Nový Citroën Jumpy se poprvé ukázal v průběhu dubna, živé dojmy z české prezentace jste si pak mohli přečíst o uplynulém víkendu. Posledním dílkem do skládačky je tak rozbor českého ceníku, který obsahuje pět motorů, tři délky a dva typy karosérie.
Třetí generace Citroënu Jumpy přijíždí na český trh ve variantách Furgon (2 až 3 místa) a Kombi (2 až 9 míst). Všechny jezdí na modulární platformě EMP2, kterou bude sdílet i osobní SpaceTourer, jehož příchod na trh je naplánován na třetí čtvrtletí letošního roku. A číslo tři charakterizuje nový model s dvojitým šípem i nadále, protože v nabídce budou tři délky karosérie. L1 má 4609 milimetrů, L2 disponuje 4959 milimetry a L3 pak 5309 milimetry. Rozvor náprav má u nejkratší varianty hodnotu 2925 milimetrů, u dalších dvou potom 3275 milimetrů. Všechny varianty spojuje šířka 1920 milimetrů, výška se podle délky a celkové hmotnosti pohybuje mezi 1905 až 1945 milimetry.
Objem nákladového prostoru verze L1 je 4,6 m3, verze L2 má 5,3 m3 a verze L3 6,1 m3. S příplatkovým paketem Moduwork k těmto hodnotám přidejte 0,5 m3. Nejkratší Kombi pojme 140 až 3397 litrů zavazadel, prostřední délka znamená 507 až 3968 litrů a nejdelší varianta má 912 až 4554 litrů. Nejmenší hodnota je se třemi řadami sedadel, největší pouze s místy vpředu. Pod kapotou Jumpy se objeví pouze naftové čtyřválce BlueHDi. Základní má objem 1.6 litru, výkon 95 koní a manuální pětistupňovou převodovku. Výkonnější verze téhož motoru má 115 koní, stop & start a manuální šestistupňovou převodovku. Další jednotky už nabízí dvoulitrový objem, šestistupňovou manuální převodovku a výkon 122 nebo 155 koní (ve druhém případě standardní stop & start). Vrcholem nabídky bude dvoulitr o výkonu 177 koní se šestistupňovým automatem EAT6 a stop & startem.
Technické údaje
1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi 2.0 BlueHDi Výkon: 95 k 115 k 122 k 150 k 177 k Toč. moment: 210 Nm 300 Nm 340 Nm 370 Nm 400 Nm Převodovka: 5 MT 6 MT 6 MT 6 MT 6 AT Zrychlení (Furgon/Kombi): 15,5/15,9 s 12,9/13,4 s 13,3/--- s 11,0/11,0 s 10,0/10,1 s Max. rychlost: 145 km/h 160 km/h 170 km/h 170 km/h 170 km/h Spotřeba: 5,5 l/100 km 5,1 l/100 km 5,5 l/100 km 5,3 l/100 km 5,9 l/100 kmFurgon má v základní výbavě přední airbagy, asistent rozjezdu do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, centrální zamykání, manuální ovládání zrcátek, elektrická okna vpředu, přípravu pro rádio, výškově a podélně stavitelný volant, zadní dvoukřídlé dveře s úhlem otevření 180 stupňů, boční posuvné dveře na pravé straně, kotevní oka v podlaze, nelakované nárazníky, kliky a zrcátka nebo 16palcová ocelová kola.
Ceník - Citroën Jumpy
1.6 BlueHDi(95 k) 1.6 BlueHDi(115 k) 2.0 BlueHDi(122 k) 2.0 BlueHDi(150 k) 2.0 BlueHDi(177 k) L1 Furgon 500 000 Kč 525 000 Kč 555 000 Kč 570 000 Kč ---------- Furgon Plus 540 000 Kč 565 000 Kč 595 000 Kč 610 000 Kč ---------- Kombi 525 000 Kč 550 000 Kč ---------- 595 000 Kč ---------- L2 Furgon 525 000 Kč 550 000 Kč 580 000 Kč 595 000 Kč ---------- Furgon Plus 565 000 Kč 590 000 Kč 620 000 Kč 635 000 Kč ---------- Kombi 550 000 Kč 575 000 Kč ---------- 620 000 Kč ---------- L3 Furgon ---------- ---------- 605 000 Kč 640 000 Kč 702 000 Kč Furgon Plus ---------- ---------- 645 000 Kč 680 000 Kč 742 000 Kč Kombi 575 000 Kč 600 000 Kč ---------- 645 000 Kč ----------Linie Furgon Plus přidává upozornění na přestávku po dvou hodinách jízdy, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, audiosystém s MP3, Bluetooth a USB, výškově stavitelné sedadlo řidiče s loketní a bederní opěrkou, paket Moduwork a 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Kombi má oproti standardnímu Furgonu navíc boční a hlavové airbagy vpředu, Isofix pro vnější sedadla druhé a třetí řady, hlídání tlaku v pneumatikách, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zadní výklopné prosklené dveře s vyhřívaným oknem a prosklené boční posuvné dveře vpravo.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.