Novou Giulii jsme si před časem rozebrali téměř do posledního šroubku a jediné, co tak zůstalo utajeno, byly české ceny. Tuzemské zastoupení Alfy sice zatím kompletní ceník nezveřejnilo, díky sociálním sítím Vám však i tak můžeme s drobným předstihem odhalit, že základní provedení konkurenta Audi A4 nebo BMW řady 3 začíná na 839 000 korunách.
Alfa Romeo Giulia je už dlouhou dobu označována za spasitele italské automobilky. Ta v současnosti nabízí modelové řady MiTo, Giulietta a 4C, přičemž ani jedna zrovna netrhá prodejní rekordy. Se sedanem střední třídy, jezdícím na platformě Giorgio s pohonem zadních kol by však mohlo přijít rychlé zlepšení. Zvlášť po poměrně pochvalných recenzích v zahraničním tisku.
Tuzemským zájemcům o novinku tak chybělo vlastně jen jediné, a to kolik peněz si na svou vytouženou verzi mají připravit. V první vlně by přitom měly být dostupné naftové čtyřválce MultiJet o objemu 2.2 litru s výkonem 136, 150 nebo 180 koní. V prvním případě bude k dispozici jen šestistupňový manuál, v dalších dvou bude možné připlatit si za osmistupňový automat. Vrcholem celé nabídky bude Giulia Q s dvakrát přeplňovaným šestiválcem o výkonu 510 koní a manuální převodovkou (později by měl být dostupný i automat).
Jak už jsme zmínili v úvodu, kompletní ceník české zastoupení nezveřejnilo, můžeme tedy vycházet například z německého ceníku, který rozlišuje mezi výbavami Giulia, Super a Quadrifoglio. Díky Facebooku nicméně známe alespoň základní české ceny. Nejslabší turbodiesel přijde na 839 000 korun, silnější provedení ve výbavě Super startuje na 880 000 korunách s manuálem a 979 000 korunách s automatem, vrcholný MultiJet pak ve stejné linii pořídíte za 969 000 korun s manuálem a 1 029 000 korun s automatem. Špičkou ledovce pak bude sportovní Giulia Q za nejméně 2 045 000 korun.
V základní výbavě by neměla chybět kompletní sada airbagů, přednárazový systém, autonomní brzdy s detekcí chodců, varování před vyjetím z jízdního pruhu, tempomat, rádio Alfa Connect s 6,5palcovým displejem, dvouzónová automatická klimatizace nebo 16palcová litá kola. Giulia Super dostane třeba sedmipalcový TFT displej, zadní parkovací senzory nebo 17palcová litá kola. Quadrifoglio pak obsahuje stavitelný sportovní podvozek, aktivní přední splitter, bi-xenonová přední a LED zadní světla nebo 19palcová kola. Všechny tyto položky ale platí pro německý trh, na kompletní tuzemské specifikace musíme ještě nějakou dobu počkat.
Zdroj: Facebook (Alfisti Czech Republic)
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.