Druhá generace Fordu Kuga měla premiéru již před více než čtyřmi lety. To je zhruba tak hraniční doba pro výraznou modernizaci, tím spíš s nepřehledným a ergonomicky nepříliš dobrým interiérem SUV střední třídy. Letošní modernizace naštěstí odnesla spoustu tlačítek, zároveň také přinesla sportovně laděnou verzi ST-Line a luxusní Vignale. Hlavně ta poslední je ale docela drahá.
Rozeznat od sebe Kugu před a po faceliftu není příliš těžký úkol. Novinka je totiž výrazně elegantnější, když dostala šestiúhelníkovou masku chladiče a přepracovaná světla s LED diodami pro denní svícení a alternativně též adaptivními bi-xenonovými výbojky (podle výbavy za 36 300 nebo 25 400 korun). Upravené je rovněž víko pátých dveří spolu se skupinovými svítilnami, volitelně vybavenými LED diodami. Uvnitř sice zůstávají na výšku orientované výdechy ventilace, ale změť s malým displejem nahradil od výbavy Titanium infotainment SYNC 3 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou. Vedle toho došlo k úpravám ovládání klimatizace i na přání vyhřívaného volantu. Novinkou je elektrická parkovací brzda od druhého stupně Titanium.
Paletu pohonných jednotek tvoří výhradně přeplňované agregáty. Zážehové jednotky Ecoboost mají shodný objem 1.5 litru a výkon 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) nebo 133 kW (182 k). V prvních dvou případech pohání přední kola manuální šestistupňová převodovka, v tom posledním je se čtyřkolkou kombinován šestistupňový automat. Naftová paleta začíná u patnáctistovky TDCi o výkonu 88 kW (120 k) s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Dvoulitrová TDCi mají 110 kW (150 k) nebo 132 kW (180 k), s pohonem všech kol pak kombinují šestistupňový manuál nebo dvouspojkový automat PowerShift.
Technické údaje
1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi Výkon: 88 kW 110 kW 133 kW 88 kW 110 kW 110 kW 132 kW 132 kW Toč. mom.: 240 Nm 240 Nm 240 Nm 270 Nm 370 Nm 370 Nm 400 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 MT 6 PS 6 MT 6 PS Pohon: 4x2 4x2 4x4 4x2 4x4 4x4 4x4 4x4 Zrychlení: 12,5 s 9,7 s 10,1 s 12,7 s 9,9 s 10,9 s 9,2 s 10,0 s Max. rychl.: 180 km/h 195 km/h 200 km/h 173 km/h 192 km/h 190 km/h 202 km/h 200 km/h potřeba: 6,3 l 6,3 l 7,5 l 4,2 l 5,2 l 5,2 l 5,2 l 5,2 l Rozměry: 4524 (4541) x 1838 (1856) x 1689 mm Rozvor: 2690 mm Kufr: 456 (405)/1603 lPoznámka: Údaje v první závorce platí pro ST-Line, ve druhé a třetí pro Titanium.
Základní výbava Trend obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, rodičovský zámek MyKey, Isofix pro krajní zadní sedadla, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední i zadní okna, poloautomatickou klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem, rozhraním SYNC, hlasovým ovládáním, CD přehrávačem a šesti reproduktory, palubní počítač se 4,2palcovým displejem, multifunkční kožený volant, manuálně stavitelná přední sedadla, bezklíčové startování, mlhovky nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Linie Titanium přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, Apple CarPlay i Android Auto a šesti reproduktory, čalounění kombinaci látky a kůže, LED osvětlení interiéru, bezklíčkový vstup, elektronickou parkovací brzdu, LED diody pro denní svícení nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Ford Kuga 2017
Trend Titanium ST-Line Vignale 1.5 EcoBoost (88 kW) 571 990 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 EcoBoost (110 kW) ---------- 698 990 Kč ---------- ---------- 1.5 EcoBoost 4x4 (133 kW) ---------- 840 990 Kč ---------- ---------- 1.5 TDCi (88 kW) 624 990 Kč ---------- ---------- ---------- 2.0 TDCi 4x4 (110 kW) ---------- 803 990 Kč ---------- ---------- 2.0 TDCi 4x4 PS (110 kW) ---------- 853 990 Kč ---------- ---------- 2.0 TDCi 4x4 (132 kW) ---------- ---------- 905 990 Kč 1 033 990 Kč 2.0 TDCi 4x4 PS (132 kW) ---------- ---------- 955 990 Kč 1 083 990 KčSportovně laděné provedení ST-Line poznáte podle černé lesklé masky chladiče, spodní mřížky a ploch okolo mlhovek v černém provedení se vzorem včelích pláství, decentních křidélek v předním nárazníku, nástavců prahů, výraznějšího zadního nárazníku, střešního spoileru, většiny prvků v barvě karosérie a 18- nebo 19palcových litých kol. Uvnitř jsou sportovní sedadla s polokoženým čalouněním a kontrastním prošíváním, nové jsou také dekory palubní desky. Podvozek je o 10 milimetrů blíže k vozovce, tužšího nastavení se dočkaly pružiny a tlumiče. Ve výbavě pak jsou navíc přední a zadní parkovací senzory, naopak chybí bezklíčkové otevírání a LED osvětlení kabiny. Druhou novinku představuje luxusní model Vignale s chromovanou masku chladiče se specifickým výpletem, 19palcovými litými koly, koženým potahem sedadel v černé nebo béžové a usní potaženými volantem, palubní deskou a řadicí pákou. Ve výbavě jsou navíc parkovací asistent, navigace, elektricky stavitelné sedadlo řidiče v deseti směrech, vyhřívání předních sedadel, adaptivní bi-xenonové světlomety nebo bezdotykové ovládání pátých dveří.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?