Druhé vydání Mini Countryman je historicky největším modelem značky, který by rád konkuroval vozům jako Seat Ateca, BMW X1 nebo Mercedes-Benz GLA. Především ke druhé skupině tíhnou čerstvě zveřejněné české ceny.
20 centimetrů, to už rozhodně není nezanedbatelné číslo a právě o tolik narostlo nové Mini Countryman. Pozadu nezůstaly ani další rozměry, řeč konkrétních čísel tak uvádí délku 4299 milimetrů, šířku 1822 milimetrů a výšku 1557 milimetrů. To už rozhodně s označením Mini nemá nic společného. Pomyslnou korunu tomu nasazuje zavazadlový prostor, ani ne snad objemem 450 litrů, ale možností připlatit si za lavičku Picnic Bench, pomocí které při stání proměníte Countryman v sedmimístné SUV! Až tak se dokázal britský knedlík během několika let zvětšit. Designově, a to zvenku i zevnitř, se Countryman dočkal výrazné podoby s ostatními modely značky, především pak pětidveřovým hatchbackem. SUV totiž naštěstí nepřebralo zadní světla z Clubmanu, ale právě z hatchbacku.
Hned od počátku bude velice bohatá nabídka pohonných jednotek. Základem je tříválcový Cooper o výkonu 100 kW (136 k) v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Cooper S o výkonu 141 kW (192 k) již disponuje čtyřválcovým motorem, šestistupňový manuál pak zaměňuje za osmistupňový automat. Oba zážehové motory mohou být alternativně rovněž vybaveny pohonem všech kol ALL4. Vstup do naftové nabídky připadá na Cooper D o výkonu 110 kW (150 k) se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem. Cooper SD má 140 kW (190 k), i s volitelnou čtyřkolkou má však vždycky automatický osmikvalt. Cooper D má pohon všech kol též za příplatek. V budoucnu počítá Mini ještě s plug-in hybridem Cooper S E s kombinovaným výkonem 165 kW (224 k) a elektrickým pohonem obou náprav.
Ceník - Mini Countryman
Standardní výbava Cooper (100 kW) 664 300 Kč Cooper AT (100 kW) 712 374 Kč Cooper ALL4 (100 kW) 716 300 Kč Cooper AT ALL4 (100 kW) 764 374 Kč Cooper S (141 kW) 772 200 Kč Cooper S AT (141 kW) 824 278 Kč Cooper S ALL4 (141 kW) 825 500 Kč Cooper S AT ALL4 (141 kW) 877 578 Kč Cooper D (110 kW) 741 000 Kč Cooper D AT (110 kW) 793 078 Kč Cooper D ALL4 (110 kW) 793 000 Kč Cooper D AT ALL4 (110 kW) 845 078 Kč Cooper SD (140 kW) 878 800 Kč Cooper SD ALL4 (140 kW) 930 800 KčZákladní výbava všech verzí obsahuje šest airbagů, dešťový senzor, nárazový senzor, Isofix pro zadní krajní sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken, manuální klimatizaci, audio Mini Boost se šesti reproduktory a čtyřřádkovým displejem, vstupy USB a Aux-In, Bluetooth, palubní počítač, multifunkční volant, výškově stavitelná přední sedadla, denní svícení nebo 16palcová kola. Provedení Cooper S a SD mají odlišnou masku chladiče, několik chromovaných prvků, dvojitou koncovku výfuku, LED diodami podsvětlenou obruč kruhové středové konzole, sportovní multifunkční kožený volant, sportovní sedadla nebo 17palcová litá kola. Jak je dobrým zvykem, Mini nabízí obrovské možnosti personalizace vozu, a to například formou specifických polepů nebo paketů. Vše je ale za docela tučný příplatek. K prodejům už snad jen dodejme, že objednávky lze skládat od 1. listopadu, první vozy budou k dispozici v průběhu února příštího roku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?