Giulia je pro Alfu velice důležitým modelem v plánech při návratu na výsluní. Na český trh sedan dorazil v červnu, vedle vrcholného provedení Q s dvakrát přeplňovaným šestiválcem ale nabídl pouze naftové čtyřválce 2.2 MultiJet. Teď se situace mění a i zájemci o slabší benzínový motor mohou začít sepisovat objednávky.
Naftový čtyřválec byla až doposud jedinou volbou zájemců o „nesportovní“ variantu Giulie. Alfa nabídla hned tři výkonové stupně – 100 kW (136 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Nejslabší jednotka má pouze manuální šestikvalt, obě silnější potom výběr mezi manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Nabídku doplňovala ještě Giulia Q s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o objemu 2.9 litru s výkonem 375 kW (510 k) v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou.
Teď se nabídka rozrůstá o další dvě možné kombinace pohonného ústrojí a převodovky. Tou asi aktuálně méně zajímavou je Giulia Q s osmistupňovým automatem. Tou naopak zajímavější je Giulia 2.0 Turbo. Ano, Alfa nabídne svého konkurenta BMW řady 3 také se slabším přeplňovaným čtyřválcem. Ten disponuje výkonem 147 kW (200 k) při 5000 ot./min a točivým momentem 330 Nm při 1750 ot./min. Samozřejmostí je pohon zadních kol, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky.
Technická data a ceny nových motorů
2.0 Turbo 2.9 Bi-turbo V6 Výkon: 147 kW 375 kW Toč. moment: 330 Nm 600 Nm Převodovka: 8 AT 8 AT Zrychlení: 6,7 s 3,9 s Max. rychlost: 235 km/h 307 km/h Spotřeba: 6,0 l/100 km 8,2 l/100 km Cena Giulia: 940 000 Kč ---------- Cena Super: 979 000 Kč ---------- Cena Q: ---------- 2 105 000 KčZážehový motor bude dostupný s oběma stupni Giulia a Super. V prvním případě čekejte šest airbagů, autonomní brzdění s detekcí chodců, varování při opuštění jízdního pruhu, tempomat, světelný a dešťový senzor, elektricky stavitelná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Alfa Connect s 6,5palcovým displejem, rádiem, MP3 přehrávačem a Bluetooth, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, multifunkční volant, volič Alfa DNA, mlhovky, zadní LED světla nebo 16palcová litá kola. Druhý přidává polokožené čalounění a 17palcová litá kola s bonusem přístupu k většině příplatků. A co bude v případě Giulie následovat? Předpokládá se příchod pohonu všech kol, více výbavových stupňů a dalších zážehových motorů. Především atmosférický šestiválec by vozu nebývale slušel.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.