Drtivá většina článků se v rubrice Český trh je o novinkách, které zamířily nebo teprve zamíří do tuzemských showroomů. Čas od času se ale s některými modely, nebo dokonce celými značkami, musíme rozloučit. A zatímco druhou skupinu nedávno reprezentovalo Infiniti, tu první zastupuje Hyundai i20 Coupé a Seat Ibiza ST.
Ačkoliv se ve jméně třídveřového Hyundai i20 objevuje slovo Coupé, za sportovní model v pravém slova smyslu jej považovat nejde. Jednak k tomu chybí kvalita podvozku, jednak také pohonné jednotky. Vždyť pod kapotou vozu se v českých končinách objevila zážehová dvanáctistovka o výkonu 84 koní nebo čtrnáctistovka o výkonu 100 koní.
Přesto Jihokorejcům odvaha nechyběla, protože až donedávna (kdy bylo kupé v nabídce) si jej cenili na necelých 365 000 korun. A to už je teritorium skutečných stylovek, jako Alfa Romeo MiTo, DS 3 nebo Mini One. Ceně a zaměření také odpovídaly prodeje vozu, český importér se tak potichu rozhodl vůz z trhu stáhnout. Hyundai i20 dnes tedy koupíte už jen jako pětidveřový hatchback, a to i v moderní oplastované verzi Active. Pokud po kupé přesto zatoužíte, můžete pro něj zajet například do Německa. Tam ostatně zůstává v nabídce také stejně koncipovaná verze řady i30.
Prodejně výraznější ztrátu zřejmě zaznamená Seat, v jehož nabídce skončilo kombi, odvozené od modelu Ibiza. Provedení ST s kufrem se základním objemem 430 litrů nicméně nezmizelo jen z českého ceníku, ale kompletně z výrobního programu španělské automobilky. Do konce května jej totiž čeká zastavení výroby.
Ještě nedávno se u nás dala praktická Ibiza koupit s litrovým tříválcem o výkonu 75 koní, litrovým TSI o výkonu 95 nebo 110 koní, dvanáctistovkou TSI o výkonu 90 nebo 110 koní, čtrnáctistovkou TSI o výkonu 150 koní a konečně tříválcovým turbodieselem 1.4 TDI o výkonu 75, 90 nebo 105 koní. Základní cena se pohybovala těsně pod hranicí 300 000 korun. Škoda Fabia Combi tak reálně má už jen jednoho přímého konkurenta – Renault Clio Grandtour. Zbytek automobilek nabízí malé crossovery, případně malá MPV.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.