Novou Giulii jsme si před časem rozebrali téměř do posledního šroubku a jediné, co tak zůstalo utajeno, byly české ceny. Tuzemské zastoupení Alfy sice zatím kompletní ceník nezveřejnilo, díky sociálním sítím Vám však i tak můžeme s drobným předstihem odhalit, že základní provedení konkurenta Audi A4 nebo BMW řady 3 začíná na 839 000 korunách.
Alfa Romeo Giulia je už dlouhou dobu označována za spasitele italské automobilky. Ta v současnosti nabízí modelové řady MiTo, Giulietta a 4C, přičemž ani jedna zrovna netrhá prodejní rekordy. Se sedanem střední třídy, jezdícím na platformě Giorgio s pohonem zadních kol by však mohlo přijít rychlé zlepšení. Zvlášť po poměrně pochvalných recenzích v zahraničním tisku.
Tuzemským zájemcům o novinku tak chybělo vlastně jen jediné, a to kolik peněz si na svou vytouženou verzi mají připravit. V první vlně by přitom měly být dostupné naftové čtyřválce MultiJet o objemu 2.2 litru s výkonem 136, 150 nebo 180 koní. V prvním případě bude k dispozici jen šestistupňový manuál, v dalších dvou bude možné připlatit si za osmistupňový automat. Vrcholem celé nabídky bude Giulia Q s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 510 koní a manuální převodovkou (později by měl být dostupný i automat).
Jak už jsme zmínili v úvodu, kompletní ceník české zastoupení nezveřejnilo, můžeme tedy vycházet například z německého ceníku, který rozlišuje mezi výbavami Giulia, Super a Quadrifoglio. Díky Facebooku nicméně známe alespoň základní české ceny. Nejslabší turbodiesel přijde na 839 000 korun, silnější provedení ve výbavě Super startuje na 880 000 korunách s manuálem a 979 000 korunách s automatem, vrcholný MultiJet pak ve stejné linii pořídíte za 969 000 korun s manuálem a 1 029 000 korun s automatem. Špičkou ledovce pak bude sportovní Giulia Q za nejméně 2 045 000 korun.
V základní výbavě by neměla chybět kompletní sada airbagů, přednárazový systém, autonomní brzdy s detekcí chodců, varování před vyjetím z jízdního pruhu, tempomat, rádio Alfa Connect s 6,5palcovým displejem, dvouzónová automatická klimatizace nebo 16palcová litá kola. Giulia Super dostane třeba sedmipalcový TFT displej, zadní parkovací senzory nebo 17palcová litá kola. Quadrifoglio pak obsahuje stavitelný sportovní podvozek, aktivní přední splitter, bi-xenonová přední a LED zadní světla nebo 19palcová kola. Všechny tyto položky ale platí pro německý trh, na kompletní tuzemské specifikace musíme ještě nějakou dobu počkat.
Zdroj: Facebook (Alfisti Czech Republic)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.