Giulia je pro Alfu velice důležitým modelem v plánech při návratu na výsluní. Na český trh sedan dorazil v červnu, vedle vrcholného provedení Q s dvakrát přeplňovaným šestiválcem ale nabídl pouze naftové čtyřválce 2.2 MultiJet. Teď se situace mění a i zájemci o slabší benzínový motor mohou začít sepisovat objednávky.
Naftový čtyřválec byla až doposud jedinou volbou zájemců o „nesportovní“ variantu Giulie. Alfa nabídla hned tři výkonové stupně – 100 kW (136 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Nejslabší jednotka má pouze manuální šestikvalt, obě silnější potom výběr mezi manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Nabídku doplňovala ještě Giulia Q s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o objemu 2.9 litru s výkonem 375 kW (510 k) v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou.
Teď se nabídka rozrůstá o další dvě možné kombinace pohonného ústrojí a převodovky. Tou asi aktuálně méně zajímavou je Giulia Q s osmistupňovým automatem. Tou naopak zajímavější je Giulia 2.0 Turbo. Ano, Alfa nabídne svého konkurenta BMW řady 3 také se slabším přeplňovaným čtyřválcem. Ten disponuje výkonem 147 kW (200 k) při 5000 ot./min a točivým momentem 330 Nm při 1750 ot./min. Samozřejmostí je pohon zadních kol, a to prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky.
Technická data a ceny nových motorů
2.0 Turbo 2.9 Bi-turbo V6 Výkon: 147 kW 375 kW Toč. moment: 330 Nm 600 Nm Převodovka: 8 AT 8 AT Zrychlení: 6,7 s 3,9 s Max. rychlost: 235 km/h 307 km/h Spotřeba: 6,0 l/100 km 8,2 l/100 km Cena Giulia: 940 000 Kč ---------- Cena Super: 979 000 Kč ---------- Cena Q: ---------- 2 105 000 KčZážehový motor bude dostupný s oběma stupni Giulia a Super. V prvním případě čekejte šest airbagů, autonomní brzdění s detekcí chodců, varování při opuštění jízdního pruhu, tempomat, světelný a dešťový senzor, elektricky stavitelná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Alfa Connect s 6,5palcovým displejem, rádiem, MP3 přehrávačem a Bluetooth, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, multifunkční volant, volič Alfa DNA, mlhovky, zadní LED světla nebo 16palcová litá kola. Druhý přidává polokožené čalounění a 17palcová litá kola s bonusem přístupu k většině příplatků. A co bude v případě Giulie následovat? Předpokládá se příchod pohonu všech kol, více výbavových stupňů a dalších zážehových motorů. Především atmosférický šestiválec by vozu nebývale slušel.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.