Drtivá většina článků se v rubrice Český trh je o novinkách, které zamířily nebo teprve zamíří do tuzemských showroomů. Čas od času se ale s některými modely, nebo dokonce celými značkami, musíme rozloučit. A zatímco druhou skupinu nedávno reprezentovalo Infiniti, tu první zastupuje Hyundai i20 Coupé a Seat Ibiza ST.
Ačkoliv se ve jméně třídveřového Hyundai i20 objevuje slovo Coupé, za sportovní model v pravém slova smyslu jej považovat nejde. Jednak k tomu chybí kvalita podvozku, jednak také pohonné jednotky. Vždyť pod kapotou vozu se v českých končinách objevila zážehová dvanáctistovka o výkonu 84 koní nebo čtrnáctistovka o výkonu 100 koní.
Přesto Jihokorejcům odvaha nechyběla, protože až donedávna (kdy bylo kupé v nabídce) si jej cenili na necelých 365 000 korun. A to už je teritorium skutečných stylovek, jako Alfa Romeo MiTo, DS 3 nebo Mini One. Ceně a zaměření také odpovídaly prodeje vozu, český importér se tak potichu rozhodl vůz z trhu stáhnout. Hyundai i20 dnes tedy koupíte už jen jako pětidveřový hatchback, a to i v moderní oplastované verzi Active. Pokud po kupé přesto zatoužíte, můžete pro něj zajet například do Německa. Tam ostatně zůstává v nabídce také stejně koncipovaná verze řady i30.
Prodejně výraznější ztrátu zřejmě zaznamená Seat, v jehož nabídce skončilo kombi, odvozené od modelu Ibiza. Provedení ST s kufrem se základním objemem 430 litrů nicméně nezmizelo jen z českého ceníku, ale kompletně z výrobního programu španělské automobilky. Do konce května jej totiž čeká zastavení výroby.
Ještě nedávno se u nás dala praktická Ibiza koupit s litrovým tříválcem o výkonu 75 koní, litrovým TSI o výkonu 95 nebo 110 koní, dvanáctistovkou TSI o výkonu 90 nebo 110 koní, čtrnáctistovkou TSI o výkonu 150 koní a konečně tříválcovým turbodieselem 1.4 TDI o výkonu 75, 90 nebo 105 koní. Základní cena se pohybovala těsně pod hranicí 300 000 korun. Škoda Fabia Combi tak reálně má už jen jednoho přímého konkurenta – Renault Clio Grandtour. Zbytek automobilek nabízí malé crossovery, případně malá MPV.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.