Druhá generace Fiatu Bravo byla v Evropě prodejním zklamáním. Přesto se Italové rozhodli do teritoria Golfu nebo Astry vydat znovu, tentokrát však mnohem lépe připraveni. Jejich želízkem v ohni je řada Tipo. Nejprve se na konci roku dostal na trh sedan, nyní přichází čas hatchbacku. A to ve vzduchu pořád visí i prostorné kombi.
Stejně jako sedan zaujme i pětidveřový hatchback svým vnějším vzhledem. Fiat design dělat nezapomněl, což dokazuje nejen přední část, ale především ta zadní se zahnutými světlomety. Nepotěší snad jen vyšší nákladová hrana jinak objemného kufru. Kabina doznala oproti sedanu mnoha změn, tou největší je asi instalace sedmipalcového dotykového displeje systému UConnect na vrchol středové konzole, hatchback i kombi tak díky němu působí mnohem modernějším dojmem. Infotainment je zároveň vybaven navigací TomTom a podle informací z Fiatu dostane během několika měsíců také rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Na špičku segmentu by se mělo Tipo zařadit díky vnitřnímu prostoru. Minimálně papírově totiž nabízí 934 milimetrů před zadními koleny a 440 litrů v již zmiňovaném zavazadelníku. Tady se většina konkurentů nechytá.
Základním motorem je 1.4 Fire o výkonu 70 kW (95 k) koní při 6000 ot./min s točivým momentem 127 Nm při 4500 ot./min v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Novinkou pro hatchback (i kombi) je přeplňovaná 1.4 T-Jet o výkonu 88 kW (120 k) při 5000 ot./min s točivým momentem 215 Nm při 2500 ot./min, kterou lze kombinovat také se šestistupňovým manuálem. Turbodieselovou paletu tvoří 1.3 MultiJet II s výkonem 70 kW (95 k) při 3750 ot./min a točivým momentem 200 Nm při 1500 ot./min, respektive 1.6 MultiJet II s výkonem 88 kW (120 k) při 3750 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 1750 ot./min. Zatímco slabší provedení se musí spokojit s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější dostane šestistupňový manuál a později také šestistupňový dvouspojkový automat. U nás se v ceníku zatím vyskytují jen oba motory s výkonem 88 kW (120 k), které jsou standardně vybaveny systémem stop & start (ten bude dostupný i pro slabší diesel).
Technické údaje
1.4 1.4 T-Jet 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet Výkon: 70 kW 88 kW 70 kW 88 kW Toč. moment: 127 Nm 215 Nm 200 Nm 320 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 5 MT 6 MT Zrychlení: 12,1 s 9,6 s 12,0 s 9,8 s Max. rychlost: 185 km/h 200 km/h 180 km/h 200 km/h Spotřeba: 5,7 l/100 km 6,0 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km Délka: 4368 mm ířka: 1792 mm Výška: 1495 mm Rozvor: 2638 mm Kufr: 440 lJak už bylo naznačeno, doposud zveřejněný ceník obsahuje zatím jen dva výbavové stupně. Základní Opening Edition obsahuje šest airbagů, systém nouzového brzdění, adaptivní tempomat, zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická přední i zadní okna, automatickou klimatizaci, infotainment UConnect se sedmipalcovým displejem, rádiem, navigací, službami Live a couvací kamerou, 3,5palcový TFT displej, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, mlhovky, chromované kliky dveří nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Fiat Tipo hatchback
Opening Edition Opening Edition Extra 1.4 T-Jet (88 kW) 467 500 Kč 471 100 Kč 1.6 MultiJet (88 kW) 527 500 Kč 531 100 KčLinie Opening Edition Extra přidává chromované vnější stylistické prvky, přední koberečky a 17palcová litá kola. Ceník zatím neobsahuje nižší stupně Pop, Easy a Lounge, jejichž doplnění ale jistě nebude trvat příliš dlouho. Jejich přidání pak také stlačí ceny, které jsou zatím nastaveny výše než u srovnatelného sedanu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.