Kontroverzní maska nepřijde draho, turbomotory ale Suzuki S-Cross nepotěší

Na český trh přichází omlazené Suzuki S-Cross.
Na český trh přichází omlazené Suzuki S-Cross., foto: Suzuki
ar6 20. září 2016 10:08
Sdílej:

Crossover Suzuki S-Cross se koncem července odhalil ve zmodernizované podobě. Ta přinesla mohutnou chromovanou přední masku, masivnější nárazník nebo jiná přední světla. Pod kapotu navíc zavítaly výhradně přeplňované motory, včetně litrového tříválce. Jaké ceny nastavil český importér?

Anabáze se jménem nejprve SX4, ve druhé generaci SX4 S-Cross a nyní pouze S-Cross nejspíše připomínat nemusíme. Co ale za připomínku stojí, to je nedávný facelift vozu, který úplně proměnil přední část. Chromovaná maska, mohutnější nárazník světla s LED denním svícením vpředu a full-LED technologií vzadu. Dříve tuctový crossover nyní nepřehlédne, otázka ale je, jestli je to dobře. Do kabiny se nastěhoval infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, známý i z jiných modelů značky. V základu však čekejte klasický audiosystém. Důležitými položkami jsou také radarový brzdový asistent a adaptivní tempomat, známé už z Balena.

Zdaleka největší změnu však představují pohonné jednotky. Dříve paleta obsahovala atmosférické benzíny a turbodiesely, dnes už již než přeplňovaný motor nedostanete. Novým základem je litrový tříválec BoosterJet o výkonu 82 kW (112 k) v kombinaci s manuální pětistupňovou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. V prvním případě je dostupný i pohon všech kol AllGrip se čtyřmi režimy nastavení. Druhou možnost představuje 1.4 BoosterJet o výkonu 103 kW (140 k) se šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. V případě ručního řazení je čtyřkolka za příplatek, automat ji má ve standardu. Nechybí ani naftový čtyřválec 1.6 DDiS o výkonu 88 kW (120 k) se šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Platí to, co u čtrnáctistovky, manuál má čtyřkolku za příplatek a automat ve standardu.

Technické údaje

  1.0BoosterJet 1.0BoosterJet 1.0BoosterJet 1.4BoosterJet 1.4BoosterJet 1.4BoosterJet 1.6DDiS 1.6DDiS 1.6DDiS Výkon: 82 kW 82 kW 82 kW 103 kW 103 kW 103 kW 88 kW 88 kW 88 kW Toč. mom.: 170 Nm 170 Nm 170 Nm 220 Nm 220 Nm 220 Nm 320 Nm 320 Nm 320 Nm Převod.: 5 MT 6 AT 5 MT 6 MT 6 MT 6 AT 6 MT 6 MT 6 TCSS Pohon: 4x2 4x2 4x4 4x2 4x4 4x4 4x2 4x4 4x4 Zrychlení: 11,0 s 12,4 s 12,0 s 9,5 s 10,2 s 10,2 s 12,0 s 13,0 s 13,0 s Rychl.: 180 km/h 170 km/h 175 km/h 200 km/h 200 km/h 200 km/h 180 km/h 175 km/h 175 km/h Spotřeba: 5,0 l 5,2 l 5,3 l 5,4 l 5,6 l 5,7 l 4,1 l 4,4 l 4,6 l Délka: 4300 mm Šířka: 1785 mm Výška: 1580 mm Rozvor: 2600 mm Kufr: 430/1269 l

Vstupní výbava Comfort obsahuje sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, úchyty dětských sedaček Isofix a TopTether, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná zrcátka, elektrické ovládání předních a zadních oken, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, palubní počítač, multifunkční volant, výškově stavitelná přední sedadla, dělená zadní opěradla, zrcátka a kliky v barvě karosérie nebo 16palcová kola s okrasnými kryty.

Ceník - Suzuki S-Cross 2017

  Comfort Premium Elegance 1.0 BoosterJet (82 kW) 409 900 Kč 436 900 Kč ---------- 1.0 BoosterJet AT (82 kW) ---------- 479 900 Kč ---------- 1.0 BoosterJet 4x4 (82 kW) ---------- 479 900 Kč ---------- 1.4 BoosterJet (103 kW) ---------- 469 900 Kč 512 900 Kč 1.4 BoosterJet 4x4 (103 kW) ---------- 512 900 Kč 556 900 Kč 1.4 BoosterJet AT 4x4 (103 kW) ---------- 556 900 Kč 627 900 Kč 1.6 DDiS (88 kW) ---------- 545 900 Kč ---------- 1.6 DDiS 4x4 (88 kW) ---------- 589 900 Kč ---------- 1.6 DDiS TCSS 4x4 (88 kW) ---------- ---------- 681 900 Kč

Stupeň Premium má navíc světelný a dešťový senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, audio Suzuki Smartphone s dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory a parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, polohovatelná zadní opěradla, LED pro denní svícení, LED projektorová světla, full-LED zadní světla, mlhovky, stříbrné střešní ližiny nebo 17palcová litá kola. Nejvyšší linie Elegance přidává radarový brzdový asistent, adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, navigaci, středový reproduktor, hliníkové střešní ližiny nebo 17palcová litá leštěná kola. Provedení 1.4 BoosterJet a 1.6 DDiS s automatem a pohonem všech kol pak mají u nejvyšší výbavy standardně také paket Lux s panoramatickým střešním oknem a koženým čalouněním sedadel a výplní dveří.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?