Pětidveřový Fiat Tipo má neúplný ceník, je dražší než sedan

ar6, 9. července 2016, 14:13 Google+

Druhá generace Fiatu Bravo byla v Evropě prodejním zklamáním. Přesto se Italové rozhodli do teritoria Golfu nebo Astry vydat znovu, tentokrát však mnohem lépe připraveni. Jejich želízkem v ohni je řada Tipo. Nejprve se na konci roku dostal na trh sedan, nyní přichází čas hatchbacku. A to ve vzduchu pořád visí i prostorné kombi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Na český trh přichází pětidveřový Fiat Tipo.

Na český trh přichází pětidveřový Fiat Tipo. | foto: Fiat

Sdílejte článek

Stejně jako sedan zaujme i pětidveřový hatchback svým vnějším vzhledem. Fiat design dělat nezapomněl, což dokazuje nejen přední část, ale především ta zadní se zahnutými světlomety. Nepotěší snad jen vyšší nákladová hrana jinak objemného kufru. Kabina doznala oproti sedanu mnoha změn, tou největší je asi instalace sedmipalcového dotykového displeje systému UConnect na vrchol středové konzole, hatchback i kombi tak díky němu působí mnohem modernějším dojmem. Infotainment je zároveň vybaven navigací TomTom a podle informací z Fiatu dostane během několika měsíců také rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Na špičku segmentu by se mělo Tipo zařadit díky vnitřnímu prostoru. Minimálně papírově totiž nabízí 934 milimetrů před zadními koleny a 440 litrů v již zmiňovaném zavazadelníku. Tady se většina konkurentů nechytá.

Základním motorem je 1.4 Fire o výkonu 70 kW (95 k) koní při 6000 ot./min s točivým momentem 127 Nm při 4500 ot./min v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Novinkou pro hatchback (i kombi) je přeplňovaná 1.4 T-Jet o výkonu 88 kW (120 k) při 5000 ot./min s točivým momentem 215 Nm při 2500 ot./min, kterou lze kombinovat také se šestistupňovým manuálem. Turbodieselovou paletu tvoří 1.3 MultiJet II s výkonem 70 kW (95 k) při 3750 ot./min a točivým momentem 200 Nm při 1500 ot./min, respektive 1.6 MultiJet II s výkonem 88 kW (120 k) při 3750 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 1750 ot./min. Zatímco slabší provedení se musí spokojit s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější dostane šestistupňový manuál a později také šestistupňový dvouspojkový automat. U nás se v ceníku zatím vyskytují jen oba motory s výkonem 88 kW (120 k), které jsou standardně vybaveny systémem stop & start (ten bude dostupný i pro slabší diesel).

Technické údaje

  1.4 1.4 T-Jet 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet
Výkon: 70 kW 88 kW 70 kW 88 kW
Toč. moment: 127 Nm 215 Nm 200 Nm 320 Nm
Převodovka: 6 MT 6 MT 5 MT 6 MT
Zrychlení: 12,1 s 9,6 s 12,0 s 9,8 s
Max. rychlost: 185 km/h 200 km/h 180 km/h 200 km/h
Spotřeba: 5,7 l/100 km 6,0 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km
Délka: 4368 mm
ířka: 1792 mm
Výška: 1495 mm
Rozvor: 2638 mm
Kufr: 440 l

Jak už bylo naznačeno, doposud zveřejněný ceník obsahuje zatím jen dva výbavové stupně. Základní Opening Edition obsahuje šest airbagů, systém nouzového brzdění, adaptivní tempomat, zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická přední i zadní okna, automatickou klimatizaci, infotainment UConnect se sedmipalcovým displejem, rádiem, navigací, službami Live a couvací kamerou, 3,5palcový TFT displej, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, mlhovky, chromované kliky dveří nebo 16palcová litá kola.

Ceník - Fiat Tipo hatchback

  Opening Edition Opening Edition Extra
1.4 T-Jet (88 kW) 467 500 Kč 471 100 Kč
1.6 MultiJet (88 kW) 527 500 Kč 531 100 Kč

Linie Opening Edition Extra přidává chromované vnější stylistické prvky, přední koberečky a 17palcová litá kola. Ceník zatím neobsahuje nižší stupně Pop, Easy a Lounge, jejichž doplnění ale jistě nebude trvat příliš dlouho. Jejich přidání pak také stlačí ceny, které jsou zatím nastaveny výše než u srovnatelného sedanu.

Vytisknout

Diskuze: Pětidveřový Fiat Tipo má neúplný ceník, je dražší než sedan

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Cadillac CT6 přichází do Evropy potrápit německou konkurenci.

Cadillac CT6 útočí na pozice Audi nebo BMW, reálně ale zůstane zapomenut

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud