Ceny Alfy Romeo Giulia známe díky sociálním sítím již od minulého týdne. Teprve v posledních dnech ale české zastoupení italské automobilky vyrukovalo s kompletním ceníkem, poprvé tak můžeme představit skladbu jednotlivých výbavových stupňů.
Giulia bude zpočátku dostupná výhradně s naftovým čtyřválcem MultiJet o objemu 2.2 litru. Nejslabší specifikace s výkonem 136 koní má výhradně šestistupňový manuál. Silnější verze s výkonem 150 nebo 180 koní mají na výběr mezi šestistupňovou manuální či osmistupňovou automatickou převodovkou. V následujících měsících se dostane také na přeplňovaný dvoulitr MultiAir o výkonu 200 koní v kombinaci s osmistupňovým automatem. Aktuálně jediný benzínový motor ale tepe v útrobách vrcholného modelu Quadrifoglio, přičemž jde o dvakrát přeplňovaný šestiválec s výkonem 510 koní a manuální šestistupňovou převodovkou. Že všechny motory mají poháněná zadní kola zmiňovat asi nemusíme.
Základní výbava Giulia obsahuje šest airbagů, autonomní brzdění s detekcí chodců, varování při opuštění jízdního pruhu, tempomat, světelný a dešťový senzor, elektricky stavitelná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Alfa Connect s 6,5palcovým displejem, rádiem, MP3 přehrávačem a Bluetooth, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, multifunkční volant, volič Alfa DNA, mlhovky, zadní LED světla nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Alfa Romeo Giulia
Giulia Super QV 2.2 MultiJet (136 k) 839 000 Kč ---------- ---------- 2.2 MultiJet (150 k) 880 000 Kč 919 000 Kč ---------- 2.2 MultiJet AT (150 k) ---------- 979 000 Kč ---------- 2.2 MultiJet (180 k) ---------- 969 000 Kč ---------- 2.2 MultiJet AT (180 k) ---------- 1 029 000 Kč ---------- 2.9 Bi-Turbo V6 (510 k) ---------- ---------- 2 045 000 KčDruhá úroveň Super přidává především větší možnosti příplatkové výbavy, ve standardu ale nabízí navíc pouze polokožené čalounění a 17palcová litá kola. Sportovní Giulia Q (v českém ceníku označovaná stále jako QV, ačkoliv Alfa samotná používá kratší název) přidává vedle mnoha stylistických doplňků, mezi nimiž nechybí 19palcová kola, aktivní aerodynamické prvky, aktivní odpružení, adaptivní tlumiče, vektorování točivého momentu, volič Alfa DNA s režimem Race, adaptivní bi-xenonové světlomety s LED diodami denního svícení, sledování mrtvého úhlu s upozorněním na překážku při couvání, parkovací kameru, elektricky sklopná zrcátka, výdechy klimatizace pro zadní sedadla nebo sedmipalcový TFT displej.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.