Novou Giulii jsme si před časem rozebrali téměř do posledního šroubku a jediné, co tak zůstalo utajeno, byly české ceny. Tuzemské zastoupení Alfy sice zatím kompletní ceník nezveřejnilo, díky sociálním sítím Vám však i tak můžeme s drobným předstihem odhalit, že základní provedení konkurenta Audi A4 nebo BMW řady 3 začíná na 839 000 korunách.
Alfa Romeo Giulia je už dlouhou dobu označována za spasitele italské automobilky. Ta v současnosti nabízí modelové řady MiTo, Giulietta a 4C, přičemž ani jedna zrovna netrhá prodejní rekordy. Se sedanem střední třídy, jezdícím na platformě Giorgio s pohonem zadních kol by však mohlo přijít rychlé zlepšení. Zvlášť po poměrně pochvalných recenzích v zahraničním tisku.
Tuzemským zájemcům o novinku tak chybělo vlastně jen jediné, a to kolik peněz si na svou vytouženou verzi mají připravit. V první vlně by přitom měly být dostupné naftové čtyřválce MultiJet o objemu 2.2 litru s výkonem 136, 150 nebo 180 koní. V prvním případě bude k dispozici jen šestistupňový manuál, v dalších dvou bude možné připlatit si za osmistupňový automat. Vrcholem celé nabídky bude Giulia Q s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 510 koní a manuální převodovkou (později by měl být dostupný i automat).
Jak už jsme zmínili v úvodu, kompletní ceník české zastoupení nezveřejnilo, můžeme tedy vycházet například z německého ceníku, který rozlišuje mezi výbavami Giulia, Super a Quadrifoglio. Díky Facebooku nicméně známe alespoň základní české ceny. Nejslabší turbodiesel přijde na 839 000 korun, silnější provedení ve výbavě Super startuje na 880 000 korunách s manuálem a 979 000 korunách s automatem, vrcholný MultiJet pak ve stejné linii pořídíte za 969 000 korun s manuálem a 1 029 000 korun s automatem. Špičkou ledovce pak bude sportovní Giulia Q za nejméně 2 045 000 korun.
V základní výbavě by neměla chybět kompletní sada airbagů, přednárazový systém, autonomní brzdy s detekcí chodců, varování před vyjetím z jízdního pruhu, tempomat, rádio Alfa Connect s 6,5palcovým displejem, dvouzónová automatická klimatizace nebo 16palcová litá kola. Giulia Super dostane třeba sedmipalcový TFT displej, zadní parkovací senzory nebo 17palcová litá kola. Quadrifoglio pak obsahuje stavitelný sportovní podvozek, aktivní přední splitter, bi-xenonová přední a LED zadní světla nebo 19palcová kola. Všechny tyto položky ale platí pro německý trh, na kompletní tuzemské specifikace musíme ještě nějakou dobu počkat.
Zdroj: Facebook (Alfisti Czech Republic)
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?