Druhé vydání Mini Countryman je historicky největším modelem značky, který by rád konkuroval vozům jako Seat Ateca, BMW X1 nebo Mercedes-Benz GLA. Především ke druhé skupině tíhnou čerstvě zveřejněné české ceny.
20 centimetrů, to už rozhodně není nezanedbatelné číslo a právě o tolik narostlo nové Mini Countryman. Pozadu nezůstaly ani další rozměry, řeč konkrétních čísel tak uvádí délku 4299 milimetrů, šířku 1822 milimetrů a výšku 1557 milimetrů. To už rozhodně s označením Mini nemá nic společného. Pomyslnou korunu tomu nasazuje zavazadlový prostor, ani ne snad objemem 450 litrů, ale možností připlatit si za lavičku Picnic Bench, pomocí které při stání proměníte Countryman v sedmimístné SUV! Až tak se dokázal britský knedlík během několika let zvětšit. Designově, a to zvenku i zevnitř, se Countryman dočkal výrazné podoby s ostatními modely značky, především pak pětidveřovým hatchbackem. SUV totiž naštěstí nepřebralo zadní světla z Clubmanu, ale právě z hatchbacku.
Hned od počátku bude velice bohatá nabídka pohonných jednotek. Základem je tříválcový Cooper o výkonu 100 kW (136 k) v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Cooper S o výkonu 141 kW (192 k) již disponuje čtyřválcovým motorem, šestistupňový manuál pak zaměňuje za osmistupňový automat. Oba zážehové motory mohou být alternativně rovněž vybaveny pohonem všech kol ALL4. Vstup do naftové nabídky připadá na Cooper D o výkonu 110 kW (150 k) se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem. Cooper SD má 140 kW (190 k), i s volitelnou čtyřkolkou má však vždycky automatický osmikvalt. Cooper D má pohon všech kol též za příplatek. V budoucnu počítá Mini ještě s plug-in hybridem Cooper S E s kombinovaným výkonem 165 kW (224 k) a elektrickým pohonem obou náprav.
Ceník - Mini Countryman
Standardní výbava Cooper (100 kW) 664 300 Kč Cooper AT (100 kW) 712 374 Kč Cooper ALL4 (100 kW) 716 300 Kč Cooper AT ALL4 (100 kW) 764 374 Kč Cooper S (141 kW) 772 200 Kč Cooper S AT (141 kW) 824 278 Kč Cooper S ALL4 (141 kW) 825 500 Kč Cooper S AT ALL4 (141 kW) 877 578 Kč Cooper D (110 kW) 741 000 Kč Cooper D AT (110 kW) 793 078 Kč Cooper D ALL4 (110 kW) 793 000 Kč Cooper D AT ALL4 (110 kW) 845 078 Kč Cooper SD (140 kW) 878 800 Kč Cooper SD ALL4 (140 kW) 930 800 KčZákladní výbava všech verzí obsahuje šest airbagů, dešťový senzor, nárazový senzor, Isofix pro zadní krajní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken, manuální klimatizaci, audio Mini Boost se šesti reproduktory a čtyřřádkovým displejem, vstupy USB a Aux-In, Bluetooth, palubní počítač, multifunkční volant, výškově stavitelná přední sedadla, denní svícení nebo 16palcová kola. Provedení Cooper S a SD mají odlišnou masku chladiče, několik chromovaných prvků, dvojitou koncovku výfuku, LED diodami podsvětlenou obruč kruhové středové konzole, sportovní multifunkční kožený volant, sportovní sedadla nebo 17palcová litá kola. Jak je dobrým zvykem, Mini nabízí obrovské možnosti personalizace vozu, a to například formou specifických polepů nebo paketů. Vše je ale za docela tučný příplatek. K prodejům už snad jen dodejme, že objednávky lze skládat od 1. listopadu, první vozy budou k dispozici v průběhu února příštího roku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.