Giulia je pro Alfu velice důležitým modelem v plánech při návratu na výsluní. Na český trh sedan dorazil v červnu, vedle vrcholného provedení Q s dvakrát přeplňovaným šestiválcem ale nabídl pouze naftové čtyřválce 2.2 MultiJet. Teď se situace mění a i zájemci o slabší benzínový motor mohou začít sepisovat objednávky.
Naftový čtyřválec byla až doposud jedinou volbou zájemců o „nesportovní“ variantu Giulie. Alfa nabídla hned tři výkonové stupně – 100 kW (136 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Nejslabší jednotka má pouze manuální šestikvalt, obě silnější potom výběr mezi manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Nabídku doplňovala ještě Giulia Q s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o objemu 2.9 litru s výkonem 375 kW (510 k) v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou.
Teď se nabídka rozrůstá o další dvě možné kombinace pohonného ústrojí a převodovky. Tou asi aktuálně méně zajímavou je Giulia Q s osmistupňovým automatem. Tou naopak zajímavější je Giulia 2.0 Turbo. Ano, Alfa nabídne svého konkurenta BMW řady 3 také se slabším přeplňovaným čtyřválcem. Ten disponuje výkonem 147 kW (200 k) při 5000 ot./min a točivým momentem 330 Nm při 1750 ot./min. Samozřejmostí je pohon zadních kol, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky.
Technická data a ceny nových motorů
2.0 Turbo 2.9 Bi-turbo V6 Výkon: 147 kW 375 kW Toč. moment: 330 Nm 600 Nm Převodovka: 8 AT 8 AT Zrychlení: 6,7 s 3,9 s Max. rychlost: 235 km/h 307 km/h Spotřeba: 6,0 l/100 km 8,2 l/100 km Cena Giulia: 940 000 Kč ---------- Cena Super: 979 000 Kč ---------- Cena Q: ---------- 2 105 000 KčZážehový motor bude dostupný s oběma stupni Giulia a Super. V prvním případě čekejte šest airbagů, autonomní brzdění s detekcí chodců, varování při opuštění jízdního pruhu, tempomat, světelný a dešťový senzor, elektricky stavitelná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Alfa Connect s 6,5palcovým displejem, rádiem, MP3 přehrávačem a Bluetooth, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, multifunkční volant, volič Alfa DNA, mlhovky, zadní LED světla nebo 16palcová litá kola. Druhý přidává polokožené čalounění a 17palcová litá kola s bonusem přístupu k většině příplatků. A co bude v případě Giulie následovat? Předpokládá se příchod pohonu všech kol, více výbavových stupňů a dalších zážehových motorů. Především atmosférický šestiválec by vozu nebývale slušel.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?