Fiat Talento je prakticky totožným sourozencem Renault Trafic, Opelu Vivaro a chystaného Nissanu NV300. Znamená to, že nahrazuje Scudo a zároveň jde proti Volkswagenu T6 nebo Citroënu Jumpy/SpaceTourer. S nimi chce bojovat širokou nabídkou karosářských variant a především také nižší cenou.
Jak bylo již několikrát zmíněno, jméno Talento rozhodně není nové, v devadesátých letech se tak jmenovala krátká varianta velkého Fiatu Ducato. Svého většího sourozence z jedné stáje ostatně dodávka připomíná i dnes, na rozdíl od něj má však náskok v palubním komfortu. Zvolit si totiž můžete třeba i nejmodernější infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, digitálním rádiem a navigací, který navíc přijde jen na 10 000 korun. Jak bylo naznačeno již v úvodu, své soupeře chce Talento rozdrtit obrovskou variabilitou jednotlivých verzí. U nás Fiat Professional nabízí klasickou dodávku, polokombi, kombi, osobní verzi Panorama a kabinu s prostorem pro nástavbu. Pod kapotou se pak střídají šestnáctistovky MultiJet. S jedním turbem je výkon 88 kW (120 k) a točivý moment 300 Nm, se dvěma 92 kW (125 k) a 320 Nm nebo 107 kW (145 k) a 340 Nm. Převodovka je vždy šestistupňová manuální, twinturbo má také systém stop & start.
Van je dostupný ve variantách L1H1 s délkou 4999 milimetrů, výškou 1971 milimetrů, rozvorem 3098 milimetrů a objemem nákladového prostoru 5,2 m3, L2H1 s délkou 5399 milimetrů, výškou 1971 milimetrů, rozvorem 3498 milimetrů a objemem nákladového prostoru 6,0 m3 a L2H2 s délkou 5399 milimetrů, výškou 2490 milimetrů, rozvorem 3498 milimetrů a objemem nákladového prostoru 8,6 m3. Crew Cab, tedy polokombi, pojme šest cestujících a 3,2 m3 nebo 4,0 m3 nákladu. V prvním případě jde o kombinaci L1H1, ve druhém potom o L2H1. Stejné spojení délky a výšky nabízí i Combi a Panorama se třemi řadami sedadel a nákladovým prostorem 1, respektive 1,8 m3. Verze s prostorem pro nástavbu má na délku 5248 milimetrů a rozvor s hodnotou 3498 milimetrů, nosnost je 1452 kilogramů. Van má nosnost 1074 až 1249 kilogramů, Crew Cab 971 až 1025 kilogramů a Combi a Panorama 924 až 1033 kilogramů.
Ceník - Fiat Talento
Verze Nosnost Van Crew Cab Combi Panorama Kabina 1.6 MJet (88 kW) L1H1 981 kg ---------- 531 360 Kč ---------- ---------- ---------- 991 kg ---------- 534 240 Kč ---------- ---------- ---------- 1074 kg 491 520 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1224 kg 494 400 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2H1 1025 kg ---------- 544 600 Kč ---------- ---------- ---------- 1249 kg 504 760 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1.6 MJet (92 kW) L1H1 924 kg ---------- ---------- 549 600 Kč 554 400 Kč ---------- 971 kg ---------- 546 910 Kč ---------- ---------- ---------- 981 kg ---------- 549 790 Kč ---------- ---------- ---------- 1019 kg ---------- ---------- ---------- 557 280 Kč ---------- 1077 kg 507 070 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1217 kg 509 950 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2H1 1024 kg ---------- 560 160 Kč ---------- ---------- ---------- 1033 kg ---------- ---------- 562 840 Kč 567 640 Kč ---------- 1243 kg 520 320 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2H2 1170 kg 533 280 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2 1452 kg ---------- ---------- ---------- ---------- 495 360 Kč 1.6 MJet (107 kW) L1H1 924 kg ---------- ---------- 554 400 Kč 559 200 Kč ---------- 971 kg ---------- 551 710 Kč ---------- ---------- ---------- 981 kg ---------- 554 590 Kč ---------- ---------- ---------- 1019 kg ---------- ---------- ---------- 562 080 Kč ---------- 1077 kg 511 870 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1217 kg 514 750 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2H1 1024 kg ---------- 564 960 Kč ---------- ---------- ---------- 1033 kg ---------- ---------- 567 640 Kč 572 440 Kč ---------- 1243 kg 525 120 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2H2 1170 kg 538 080 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2 1452 kg ---------- ---------- ---------- ---------- 500 160 KčPoznámka: Uvedené akční ceny jsou bez DPH.
Základní výbava Fiatu Talento Van obsahuje airbag řidiče, nouzové brzdění, systém Traction+, sledování mrtvého úhlu ve sluneční cloně, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s MP3 a Bluetooth, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, boční posuvní dveře napravo, zadní dvoukřídlé dveře, LED denní svícení, částečně lakovaný přední nárazník nebo 16palcová ocelová kola. Crew Cab má navíc prakticky jen prosklené boční dveře, respektive panel u řidiče, Talento Kabina pak logicky pozbyla zadních i bočních dveří. Combi má navíc airbag spolujezdce, Isofix pro druhou řadu sedadel, vyhřívané zadní okno se stěračem a prosklené boční panely ve třetí řadě. Panorama má oproti Combi zadní parkovací senzory, světelný a dešťový senzor, kontrolu tlaku v pneumatikách, tempomat s omezovačem rychlosti, zrcátka v barvě karosérie, boční posuvné dveře na straně řidiče, mlhovky nebo 17palcová litá kola.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.