Crossover Suzuki S-Cross se koncem července odhalil ve zmodernizované podobě. Ta přinesla mohutnou chromovanou přední masku, masivnější nárazník nebo jiná přední světla. Pod kapotu navíc zavítaly výhradně přeplňované motory, včetně litrového tříválce. Jaké ceny nastavil český importér?
Anabáze se jménem nejprve SX4, ve druhé generaci SX4 S-Cross a nyní pouze S-Cross nejspíše připomínat nemusíme. Co ale za připomínku stojí, to je nedávný facelift vozu, který úplně proměnil přední část. Chromovaná maska, mohutnější nárazník světla s LED denním svícením vpředu a full-LED technologií vzadu. Dříve tuctový crossover nyní nepřehlédne, otázka ale je, jestli je to dobře. Do kabiny se nastěhoval infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, známý i z jiných modelů značky. V základu však čekejte klasický audiosystém. Důležitými položkami jsou také radarový brzdový asistent a adaptivní tempomat, známé už z Balena.
Zdaleka největší změnu však představují pohonné jednotky. Dříve paleta obsahovala atmosférické benzíny a turbodiesely, dnes už již než přeplňovaný motor nedostanete. Novým základem je litrový tříválec BoosterJet o výkonu 82 kW (112 k) v kombinaci s manuální pětistupňovou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. V prvním případě je dostupný i pohon všech kol AllGrip se čtyřmi režimy nastavení. Druhou možnost představuje 1.4 BoosterJet o výkonu 103 kW (140 k) se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. V případě ručního řazení je čtyřkolka za příplatek, automat ji má ve standardu. Nechybí ani naftový čtyřválec 1.6 DDiS o výkonu 88 kW (120 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Platí to, co u čtrnáctistovky, manuál má čtyřkolku za příplatek a automat ve standardu.
Technické údaje
1.0BoosterJet 1.0BoosterJet 1.0BoosterJet 1.4BoosterJet 1.4BoosterJet 1.4BoosterJet 1.6DDiS 1.6DDiS 1.6DDiS Výkon: 82 kW 82 kW 82 kW 103 kW 103 kW 103 kW 88 kW 88 kW 88 kW Toč. mom.: 170 Nm 170 Nm 170 Nm 220 Nm 220 Nm 220 Nm 320 Nm 320 Nm 320 Nm Převod.: 5 MT 6 AT 5 MT 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 MT 6 TCSS Pohon: 4x2 4x2 4x4 4x2 4x4 4x4 4x2 4x4 4x4 Zrychlení: 11,0 s 12,4 s 12,0 s 9,5 s 10,2 s 10,2 s 12,0 s 13,0 s 13,0 s Rychl.: 180 km/h 170 km/h 175 km/h 200 km/h 200 km/h 200 km/h 180 km/h 175 km/h 175 km/h Spotřeba: 5,0 l 5,2 l 5,3 l 5,4 l 5,6 l 5,7 l 4,1 l 4,4 l 4,6 l Délka: 4300 mm Šířka: 1785 mm Výška: 1580 mm Rozvor: 2600 mm Kufr: 430/1269 lVstupní výbava Comfort obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, úchyty dětských sedaček Isofix a TopTether, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná zrcátka, elektrické ovládání předních a zadních oken, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, palubní počítač, multifunkční volant, výškově stavitelná přední sedadla, dělená zadní opěradla, zrcátka a kliky v barvě karosérie nebo 16palcová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Suzuki S-Cross 2017
Comfort Premium Elegance 1.0 BoosterJet (82 kW) 409 900 Kč 436 900 Kč ---------- 1.0 BoosterJet AT (82 kW) ---------- 479 900 Kč ---------- 1.0 BoosterJet 4x4 (82 kW) ---------- 479 900 Kč ---------- 1.4 BoosterJet (103 kW) ---------- 469 900 Kč 512 900 Kč 1.4 BoosterJet 4x4 (103 kW) ---------- 512 900 Kč 556 900 Kč 1.4 BoosterJet AT 4x4 (103 kW) ---------- 556 900 Kč 627 900 Kč 1.6 DDiS (88 kW) ---------- 545 900 Kč ---------- 1.6 DDiS 4x4 (88 kW) ---------- 589 900 Kč ---------- 1.6 DDiS TCSS 4x4 (88 kW) ---------- ---------- 681 900 KčStupeň Premium má navíc světelný a dešťový senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audio Suzuki Smartphone s dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory a parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, polohovatelná zadní opěradla, LED pro denní svícení, LED projektorová světla, full-LED zadní světla, mlhovky, stříbrné střešní ližiny nebo 17palcová litá kola. Nejvyšší linie Elegance přidává radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, navigaci, středový reproduktor, hliníkové střešní ližiny nebo 17palcová litá leštěná kola. Provedení 1.4 BoosterJet a 1.6 DDiS s automatem a pohonem všech kol pak mají u nejvyšší výbavy standardně také paket Lux s panoramatickým střešním oknem a koženým čalouněním sedadel a výplní dveří.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?