Druhá generace Fordu Kuga měla premiéru již před více než čtyřmi lety. To je zhruba tak hraniční doba pro výraznou modernizaci, tím spíš s nepřehledným a ergonomicky nepříliš dobrým interiérem SUV střední třídy. Letošní modernizace naštěstí odnesla spoustu tlačítek, zároveň také přinesla sportovně laděnou verzi ST-Line a luxusní Vignale. Hlavně ta poslední je ale docela drahá.
Rozeznat od sebe Kugu před a po faceliftu není příliš těžký úkol. Novinka je totiž výrazně elegantnější, když dostala šestiúhelníkovou masku chladiče a přepracovaná světla s LED diodami pro denní svícení a alternativně též adaptivními bi-xenonovými výbojky (podle výbavy za 36 300 nebo 25 400 korun). Upravené je rovněž víko pátých dveří spolu se skupinovými svítilnami, volitelně vybavenými LED diodami. Uvnitř sice zůstávají na výšku orientované výdechy ventilace, ale změť s malým displejem nahradil od výbavy Titanium infotainment SYNC 3 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou. Vedle toho došlo k úpravám ovládání klimatizace i na přání vyhřívaného volantu. Novinkou je elektrická parkovací brzda od druhého stupně Titanium.
Paletu pohonných jednotek tvoří výhradně přeplňované agregáty. Zážehové jednotky Ecoboost mají shodný objem 1.5 litru a výkon 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) nebo 133 kW (182 k). V prvních dvou případech pohání přední kola manuální šestistupňová převodovka, v tom posledním je se čtyřkolkou kombinován šestistupňový automat. Naftová paleta začíná u patnáctistovky TDCi o výkonu 88 kW (120 k) s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Dvoulitrová TDCi mají 110 kW (150 k) nebo 132 kW (180 k), s pohonem všech kol pak kombinují šestistupňový manuál nebo dvouspojkový automat PowerShift.
Technické údaje
1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi Výkon: 88 kW 110 kW 133 kW 88 kW 110 kW 110 kW 132 kW 132 kW Toč. mom.: 240 Nm 240 Nm 240 Nm 270 Nm 370 Nm 370 Nm 400 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 MT 6 PS 6 MT 6 PS Pohon: 4x2 4x2 4x4 4x2 4x4 4x4 4x4 4x4 Zrychlení: 12,5 s 9,7 s 10,1 s 12,7 s 9,9 s 10,9 s 9,2 s 10,0 s Max. rychl.: 180 km/h 195 km/h 200 km/h 173 km/h 192 km/h 190 km/h 202 km/h 200 km/h potřeba: 6,3 l 6,3 l 7,5 l 4,2 l 5,2 l 5,2 l 5,2 l 5,2 l Rozměry: 4524 (4541) x 1838 (1856) x 1689 mm Rozvor: 2690 mm Kufr: 456 (405)/1603 lPoznámka: Údaje v první závorce platí pro ST-Line, ve druhé a třetí pro Titanium.
Základní výbava Trend obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, rodičovský zámek MyKey, Isofix pro krajní zadní sedadla, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední i zadní okna, poloautomatickou klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem, rozhraním SYNC, hlasovým ovládáním, CD přehrávačem a šesti reproduktory, palubní počítač se 4,2palcovým displejem, multifunkční kožený volant, manuálně stavitelná přední sedadla, bezklíčové startování, mlhovky nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Linie Titanium přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, Apple CarPlay i Android Auto a šesti reproduktory, čalounění kombinaci látky a kůže, LED osvětlení interiéru, bezklíčkový vstup, elektronickou parkovací brzdu, LED diody pro denní svícení nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Ford Kuga 2017
Trend Titanium ST-Line Vignale 1.5 EcoBoost (88 kW) 571 990 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 EcoBoost (110 kW) ---------- 698 990 Kč ---------- ---------- 1.5 EcoBoost 4x4 (133 kW) ---------- 840 990 Kč ---------- ---------- 1.5 TDCi (88 kW) 624 990 Kč ---------- ---------- ---------- 2.0 TDCi 4x4 (110 kW) ---------- 803 990 Kč ---------- ---------- 2.0 TDCi 4x4 PS (110 kW) ---------- 853 990 Kč ---------- ---------- 2.0 TDCi 4x4 (132 kW) ---------- ---------- 905 990 Kč 1 033 990 Kč 2.0 TDCi 4x4 PS (132 kW) ---------- ---------- 955 990 Kč 1 083 990 KčSportovně laděné provedení ST-Line poznáte podle černé lesklé masky chladiče, spodní mřížky a ploch okolo mlhovek v černém provedení se vzorem včelích pláství, decentních křidélek v předním nárazníku, nástavců prahů, výraznějšího zadního nárazníku, střešního spoileru, většiny prvků v barvě karosérie a 18- nebo 19palcových litých kol. Uvnitř jsou sportovní sedadla s polokoženým čalouněním a kontrastním prošíváním, nové jsou také dekory palubní desky. Podvozek je o 10 milimetrů blíže k vozovce, tužšího nastavení se dočkaly pružiny a tlumiče. Ve výbavě pak jsou navíc přední a zadní parkovací senzory, naopak chybí bezklíčkové otevírání a LED osvětlení kabiny. Druhou novinku představuje luxusní model Vignale s chromovanou masku chladiče se specifickým výpletem, 19palcovými litými koly, koženým potahem sedadel v černé nebo béžové a usní potaženými volantem, palubní deskou a řadicí pákou. Ve výbavě jsou navíc parkovací asistent, navigace, elektricky stavitelné sedadlo řidiče v deseti směrech, vyhřívání předních sedadel, adaptivní bi-xenonové světlomety nebo bezdotykové ovládání pátých dveří.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.