Na český trh uvádí francouzský Renault nové vrcholné provedení modelu Mégane. Tím je 165koňový diesel, přičemž s ním je spojena vrcholná výbava GT.
Zatím sice nevíme, za jak dlouho dosprintuje nový naftový Mégane z nuly na stovku, ale díky výkonu 165 koní a točivém momentu 380 Nm by to mohlo být okolo osmi sekund. Nejvyšší maximální rychlost pak s jistotou překročí magickou dvoustovku. Pokaždé pak počítejte s automatem EDC, manuál se k této verzi nedodává.
Co je ale důležitější, podle výrobce máme čekat odběr nafty okolo 4,6 litru v průměru. O jeden decilitr víc si vezme praktičtější Mégane GT s karoserií kombi. Mimochodem, tenhle motor se dá koupit pouze s výbavou GT, takže nižší stupně výbavy mají smůlu. Zároveň se tak doplnila nabídka, jenž do konce minulého týdne obnášela jen vrcholné GT s benzinovým motorem o výkonu 205 koní.
Díky výbavě GT pak u naftové vrcholné verze čekejme spoustu prvků. Mezi se řadí kupříkladu sportovní podvozek, řiditelná zadní náprava se systémem 4Control, lehký optický sportovní kit karoserie a 17palcová litá kola. Mnohem podstatnější je však cena. Ta začíná u krátké verze na částce 649 900 korun. Za kombi se připlácí 35 tisíc korun, přičemž u obou verzí čekejte v základu extra paket Bose.
Ten jinak stojí 30 tisíc a nabídne lepší audiosystém Bose Surround System, multimediální systém R-Link 2 s navigačním systémem a 8,7palcový dotykový displej. Pokud vás zajímají kompletní ceny, pak navštivte stránky výrobce. Právě zde vám jasně ukáže, kolik korun přesně bude chtít za hatchback. Zájemci o sportovně laděný kombík s logem GT se pak mohou podívat na ceny v následujícím odkazu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.