pod volantem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?