Novou Giulii jsme si před časem rozebrali téměř do posledního šroubku a jediné, co tak zůstalo utajeno, byly české ceny. Tuzemské zastoupení Alfy sice zatím kompletní ceník nezveřejnilo, díky sociálním sítím Vám však i tak můžeme s drobným předstihem odhalit, že základní provedení konkurenta Audi A4 nebo BMW řady 3 začíná na 839 000 korunách.
Alfa Romeo Giulia je už dlouhou dobu označována za spasitele italské automobilky. Ta v současnosti nabízí modelové řady MiTo, Giulietta a 4C, přičemž ani jedna zrovna netrhá prodejní rekordy. Se sedanem střední třídy, jezdícím na platformě Giorgio s pohonem zadních kol by však mohlo přijít rychlé zlepšení. Zvlášť po poměrně pochvalných recenzích v zahraničním tisku.
Tuzemským zájemcům o novinku tak chybělo vlastně jen jediné, a to kolik peněz si na svou vytouženou verzi mají připravit. V první vlně by přitom měly být dostupné naftové čtyřválce MultiJet o objemu 2.2 litru s výkonem 136, 150 nebo 180 koní. V prvním případě bude k dispozici jen šestistupňový manuál, v dalších dvou bude možné připlatit si za osmistupňový automat. Vrcholem celé nabídky bude Giulia Q s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 510 koní a manuální převodovkou (později by měl být dostupný i automat).
Jak už jsme zmínili v úvodu, kompletní ceník české zastoupení nezveřejnilo, můžeme tedy vycházet například z německého ceníku, který rozlišuje mezi výbavami Giulia, Super a Quadrifoglio. Díky Facebooku nicméně známe alespoň základní české ceny. Nejslabší turbodiesel přijde na 839 000 korun, silnější provedení ve výbavě Super startuje na 880 000 korunách s manuálem a 979 000 korunách s automatem, vrcholný MultiJet pak ve stejné linii pořídíte za 969 000 korun s manuálem a 1 029 000 korun s automatem. Špičkou ledovce pak bude sportovní Giulia Q za nejméně 2 045 000 korun.
V základní výbavě by neměla chybět kompletní sada airbagů, přednárazový systém, autonomní brzdy s detekcí chodců, varování před vyjetím z jízdního pruhu, tempomat, rádio Alfa Connect s 6,5palcovým displejem, dvouzónová automatická klimatizace nebo 16palcová litá kola. Giulia Super dostane třeba sedmipalcový TFT displej, zadní parkovací senzory nebo 17palcová litá kola. Quadrifoglio pak obsahuje stavitelný sportovní podvozek, aktivní přední splitter, bi-xenonová přední a LED zadní světla nebo 19palcová kola. Všechny tyto položky ale platí pro německý trh, na kompletní tuzemské specifikace musíme ještě nějakou dobu počkat.
Zdroj: Facebook (Alfisti Czech Republic)
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.