Užitkový Peugeot Expert se na našem trhu zabydlel poměrně rychle, spolu se začátkem školy tak francouzský lvíček uvádí na náš trh osobní provedení Traveller. To má sice stále stejnou krabicovitou a velice prostornou karosérií, vším ostatním je ale třeba jako 308 nebo 508.
Ve třídě osobních verzí středně velkých dodávek začíná být pořádně těsno. Dlouhodobým etalonem je Volkswagen Multivan, do popředí se ale derou i trojčata Fiat Talento, Opel Vivaro a Renault Trafic nebo novinky spolupráce koncernu PSA a Toyoty. Z nich jako první přichází na český trh Peugeot Traveller, výrazně upravená verze dodávkového Experta. Na první pohled jsou si obě auta velice podobná, osobní provedení má nicméně již v základu kompletní prosklení nebo LED diody denního svícení v předním nárazníku. Mnohem důležitější je ale u takového vozu nakonec prostornost a tam francouzský lev boduje ve velkém. V nabídce má hned tři rozměrově odlišné varianty – Compact má na délku 4606 milimetrů a mezi nápravami 2925 milimetrů, Standard má na délku 4956 milimetrů a mezi nápravami 3275 milimetrů a Long má na délku 5306 milimetrů a mezi nápravami 3275 milimetrů. Šířka je u všech verzí stejných 1920 milimetrů, liší se naopak výška. Nejkratší provedení má 1905 milimetrů, další dvě verze mají v základu 1890 milimetrů, se zvýšenou hmotností má Standard 1925 milimetrů a Long 1935 milimetrů, s paketem All Road pak tyto hodnoty narostou o 5 milimetrů.
Do interiéru všech tří se poskládá pět až devět cestujících (v základu je pět míst), k dispozici jsou pak nejrůznější konfigurace sedadel i jejich potah a další funkce. Zavazadlový prostor závisí na zvolené délce i počtu sedadel. Platí však, že Compact má 280 litrů s třemi řadami sedadel, 2100 litrů bez sedadel ve třetí řadě a 3600 litrů bez sedadel ve druhé a třetí řadě, Standard disponuje 900, 2550 nebo 4200 litry a Long potom 1500, 3100 a 4900 litry. Pod kapotou Travelleru se objeví tři naftové pohonné jednotky BlueHDi. Základem je šestnáctistovka o výkonu 85 kW (116 k) s manuální šestistupňovou převodovkou. Následuje dvoulitr o výkonu 110 kW (150 k) s manuálním šestikvaltem, vrcholem je pak dvoulitr o výkonu 130 kW (177 k) se šestistupňovým automatem. Ke slabšímu dvoulitr nabízí Peugeot originální přestavbu na pohon 4x4 od specializované firmy Dangel, což přijde na 24 000 korun. Pokud bude stačit jen dobrodružný vzhled, má Traveller v nabídce paket All Road se zvýšeným odpružením a ochranným krytem motoru. Ten přijde na 16 000 korun u verze Compact a 24 000 korun u dalších dvou variant.
Technické údaje
1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi Výkon: 85 kW 110 kW 130 kW Toč. moment: 300 Nm 370 Nm 400 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 AT Zrychlení: 13,4 s 11,0 s 10,1 s Max. rychlost: 160 km/h 170 km/h 170 km/h Spotřeba: 5,0 - 5,2 l/100 km 5,3 - 5,6 l/100 km 5,7 - 6,2 l/100 kmVedle tří rozměrových provedení má Peugeot připravené i dvě hlavní řady. Zatímco nejvýše osmimístná Family je určena početnějším rodinám, až devítimístný Business byl vytvořen především pro firemní klientelu. Začněme s řadou Family, která je dostupná v dalších dvou výbavových stupních. Základní Active obsahuje čelní airbagy, boční a okenní airbagy pro řidiče a spolujezdce, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro druhou a třetí řadu, tempomat, dešťový a světelný senzor, upozornění na nutnost přestávky po dvou hodinách jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přídavnou klimatizaci pro zadní cestující, rádio s MP3, Bluetooth, USB a osmi reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posuvné dveře na obou stranách, nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karosérie, LED denní svícení, mlhovky nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá výbava Allure přidává zadní parkovací senzory, barevný head-up displej, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, přídavné topení Webasto, rádio Peugeot Connect se sedmipalcovou obrazovkou, USB, Bluetooth, Mirror Screen, Apple CarPlay a WiFi, multifunkční kožený volant, elektricky nastavitelná přední sedadla s masážní funkcí a vyhříváním, kožené čalounění, panoramatické střešní okno, bezklíčkový vstup (včetně bočních posuvných dveří) a startování, xenonové světlomety nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Peugeot Traveller
Family Business Active Allure Business Business VIP Compact 1.6 BlueHDi (85 kW) 675 000 Kč 825 000 Kč 635 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi (110 kW) 720 000 Kč 870 000 Kč 680 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi (130 kW) 790 000 Kč 940 000 Kč 750 000 Kč ---------- Standard 1.6 BlueHDi (85 kW) 700 000 Kč 850 000 Kč 660 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi (110 kW) 745 000 Kč 895 000 Kč 705 000 Kč 915 000 Kč 2.0 BlueHDi (130 kW) 815 000 Kč 965 000 Kč 775 000 Kč 985 000 Kč Long 1.6 BlueHDi (85 kW) 725 000 Kč 875 000 Kč 685 000 Kč ---------- 2.0 BlueHDi (110 kW) 770 000 Kč 920 000 Kč 730 000 Kč 940 000 Kč 2.0 BlueHDi (130 kW) 840 000 Kč 990 000 Kč 800 000 Kč 1 010 000 KčPoznámka: Uvedené ceny jsou bez DPH.
Řada Business je rovněž dostupná ve dvou výbavových liniích. Základní se jmenuje Business a obsahuje čelní airbagy, boční a okenní airbagy pro řidiče a spolujezdce, asistent rozjezdu do kopce, Isofix pro druhou a třetí řadu, tempomat, upozornění na nutnost přestávky po dvou hodinách jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s MP3, Bluetooth, USB a osmi reproduktory, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posuvné dveře na pravé straně, nárazníky, zrcátka a kliky v barvě karosérie, LED denní svícení, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Verze Business VIP přidává dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, barevný head-up displej, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přídavnou klimatizaci pro cestující vzadu, přídavné topení Webasto, rádio Peugeot Connect se sedmipalcovou obrazovkou, USB, Bluetooth, Mirror Screen, Apple CarPlay a WiFi, multifunkční kožený volant, elektricky nastavitelná přední sedadla s masážní funkcí a vyhříváním, čtyři samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě s možností otočení proti směru jízdy, perforované kožené čalounění, panoramatické střešní okno, bezklíčkový vstup (včetně bočních posuvných dveří na obou stranách) a startování, xenonové světlomety nebo 17palcová litá kola.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?