Nový Citroën Jumpy se poprvé ukázal v průběhu dubna, živé dojmy z české prezentace jste si pak mohli přečíst o uplynulém víkendu. Posledním dílkem do skládačky je tak rozbor českého ceníku, který obsahuje pět motorů, tři délky a dva typy karosérie.
Třetí generace Citroënu Jumpy přijíždí na český trh ve variantách Furgon (2 až 3 místa) a Kombi (2 až 9 míst). Všechny jezdí na modulární platformě EMP2, kterou bude sdílet i osobní SpaceTourer, jehož příchod na trh je naplánován na třetí čtvrtletí letošního roku. A číslo tři charakterizuje nový model s dvojitým šípem i nadále, protože v nabídce budou tři délky karosérie. L1 má 4609 milimetrů, L2 disponuje 4959 milimetry a L3 pak 5309 milimetry. Rozvor náprav má u nejkratší varianty hodnotu 2925 milimetrů, u dalších dvou potom 3275 milimetrů. Všechny varianty spojuje šířka 1920 milimetrů, výška se podle délky a celkové hmotnosti pohybuje mezi 1905 až 1945 milimetry.
Objem nákladového prostoru verze L1 je 4,6 m3, verze L2 má 5,3 m3 a verze L3 6,1 m3. S příplatkovým paketem Moduwork k těmto hodnotám přidejte 0,5 m3. Nejkratší Kombi pojme 140 až 3397 litrů zavazadel, prostřední délka znamená 507 až 3968 litrů a nejdelší varianta má 912 až 4554 litrů. Nejmenší hodnota je se třemi řadami sedadel, největší pouze s místy vpředu. Pod kapotou Jumpy se objeví pouze naftové čtyřválce BlueHDi. Základní má objem 1.6 litru, výkon 95 koní a manuální pětistupňovou převodovku. Výkonnější verze téhož motoru má 115 koní, stop & start a manuální šestistupňovou převodovku. Další jednotky už nabízí dvoulitrový objem, šestistupňovou manuální převodovku a výkon 122 nebo 155 koní (ve druhém případě standardní stop & start). Vrcholem nabídky bude dvoulitr o výkonu 177 koní se šestistupňovým automatem EAT6 a stop & startem.
Technické údaje
1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi Výkon: 95 k 115 k 122 k 150 k 177 k Toč. moment: 210 Nm 300 Nm 340 Nm 370 Nm 400 Nm Převodovka: 5 MT 6 MT 6 MT 6 MT 6 AT Zrychlení (Furgon/Kombi): 15,5/15,9 s 12,9/13,4 s 13,3/--- s 11,0/11,0 s 10,0/10,1 s Max. rychlost: 145 km/h 160 km/h 170 km/h 170 km/h 170 km/h Spotřeba: 5,5 l/100 km 5,1 l/100 km 5,5 l/100 km 5,3 l/100 km 5,9 l/100 kmFurgon má v základní výbavě přední airbagy, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání, manuální ovládání zrcátek, elektrická okna vpředu, přípravu pro rádio, výškově a podélně stavitelný volant, zadní dvoukřídlé dveře s úhlem otevření 180 stupňů, boční posuvné dveře na pravé straně, kotevní oka v podlaze, nelakované nárazníky, kliky a zrcátka nebo 16palcová ocelová kola.
Ceník - Citroën Jumpy
1.6 BlueHDi(95 k) 1.6 BlueHDi(115 k) 2.0 BlueHDi(122 k) 2.0 BlueHDi(150 k) 2.0 BlueHDi(177 k) L1 Furgon 500 000 Kč 525 000 Kč 555 000 Kč 570 000 Kč ---------- Furgon Plus 540 000 Kč 565 000 Kč 595 000 Kč 610 000 Kč ---------- Kombi 525 000 Kč 550 000 Kč ---------- 595 000 Kč ---------- L2 Furgon 525 000 Kč 550 000 Kč 580 000 Kč 595 000 Kč ---------- Furgon Plus 565 000 Kč 590 000 Kč 620 000 Kč 635 000 Kč ---------- Kombi 550 000 Kč 575 000 Kč ---------- 620 000 Kč ---------- L3 Furgon ---------- ---------- 605 000 Kč 640 000 Kč 702 000 Kč Furgon Plus ---------- ---------- 645 000 Kč 680 000 Kč 742 000 Kč Kombi 575 000 Kč 600 000 Kč ---------- 645 000 Kč ----------Linie Furgon Plus přidává upozornění na přestávku po dvou hodinách jízdy, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, audiosystém s MP3, Bluetooth a USB, výškově stavitelné sedadlo řidiče s loketní a bederní opěrkou, paket Moduwork a 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Kombi má oproti standardnímu Furgonu navíc boční a hlavové airbagy vpředu, Isofix pro vnější sedadla druhé a třetí řady, hlídání tlaku v pneumatikách, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zadní výklopné prosklené dveře s vyhřívaným oknem a prosklené boční posuvné dveře vpravo.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?