Ceny Alfy Romeo Giulia známe díky sociálním sítím již od minulého týdne. Teprve v posledních dnech ale české zastoupení italské automobilky vyrukovalo s kompletním ceníkem, poprvé tak můžeme představit skladbu jednotlivých výbavových stupňů.
Giulia bude zpočátku dostupná výhradně s naftovým čtyřválcem MultiJet o objemu 2.2 litru. Nejslabší specifikace s výkonem 136 koní má výhradně šestistupňový manuál. Silnější verze s výkonem 150 nebo 180 koní mají na výběr mezi šestistupňovou manuální či osmistupňovou automatickou převodovkou. V následujících měsících se dostane také na přeplňovaný dvoulitr MultiAir o výkonu 200 koní v kombinaci s osmistupňovým automatem. Aktuálně jediný benzínový motor ale tepe v útrobách vrcholného modelu Quadrifoglio, přičemž jde o dvakrát přeplňovaný šestiválec s výkonem 510 koní a manuální šestistupňovou převodovkou. Že všechny motory mají poháněná zadní kola zmiňovat asi nemusíme.
Základní výbava Giulia obsahuje šest airbagů, autonomní brzdění s detekcí chodců, varování při opuštění jízdního pruhu, tempomat, světelný a dešťový senzor, elektricky stavitelná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Alfa Connect s 6,5palcovým displejem, rádiem, MP3 přehrávačem a Bluetooth, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, multifunkční volant, volič Alfa DNA, mlhovky, zadní LED světla nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Alfa Romeo Giulia
Giulia Super QV 2.2 MultiJet (136 k) 839 000 Kč ---------- ---------- 2.2 MultiJet (150 k) 880 000 Kč 919 000 Kč ---------- 2.2 MultiJet AT (150 k) ---------- 979 000 Kč ---------- 2.2 MultiJet (180 k) ---------- 969 000 Kč ---------- 2.2 MultiJet AT (180 k) ---------- 1 029 000 Kč ---------- 2.9 Bi-Turbo V6 (510 k) ---------- ---------- 2 045 000 KčDruhá úroveň Super přidává především větší možnosti příplatkové výbavy, ve standardu ale nabízí navíc pouze polokožené čalounění a 17palcová litá kola. Sportovní Giulia Q (v českém ceníku označovaná stále jako QV, ačkoliv Alfa samotná používá kratší název) přidává vedle mnoha stylistických doplňků, mezi nimiž nechybí 19palcová kola, aktivní aerodynamické prvky, aktivní odpružení, adaptivní tlumiče, vektorování točivého momentu, volič Alfa DNA s režimem Race, adaptivní bi-xenonové světlomety s LED diodami denního svícení, sledování mrtvého úhlu s upozorněním na překážku při couvání, parkovací kameru, elektricky sklopná zrcátka, výdechy klimatizace pro zadní sedadla nebo sedmipalcový TFT displej.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?