Již brzy se dočkáte testu, v němž jsme podrobili zkoušce prozatímní nejsilnější benzinové provedení nového Volkswagenu Tiguan. Nyní se ale na trh dostává nová varianta s naftovým motorem a dvěma turby.
Konkrétně se jedná o motor 2.0 BiTDI s výkonem 240 koní. Základní cena za vůz však může někomu vyrazit dech. Ačkoliv agregát nabídne špičkový točivý moment 500 Nm a spárován má být výhradně se sedmistupňovou převodovkou DSG, cena okolo 1,1 milionu nepatří k nejmenším.
Standardem naštěstí bude nejvyšší výbava Highline a pohon všech kol 4Motion. Kdo by měl zájem o nového nejsilnějšího Tiguana, nechť si připraví částku 1 129 900 Kč. Tato cenovka přitom atakuje hranici, kde se nachází premiovější konkurence v podobě například BMW X3, byť s horší výbavou.
A právě standardní výbava Tiguana 2.0 BiTDi má být doslova nabušená. V základu hledejme adaptivní tempomat ACC, LED diodové světlomety (bez natáčení), bezklíčové odemykání a startování, digitální přístrojový štít Active Display s úhlopříčkou 12,3 palce anebo litá kola o rozměru 18“. Ani zde nebude majitel ochuzen o příplatky, které jeho nového miláčka učiní velmi drahým klenotem.
V základu totiž stále nebude adaptivní podvozek (27 800 Kč) nebo navigace Discover Media (21 700 Kč). Pokud jste dočetli až sem a stále vás novinka z Německa zajímá, pak můžete již vyplnit svou objednávku, první kusy totiž dorazí ke svým majitelům v průběhu podzimu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.