Za 120 let historie automobilky Škoda Auto vyjelo z jejích výrobních pásů na 17 milionů vozů. Hlavně čeští zákazníci pak s velkou chutí kupují ojeté Škodovky, což se překvapivě neprojevuje na poklesu jejich cen.
"Někdo se rozhodne jezdit stejným autem, jako měl jeho otec nebo děda, a pořídí si třeba oblíbenou stovku nebo MBéčko. Jiný se zaměřuje na vzácnější kusy, u kterých více roste jejich hodnota," řekl spolumajitel firmy Renovace veteránů a sběratel starých závodních Škodovek Tomáš Hervert.
Obecně největší ohodnocení a růst cen je u prvních vozidel Laurin & Klement. Na druhém místě jsou prototypy a taktéž závodní verze Škodovek. Tak například zájemci o sportovní model nejvíce poptávají kupé Škoda 110R, které se vyrábělo v 70. letech minulého století.
Zatímco před zhruba čtyřmi roky šlo 110R sehnat za 15 tisíc korun, v současnosti se ani její vraky neprodávají pod 50 tisíc korun. Obdobný nárůst je zaznamenán u modelu Favorit ve verzi kabriolet. Ten vyráběla společnost Metalex podle návrhu designéra Václava Krále a původní kupní cena 100 tisíc korun se v průběhu několika let vyšplhala na přibližně 350 tisíc.
Každý zájemce o pořízení staré Škodovky v původním stavu by pak měl počítat s náklady na případnou renovaci. Ta leckdy několikanásobně přesáhne původní pořizovací částku. Na pořádnou renovaci vozu by si měl zájemce připravit nejméně 300 až 500 tisíc korun.
Teprve poté budete mít záruku, že ze zakoupeného veterána či sportovní verze uděláte drahocenný klenot, jehož hodnota i nadále poroste.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.