Fiat Talento je prakticky totožným sourozencem Renault Trafic, Opelu Vivaro a chystaného Nissanu NV300. Znamená to, že nahrazuje Scudo a zároveň jde proti Volkswagenu T6 nebo Citroënu Jumpy/SpaceTourer. S nimi chce bojovat širokou nabídkou karosářských variant a především také nižší cenou.
Jak bylo již několikrát zmíněno, jméno Talento rozhodně není nové, v devadesátých letech se tak jmenovala krátká varianta velkého Fiatu Ducato. Svého většího sourozence z jedné stáje ostatně dodávka připomíná i dnes, na rozdíl od něj má však náskok v palubním komfortu. Zvolit si totiž můžete třeba i nejmodernější infotainment se sedmipalcovou obrazovkou, digitálním rádiem a navigací, který navíc přijde jen na 10 000 korun. Jak bylo naznačeno již v úvodu, své soupeře chce Talento rozdrtit obrovskou variabilitou jednotlivých verzí. U nás Fiat Professional nabízí klasickou dodávku, polokombi, kombi, osobní verzi Panorama a kabinu s prostorem pro nástavbu. Pod kapotou se pak střídají šestnáctistovky MultiJet. S jedním turbem je výkon 88 kW (120 k) a točivý moment 300 Nm, se dvěma 92 kW (125 k) a 320 Nm nebo 107 kW (145 k) a 340 Nm. Převodovka je vždy šestistupňová manuální, twinturbo má také systém stop & start.
Van je dostupný ve variantách L1H1 s délkou 4999 milimetrů, výškou 1971 milimetrů, rozvorem 3098 milimetrů a objemem nákladového prostoru 5,2 m3, L2H1 s délkou 5399 milimetrů, výškou 1971 milimetrů, rozvorem 3498 milimetrů a objemem nákladového prostoru 6,0 m3 a L2H2 s délkou 5399 milimetrů, výškou 2490 milimetrů, rozvorem 3498 milimetrů a objemem nákladového prostoru 8,6 m3. Crew Cab, tedy polokombi, pojme šest cestujících a 3,2 m3 nebo 4,0 m3 nákladu. V prvním případě jde o kombinaci L1H1, ve druhém potom o L2H1. Stejné spojení délky a výšky nabízí i Combi a Panorama se třemi řadami sedadel a nákladovým prostorem 1, respektive 1,8 m3. Verze s prostorem pro nástavbu má na délku 5248 milimetrů a rozvor s hodnotou 3498 milimetrů, nosnost je 1452 kilogramů. Van má nosnost 1074 až 1249 kilogramů, Crew Cab 971 až 1025 kilogramů a Combi a Panorama 924 až 1033 kilogramů.
Ceník - Fiat Talento
Verze Nosnost Van Crew Cab Combi Panorama Kabina 1.6 MJet (88 kW) L1H1 981 kg ---------- 531 360 Kč ---------- ---------- ---------- 991 kg ---------- 534 240 Kč ---------- ---------- ---------- 1074 kg 491 520 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1224 kg 494 400 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2H1 1025 kg ---------- 544 600 Kč ---------- ---------- ---------- 1249 kg 504 760 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1.6 MJet (92 kW) L1H1 924 kg ---------- ---------- 549 600 Kč 554 400 Kč ---------- 971 kg ---------- 546 910 Kč ---------- ---------- ---------- 981 kg ---------- 549 790 Kč ---------- ---------- ---------- 1019 kg ---------- ---------- ---------- 557 280 Kč ---------- 1077 kg 507 070 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1217 kg 509 950 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2H1 1024 kg ---------- 560 160 Kč ---------- ---------- ---------- 1033 kg ---------- ---------- 562 840 Kč 567 640 Kč ---------- 1243 kg 520 320 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2H2 1170 kg 533 280 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2 1452 kg ---------- ---------- ---------- ---------- 495 360 Kč 1.6 MJet (107 kW) L1H1 924 kg ---------- ---------- 554 400 Kč 559 200 Kč ---------- 971 kg ---------- 551 710 Kč ---------- ---------- ---------- 981 kg ---------- 554 590 Kč ---------- ---------- ---------- 1019 kg ---------- ---------- ---------- 562 080 Kč ---------- 1077 kg 511 870 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- 1217 kg 514 750 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2H1 1024 kg ---------- 564 960 Kč ---------- ---------- ---------- 1033 kg ---------- ---------- 567 640 Kč 572 440 Kč ---------- 1243 kg 525 120 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2H2 1170 kg 538 080 Kč ---------- ---------- ---------- ---------- L2 1452 kg ---------- ---------- ---------- ---------- 500 160 KčPoznámka: Uvedené akční ceny jsou bez DPH.
Základní výbava Fiatu Talento Van obsahuje airbag řidiče, nouzové brzdění, systém Traction+, sledování mrtvého úhlu ve sluneční cloně, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio s MP3 a Bluetooth, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, boční posuvní dveře napravo, zadní dvoukřídlé dveře, LED denní svícení, částečně lakovaný přední nárazník nebo 16palcová ocelová kola. Crew Cab má navíc prakticky jen prosklené boční dveře, respektive panel u řidiče, Talento Kabina pak logicky pozbyla zadních i bočních dveří. Combi má navíc airbag spolujezdce, Isofix pro druhou řadu sedadel, vyhřívané zadní okno se stěračem a prosklené boční panely ve třetí řadě. Panorama má oproti Combi zadní parkovací senzory, světelný a dešťový senzor, kontrolu tlaku v pneumatikách, tempomat s omezovačem rychlosti, zrcátka v barvě karosérie, boční posuvné dveře na straně řidiče, mlhovky nebo 17palcová litá kola.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.