Ceny Alfy Romeo Giulia známe díky sociálním sítím již od minulého týdne. Teprve v posledních dnech ale české zastoupení italské automobilky vyrukovalo s kompletním ceníkem, poprvé tak můžeme představit skladbu jednotlivých výbavových stupňů.
Giulia bude zpočátku dostupná výhradně s naftovým čtyřválcem MultiJet o objemu 2.2 litru. Nejslabší specifikace s výkonem 136 koní má výhradně šestistupňový manuál. Silnější verze s výkonem 150 nebo 180 koní mají na výběr mezi šestistupňovou manuální či osmistupňovou automatickou převodovkou. V následujících měsících se dostane také na přeplňovaný dvoulitr MultiAir o výkonu 200 koní v kombinaci s osmistupňovým automatem. Aktuálně jediný benzínový motor ale tepe v útrobách vrcholného modelu Quadrifoglio, přičemž jde o dvakrát přeplňovaný šestiválec s výkonem 510 koní a manuální šestistupňovou převodovkou. Že všechny motory mají poháněná zadní kola zmiňovat asi nemusíme.
Základní výbava Giulia obsahuje šest airbagů, autonomní brzdění s detekcí chodců, varování při opuštění jízdního pruhu, tempomat, světelný a dešťový senzor, elektricky stavitelná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Alfa Connect s 6,5palcovým displejem, rádiem, MP3 přehrávačem a Bluetooth, 3,5palcový TFT displej mezi budíky, multifunkční volant, volič Alfa DNA, mlhovky, zadní LED světla nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Alfa Romeo Giulia
Giulia Super QV 2.2 MultiJet (136 k) 839 000 Kč ---------- ---------- 2.2 MultiJet (150 k) 880 000 Kč 919 000 Kč ---------- 2.2 MultiJet AT (150 k) ---------- 979 000 Kč ---------- 2.2 MultiJet (180 k) ---------- 969 000 Kč ---------- 2.2 MultiJet AT (180 k) ---------- 1 029 000 Kč ---------- 2.9 Bi-Turbo V6 (510 k) ---------- ---------- 2 045 000 KčDruhá úroveň Super přidává především větší možnosti příplatkové výbavy, ve standardu ale nabízí navíc pouze polokožené čalounění a 17palcová litá kola. Sportovní Giulia Q (v českém ceníku označovaná stále jako QV, ačkoliv Alfa samotná používá kratší název) přidává vedle mnoha stylistických doplňků, mezi nimiž nechybí 19palcová kola, aktivní aerodynamické prvky, aktivní odpružení, adaptivní tlumiče, vektorování točivého momentu, volič Alfa DNA s režimem Race, adaptivní bi-xenonové světlomety s LED diodami denního svícení, sledování mrtvého úhlu s upozorněním na překážku při couvání, parkovací kameru, elektricky sklopná zrcátka, výdechy klimatizace pro zadní sedadla nebo sedmipalcový TFT displej.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.