Druhé vydání Mini Countryman je historicky největším modelem značky, který by rád konkuroval vozům jako Seat Ateca, BMW X1 nebo Mercedes-Benz GLA. Především ke druhé skupině tíhnou čerstvě zveřejněné české ceny.
20 centimetrů, to už rozhodně není nezanedbatelné číslo a právě o tolik narostlo nové Mini Countryman. Pozadu nezůstaly ani další rozměry, řeč konkrétních čísel tak uvádí délku 4299 milimetrů, šířku 1822 milimetrů a výšku 1557 milimetrů. To už rozhodně s označením Mini nemá nic společného. Pomyslnou korunu tomu nasazuje zavazadlový prostor, ani ne snad objemem 450 litrů, ale možností připlatit si za lavičku Picnic Bench, pomocí které při stání proměníte Countryman v sedmimístné SUV! Až tak se dokázal britský knedlík během několika let zvětšit. Designově, a to zvenku i zevnitř, se Countryman dočkal výrazné podoby s ostatními modely značky, především pak pětidveřovým hatchbackem. SUV totiž naštěstí nepřebralo zadní světla z Clubmanu, ale právě z hatchbacku.
Hned od počátku bude velice bohatá nabídka pohonných jednotek. Základem je tříválcový Cooper o výkonu 100 kW (136 k) v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Cooper S o výkonu 141 kW (192 k) již disponuje čtyřválcovým motorem, šestistupňový manuál pak zaměňuje za osmistupňový automat. Oba zážehové motory mohou být alternativně rovněž vybaveny pohonem všech kol ALL4. Vstup do naftové nabídky připadá na Cooper D o výkonu 110 kW (150 k) se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem. Cooper SD má 140 kW (190 k), i s volitelnou čtyřkolkou má však vždycky automatický osmikvalt. Cooper D má pohon všech kol též za příplatek. V budoucnu počítá Mini ještě s plug-in hybridem Cooper S E s kombinovaným výkonem 165 kW (224 k) a elektrickým pohonem obou náprav.
Ceník - Mini Countryman
Standardní výbava Cooper (100 kW) 664 300 Kč Cooper AT (100 kW) 712 374 Kč Cooper ALL4 (100 kW) 716 300 Kč Cooper AT ALL4 (100 kW) 764 374 Kč Cooper S (141 kW) 772 200 Kč Cooper S AT (141 kW) 824 278 Kč Cooper S ALL4 (141 kW) 825 500 Kč Cooper S AT ALL4 (141 kW) 877 578 Kč Cooper D (110 kW) 741 000 Kč Cooper D AT (110 kW) 793 078 Kč Cooper D ALL4 (110 kW) 793 000 Kč Cooper D AT ALL4 (110 kW) 845 078 Kč Cooper SD (140 kW) 878 800 Kč Cooper SD ALL4 (140 kW) 930 800 KčZákladní výbava všech verzí obsahuje šest airbagů, dešťový senzor, nárazový senzor, Isofix pro zadní krajní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken, manuální klimatizaci, audio Mini Boost se šesti reproduktory a čtyřřádkovým displejem, vstupy USB a Aux-In, Bluetooth, palubní počítač, multifunkční volant, výškově stavitelná přední sedadla, denní svícení nebo 16palcová kola. Provedení Cooper S a SD mají odlišnou masku chladiče, několik chromovaných prvků, dvojitou koncovku výfuku, LED diodami podsvětlenou obruč kruhové středové konzole, sportovní multifunkční kožený volant, sportovní sedadla nebo 17palcová litá kola. Jak je dobrým zvykem, Mini nabízí obrovské možnosti personalizace vozu, a to například formou specifických polepů nebo paketů. Vše je ale za docela tučný příplatek. K prodejům už snad jen dodejme, že objednávky lze skládat od 1. listopadu, první vozy budou k dispozici v průběhu února příštího roku.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?