Druhá generace Fordu Kuga měla premiéru již před více než čtyřmi lety. To je zhruba tak hraniční doba pro výraznou modernizaci, tím spíš s nepřehledným a ergonomicky nepříliš dobrým interiérem SUV střední třídy. Letošní modernizace naštěstí odnesla spoustu tlačítek, zároveň také přinesla sportovně laděnou verzi ST-Line a luxusní Vignale. Hlavně ta poslední je ale docela drahá.
Rozeznat od sebe Kugu před a po faceliftu není příliš těžký úkol. Novinka je totiž výrazně elegantnější, když dostala šestiúhelníkovou masku chladiče a přepracovaná světla s LED diodami pro denní svícení a alternativně též adaptivními bi-xenonovými výbojky (podle výbavy za 36 300 nebo 25 400 korun). Upravené je rovněž víko pátých dveří spolu se skupinovými svítilnami, volitelně vybavenými LED diodami. Uvnitř sice zůstávají na výšku orientované výdechy ventilace, ale změť s malým displejem nahradil od výbavy Titanium infotainment SYNC 3 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou. Vedle toho došlo k úpravám ovládání klimatizace i na přání vyhřívaného volantu. Novinkou je elektrická parkovací brzda od druhého stupně Titanium.
Paletu pohonných jednotek tvoří výhradně přeplňované agregáty. Zážehové jednotky Ecoboost mají shodný objem 1.5 litru a výkon 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) nebo 133 kW (182 k). V prvních dvou případech pohání přední kola manuální šestistupňová převodovka, v tom posledním je se čtyřkolkou kombinován šestistupňový automat. Naftová paleta začíná u patnáctistovky TDCi o výkonu 88 kW (120 k) s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Dvoulitrová TDCi mají 110 kW (150 k) nebo 132 kW (180 k), s pohonem všech kol pak kombinují šestistupňový manuál nebo dvouspojkový automat PowerShift.
Technické údaje
1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi Výkon: 88 kW 110 kW 133 kW 88 kW 110 kW 110 kW 132 kW 132 kW Toč. mom.: 240 Nm 240 Nm 240 Nm 270 Nm 370 Nm 370 Nm 400 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 MT 6 PS 6 MT 6 PS Pohon: 4x2 4x2 4x4 4x2 4x4 4x4 4x4 4x4 Zrychlení: 12,5 s 9,7 s 10,1 s 12,7 s 9,9 s 10,9 s 9,2 s 10,0 s Max. rychl.: 180 km/h 195 km/h 200 km/h 173 km/h 192 km/h 190 km/h 202 km/h 200 km/h potřeba: 6,3 l 6,3 l 7,5 l 4,2 l 5,2 l 5,2 l 5,2 l 5,2 l Rozměry: 4524 (4541) x 1838 (1856) x 1689 mm Rozvor: 2690 mm Kufr: 456 (405)/1603 lPoznámka: Údaje v první závorce platí pro ST-Line, ve druhé a třetí pro Titanium.
Základní výbava Trend obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, rodičovský zámek MyKey, Isofix pro krajní zadní sedadla, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední i zadní okna, poloautomatickou klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem, rozhraním SYNC, hlasovým ovládáním, CD přehrávačem a šesti reproduktory, palubní počítač se 4,2palcovým displejem, multifunkční kožený volant, manuálně stavitelná přední sedadla, bezklíčové startování, mlhovky nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Linie Titanium přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, Apple CarPlay i Android Auto a šesti reproduktory, čalounění kombinaci látky a kůže, LED osvětlení interiéru, bezklíčkový vstup, elektronickou parkovací brzdu, LED diody pro denní svícení nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Ford Kuga 2017
Trend Titanium ST-Line Vignale 1.5 EcoBoost (88 kW) 571 990 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 EcoBoost (110 kW) ---------- 698 990 Kč ---------- ---------- 1.5 EcoBoost 4x4 (133 kW) ---------- 840 990 Kč ---------- ---------- 1.5 TDCi (88 kW) 624 990 Kč ---------- ---------- ---------- 2.0 TDCi 4x4 (110 kW) ---------- 803 990 Kč ---------- ---------- 2.0 TDCi 4x4 PS (110 kW) ---------- 853 990 Kč ---------- ---------- 2.0 TDCi 4x4 (132 kW) ---------- ---------- 905 990 Kč 1 033 990 Kč 2.0 TDCi 4x4 PS (132 kW) ---------- ---------- 955 990 Kč 1 083 990 KčSportovně laděné provedení ST-Line poznáte podle černé lesklé masky chladiče, spodní mřížky a ploch okolo mlhovek v černém provedení se vzorem včelích pláství, decentních křidélek v předním nárazníku, nástavců prahů, výraznějšího zadního nárazníku, střešního spoileru, většiny prvků v barvě karosérie a 18- nebo 19palcových litých kol. Uvnitř jsou sportovní sedadla s polokoženým čalouněním a kontrastním prošíváním, nové jsou také dekory palubní desky. Podvozek je o 10 milimetrů blíže k vozovce, tužšího nastavení se dočkaly pružiny a tlumiče. Ve výbavě pak jsou navíc přední a zadní parkovací senzory, naopak chybí bezklíčkové otevírání a LED osvětlení kabiny. Druhou novinku představuje luxusní model Vignale s chromovanou masku chladiče se specifickým výpletem, 19palcovými litými koly, koženým potahem sedadel v černé nebo béžové a usní potaženými volantem, palubní deskou a řadicí pákou. Ve výbavě jsou navíc parkovací asistent, navigace, elektricky stavitelné sedadlo řidiče v deseti směrech, vyhřívání předních sedadel, adaptivní bi-xenonové světlomety nebo bezdotykové ovládání pátých dveří.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.