Crossover Suzuki S-Cross se koncem července odhalil ve zmodernizované podobě. Ta přinesla mohutnou chromovanou přední masku, masivnější nárazník nebo jiná přední světla. Pod kapotu navíc zavítaly výhradně přeplňované motory, včetně litrového tříválce. Jaké ceny nastavil český importér?
Anabáze se jménem nejprve SX4, ve druhé generaci SX4 S-Cross a nyní pouze S-Cross nejspíše připomínat nemusíme. Co ale za připomínku stojí, to je nedávný facelift vozu, který úplně proměnil přední část. Chromovaná maska, mohutnější nárazník světla s LED denním svícením vpředu a full-LED technologií vzadu. Dříve tuctový crossover nyní nepřehlédne, otázka ale je, jestli je to dobře. Do kabiny se nastěhoval infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, známý i z jiných modelů značky. V základu však čekejte klasický audiosystém. Důležitými položkami jsou také radarový brzdový asistent a adaptivní tempomat, známé už z Balena.
Zdaleka největší změnu však představují pohonné jednotky. Dříve paleta obsahovala atmosférické benzíny a turbodiesely, dnes už již než přeplňovaný motor nedostanete. Novým základem je litrový tříválec BoosterJet o výkonu 82 kW (112 k) v kombinaci s manuální pětistupňovou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. V prvním případě je dostupný i pohon všech kol AllGrip se čtyřmi režimy nastavení. Druhou možnost představuje 1.4 BoosterJet o výkonu 103 kW (140 k) se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. V případě ručního řazení je čtyřkolka za příplatek, automat ji má ve standardu. Nechybí ani naftový čtyřválec 1.6 DDiS o výkonu 88 kW (120 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Platí to, co u čtrnáctistovky, manuál má čtyřkolku za příplatek a automat ve standardu.
Technické údaje
1.0BoosterJet 1.0BoosterJet 1.0BoosterJet 1.4BoosterJet 1.4BoosterJet 1.4BoosterJet 1.6DDiS 1.6DDiS 1.6DDiS Výkon: 82 kW 82 kW 82 kW 103 kW 103 kW 103 kW 88 kW 88 kW 88 kW Toč. mom.: 170 Nm 170 Nm 170 Nm 220 Nm 220 Nm 220 Nm 320 Nm 320 Nm 320 Nm Převod.: 5 MT 6 AT 5 MT 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 MT 6 TCSS Pohon: 4x2 4x2 4x4 4x2 4x4 4x4 4x2 4x4 4x4 Zrychlení: 11,0 s 12,4 s 12,0 s 9,5 s 10,2 s 10,2 s 12,0 s 13,0 s 13,0 s Rychl.: 180 km/h 170 km/h 175 km/h 200 km/h 200 km/h 200 km/h 180 km/h 175 km/h 175 km/h Spotřeba: 5,0 l 5,2 l 5,3 l 5,4 l 5,6 l 5,7 l 4,1 l 4,4 l 4,6 l Délka: 4300 mm Šířka: 1785 mm Výška: 1580 mm Rozvor: 2600 mm Kufr: 430/1269 lVstupní výbava Comfort obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, úchyty dětských sedaček Isofix a TopTether, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná zrcátka, elektrické ovládání předních a zadních oken, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, palubní počítač, multifunkční volant, výškově stavitelná přední sedadla, dělená zadní opěradla, zrcátka a kliky v barvě karosérie nebo 16palcová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Suzuki S-Cross 2017
Comfort Premium Elegance 1.0 BoosterJet (82 kW) 409 900 Kč 436 900 Kč ---------- 1.0 BoosterJet AT (82 kW) ---------- 479 900 Kč ---------- 1.0 BoosterJet 4x4 (82 kW) ---------- 479 900 Kč ---------- 1.4 BoosterJet (103 kW) ---------- 469 900 Kč 512 900 Kč 1.4 BoosterJet 4x4 (103 kW) ---------- 512 900 Kč 556 900 Kč 1.4 BoosterJet AT 4x4 (103 kW) ---------- 556 900 Kč 627 900 Kč 1.6 DDiS (88 kW) ---------- 545 900 Kč ---------- 1.6 DDiS 4x4 (88 kW) ---------- 589 900 Kč ---------- 1.6 DDiS TCSS 4x4 (88 kW) ---------- ---------- 681 900 KčStupeň Premium má navíc světelný a dešťový senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audio Suzuki Smartphone s dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory a parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, polohovatelná zadní opěradla, LED pro denní svícení, LED projektorová světla, full-LED zadní světla, mlhovky, stříbrné střešní ližiny nebo 17palcová litá kola. Nejvyšší linie Elegance přidává radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, navigaci, středový reproduktor, hliníkové střešní ližiny nebo 17palcová litá leštěná kola. Provedení 1.4 BoosterJet a 1.6 DDiS s automatem a pohonem všech kol pak mají u nejvyšší výbavy standardně také paket Lux s panoramatickým střešním oknem a koženým čalouněním sedadel a výplní dveří.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?