Anabáze se jménem nejprve SX4, ve druhé generaci SX4 S-Cross a nyní pouze S-Cross nejspíše připomínat nemusíme. Co ale za připomínku stojí, to je nedávný facelift vozu, který úplně proměnil přední část. Chromovaná maska, mohutnější nárazník světla s LED denním svícením vpředu a full-LED technologií vzadu. Dříve tuctový crossover nyní nepřehlédne, otázka ale je, jestli je to dobře. Do kabiny se nastěhoval infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, známý i z jiných modelů značky. V základu však čekejte klasický audiosystém. Důležitými položkami jsou také radarový brzdový asistent a adaptivní tempomat, známé už z Balena.
Zdaleka největší změnu však představují pohonné jednotky. Dříve paleta obsahovala atmosférické benzíny a turbodiesely, dnes už již než přeplňovaný motor nedostanete. Novým základem je litrový tříválec BoosterJet o výkonu 82 kW (112 k) v kombinaci s manuální pětistupňovou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. V prvním případě je dostupný i pohon všech kol AllGrip se čtyřmi režimy nastavení. Druhou možnost představuje 1.4 BoosterJet o výkonu 103 kW (140 k) se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. V případě ručního řazení je čtyřkolka za příplatek, automat ji má ve standardu. Nechybí ani naftový čtyřválec 1.6 DDiS o výkonu 88 kW (120 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Platí to, co u čtrnáctistovky, manuál má čtyřkolku za příplatek a automat ve standardu.
Technické údaje
1.0 BoosterJet |
1.0 BoosterJet |
1.0 BoosterJet |
1.4 BoosterJet |
1.4 BoosterJet |
1.4 BoosterJet |
1.6 DDiS |
1.6 DDiS |
1.6 DDiS |
|
Výkon: | 82 kW | 82 kW | 82 kW | 103 kW | 103 kW | 103 kW | 88 kW | 88 kW | 88 kW |
Toč. mom.: | 170 Nm | 170 Nm | 170 Nm | 220 Nm | 220 Nm | 220 Nm | 320 Nm | 320 Nm | 320 Nm |
Převod.: | 5 MT | 6 AT | 5 MT | 6 MT | 6 MT | 6 AT | 6 MT | 6 MT | 6 TCSS |
Pohon: | 4x2 | 4x2 | 4x4 | 4x2 | 4x4 | 4x4 | 4x2 | 4x4 | 4x4 |
Zrychlení: | 11,0 s | 12,4 s | 12,0 s | 9,5 s | 10,2 s | 10,2 s | 12,0 s | 13,0 s | 13,0 s |
Rychl.: | 180 km/h | 170 km/h | 175 km/h | 200 km/h | 200 km/h | 200 km/h | 180 km/h | 175 km/h | 175 km/h |
Spotřeba: | 5,0 l | 5,2 l | 5,3 l | 5,4 l | 5,6 l | 5,7 l | 4,1 l | 4,4 l | 4,6 l |
Délka: | 4300 mm | ||||||||
Šířka: | 1785 mm | ||||||||
Výška: | 1580 mm | ||||||||
Rozvor: | 2600 mm | ||||||||
Kufr: | 430/1269 l |
Vstupní výbava Comfort obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, úchyty dětských sedaček Isofix a TopTether, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná zrcátka, elektrické ovládání předních a zadních oken, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, palubní počítač, multifunkční volant, výškově stavitelná přední sedadla, dělená zadní opěradla, zrcátka a kliky v barvě karosérie nebo 16palcová kola s okrasnými kryty.
Comfort | Premium | Elegance | |
1.0 BoosterJet (82 kW) | 409 900 Kč | 436 900 Kč | ---------- |
1.0 BoosterJet AT (82 kW) | ---------- | 479 900 Kč | ---------- |
1.0 BoosterJet 4x4 (82 kW) | ---------- | 479 900 Kč | ---------- |
1.4 BoosterJet (103 kW) | ---------- | 469 900 Kč | 512 900 Kč |
1.4 BoosterJet 4x4 (103 kW) | ---------- | 512 900 Kč | 556 900 Kč |
1.4 BoosterJet AT 4x4 (103 kW) | ---------- | 556 900 Kč | 627 900 Kč |
1.6 DDiS (88 kW) | ---------- | 545 900 Kč | ---------- |
1.6 DDiS 4x4 (88 kW) | ---------- | 589 900 Kč | ---------- |
1.6 DDiS TCSS 4x4 (88 kW) | ---------- | ---------- | 681 900 Kč |
Stupeň Premium má navíc světelný a dešťový senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audio Suzuki Smartphone s dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory a parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, polohovatelná zadní opěradla, LED pro denní svícení, LED projektorová světla, full-LED zadní světla, mlhovky, stříbrné střešní ližiny nebo 17palcová litá kola. Nejvyšší linie Elegance přidává radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, navigaci, středový reproduktor, hliníkové střešní ližiny nebo 17palcová litá leštěná kola. Provedení 1.4 BoosterJet a 1.6 DDiS s automatem a pohonem všech kol pak mají u nejvyšší výbavy standardně také paket Lux s panoramatickým střešním oknem a koženým čalouněním sedadel a výplní dveří.