Druhá generace Fiatu Bravo byla v Evropě prodejním zklamáním. Přesto se Italové rozhodli do teritoria Golfu nebo Astry vydat znovu, tentokrát však mnohem lépe připraveni. Jejich želízkem v ohni je řada Tipo. Nejprve se na konci roku dostal na trh sedan, nyní přichází čas hatchbacku. A to ve vzduchu pořád visí i prostorné kombi.
Stejně jako sedan zaujme i pětidveřový hatchback svým vnějším vzhledem. Fiat design dělat nezapomněl, což dokazuje nejen přední část, ale především ta zadní se zahnutými světlomety. Nepotěší snad jen vyšší nákladová hrana jinak objemného kufru. Kabina doznala oproti sedanu mnoha změn, tou největší je asi instalace sedmipalcového dotykového displeje systému UConnect na vrchol středové konzole, hatchback i kombi tak díky němu působí mnohem modernějším dojmem. Infotainment je zároveň vybaven navigací TomTom a podle informací z Fiatu dostane během několika měsíců také rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. Na špičku segmentu by se mělo Tipo zařadit díky vnitřnímu prostoru. Minimálně papírově totiž nabízí 934 milimetrů před zadními koleny a 440 litrů v již zmiňovaném zavazadelníku. Tady se většina konkurentů nechytá.
Základním motorem je 1.4 Fire o výkonu 70 kW (95 k) koní při 6000 ot./min s točivým momentem 127 Nm při 4500 ot./min v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Novinkou pro hatchback (i kombi) je přeplňovaná 1.4 T-Jet o výkonu 88 kW (120 k) při 5000 ot./min s točivým momentem 215 Nm při 2500 ot./min, kterou lze kombinovat také se šestistupňovým manuálem. Turbodieselovou paletu tvoří 1.3 MultiJet II s výkonem 70 kW (95 k) při 3750 ot./min a točivým momentem 200 Nm při 1500 ot./min, respektive 1.6 MultiJet II s výkonem 88 kW (120 k) při 3750 ot./min a točivým momentem 320 Nm při 1750 ot./min. Zatímco slabší provedení se musí spokojit s pětistupňovou manuální převodovkou, silnější dostane šestistupňový manuál a později také šestistupňový dvouspojkový automat. U nás se v ceníku zatím vyskytují jen oba motory s výkonem 88 kW (120 k), které jsou standardně vybaveny systémem stop & start (ten bude dostupný i pro slabší diesel).
Technické údaje
1.4 1.4 T-Jet 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet Výkon: 70 kW 88 kW 70 kW 88 kW Toč. moment: 127 Nm 215 Nm 200 Nm 320 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 5 MT 6 MT Zrychlení: 12,1 s 9,6 s 12,0 s 9,8 s Max. rychlost: 185 km/h 200 km/h 180 km/h 200 km/h Spotřeba: 5,7 l/100 km 6,0 l/100 km 3,7 l/100 km 3,7 l/100 km Délka: 4368 mm ířka: 1792 mm Výška: 1495 mm Rozvor: 2638 mm Kufr: 440 lJak už bylo naznačeno, doposud zveřejněný ceník obsahuje zatím jen dva výbavové stupně. Základní Opening Edition obsahuje šest airbagů, systém nouzového brzdění, adaptivní tempomat, zadní parkovací senzory, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická přední i zadní okna, automatickou klimatizaci, infotainment UConnect se sedmipalcovým displejem, rádiem, navigací, službami Live a couvací kamerou, 3,5palcový TFT displej, multifunkční kožený volant, výškově stavitelná a vyhřívaná přední sedadla, mlhovky, chromované kliky dveří nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Fiat Tipo hatchback
Opening Edition Opening Edition Extra 1.4 T-Jet (88 kW) 467 500 Kč 471 100 Kč 1.6 MultiJet (88 kW) 527 500 Kč 531 100 KčLinie Opening Edition Extra přidává chromované vnější stylistické prvky, přední koberečky a 17palcová litá kola. Ceník zatím neobsahuje nižší stupně Pop, Easy a Lounge, jejichž doplnění ale jistě nebude trvat příliš dlouho. Jejich přidání pak také stlačí ceny, které jsou zatím nastaveny výše než u srovnatelného sedanu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.