Druhá generace Fordu Kuga měla premiéru již před více než čtyřmi lety. To je zhruba tak hraniční doba pro výraznou modernizaci, tím spíš s nepřehledným a ergonomicky nepříliš dobrým interiérem SUV střední třídy. Letošní modernizace naštěstí odnesla spoustu tlačítek, zároveň také přinesla sportovně laděnou verzi ST-Line a luxusní Vignale. Hlavně ta poslední je ale docela drahá.
Rozeznat od sebe Kugu před a po faceliftu není příliš těžký úkol. Novinka je totiž výrazně elegantnější, když dostala šestiúhelníkovou masku chladiče a přepracovaná světla s LED diodami pro denní svícení a alternativně též adaptivními bi-xenonovými výbojky (podle výbavy za 36 300 nebo 25 400 korun). Upravené je rovněž víko pátých dveří spolu se skupinovými svítilnami, volitelně vybavenými LED diodami. Uvnitř sice zůstávají na výšku orientované výdechy ventilace, ale změť s malým displejem nahradil od výbavy Titanium infotainment SYNC 3 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou. Vedle toho došlo k úpravám ovládání klimatizace i na přání vyhřívaného volantu. Novinkou je elektrická parkovací brzda od druhého stupně Titanium.
Paletu pohonných jednotek tvoří výhradně přeplňované agregáty. Zážehové jednotky Ecoboost mají shodný objem 1.5 litru a výkon 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) nebo 133 kW (182 k). V prvních dvou případech pohání přední kola manuální šestistupňová převodovka, v tom posledním je se čtyřkolkou kombinován šestistupňový automat. Naftová paleta začíná u patnáctistovky TDCi o výkonu 88 kW (120 k) s manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol. Dvoulitrová TDCi mají 110 kW (150 k) nebo 132 kW (180 k), s pohonem všech kol pak kombinují šestistupňový manuál nebo dvouspojkový automat PowerShift.
Technické údaje
1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 EcoBoost 1.5 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi Výkon: 88 kW 110 kW 133 kW 88 kW 110 kW 110 kW 132 kW 132 kW Toč. mom.: 240 Nm 240 Nm 240 Nm 270 Nm 370 Nm 370 Nm 400 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 MT 6 PS 6 MT 6 PS Pohon: 4x2 4x2 4x4 4x2 4x4 4x4 4x4 4x4 Zrychlení: 12,5 s 9,7 s 10,1 s 12,7 s 9,9 s 10,9 s 9,2 s 10,0 s Max. rychl.: 180 km/h 195 km/h 200 km/h 173 km/h 192 km/h 190 km/h 202 km/h 200 km/h potřeba: 6,3 l 6,3 l 7,5 l 4,2 l 5,2 l 5,2 l 5,2 l 5,2 l Rozměry: 4524 (4541) x 1838 (1856) x 1689 mm Rozvor: 2690 mm Kufr: 456 (405)/1603 lPoznámka: Údaje v první závorce platí pro ST-Line, ve druhé a třetí pro Titanium.
Základní výbava Trend obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, rodičovský zámek MyKey, Isofix pro krajní zadní sedadla, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední i zadní okna, poloautomatickou klimatizaci, rádio s 4,2palcovým displejem, rozhraním SYNC, hlasovým ovládáním, CD přehrávačem a šesti reproduktory, palubní počítač se 4,2palcovým displejem, multifunkční kožený volant, manuálně stavitelná přední sedadla, bezklíčové startování, mlhovky nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Linie Titanium přidává dešťový a světelný senzor, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment SYNC 3 s osmipalcovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, Apple CarPlay i Android Auto a šesti reproduktory, čalounění kombinaci látky a kůže, LED osvětlení interiéru, bezklíčkový vstup, elektronickou parkovací brzdu, LED diody pro denní svícení nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Ford Kuga 2017
Trend Titanium ST-Line Vignale 1.5 EcoBoost (88 kW) 571 990 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 EcoBoost (110 kW) ---------- 698 990 Kč ---------- ---------- 1.5 EcoBoost 4x4 (133 kW) ---------- 840 990 Kč ---------- ---------- 1.5 TDCi (88 kW) 624 990 Kč ---------- ---------- ---------- 2.0 TDCi 4x4 (110 kW) ---------- 803 990 Kč ---------- ---------- 2.0 TDCi 4x4 PS (110 kW) ---------- 853 990 Kč ---------- ---------- 2.0 TDCi 4x4 (132 kW) ---------- ---------- 905 990 Kč 1 033 990 Kč 2.0 TDCi 4x4 PS (132 kW) ---------- ---------- 955 990 Kč 1 083 990 KčSportovně laděné provedení ST-Line poznáte podle černé lesklé masky chladiče, spodní mřížky a ploch okolo mlhovek v černém provedení se vzorem včelích pláství, decentních křidélek v předním nárazníku, nástavců prahů, výraznějšího zadního nárazníku, střešního spoileru, většiny prvků v barvě karosérie a 18- nebo 19palcových litých kol. Uvnitř jsou sportovní sedadla s polokoženým čalouněním a kontrastním prošíváním, nové jsou také dekory palubní desky. Podvozek je o 10 milimetrů blíže k vozovce, tužšího nastavení se dočkaly pružiny a tlumiče. Ve výbavě pak jsou navíc přední a zadní parkovací senzory, naopak chybí bezklíčkové otevírání a LED osvětlení kabiny. Druhou novinku představuje luxusní model Vignale s chromovanou masku chladiče se specifickým výpletem, 19palcovými litými koly, koženým potahem sedadel v černé nebo béžové a usní potaženými volantem, palubní deskou a řadicí pákou. Ve výbavě jsou navíc parkovací asistent, navigace, elektricky stavitelné sedadlo řidiče v deseti směrech, vyhřívání předních sedadel, adaptivní bi-xenonové světlomety nebo bezdotykové ovládání pátých dveří.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.