Za 120 let historie automobilky Škoda Auto vyjelo z jejích výrobních pásů na 17 milionů vozů. Hlavně čeští zákazníci pak s velkou chutí kupují ojeté Škodovky, což se překvapivě neprojevuje na poklesu jejich cen.
"Někdo se rozhodne jezdit stejným autem, jako měl jeho otec nebo děda, a pořídí si třeba oblíbenou stovku nebo MBéčko. Jiný se zaměřuje na vzácnější kusy, u kterých více roste jejich hodnota," řekl spolumajitel firmy Renovace veteránů a sběratel starých závodních Škodovek Tomáš Hervert.
Obecně největší ohodnocení a růst cen je u prvních vozidel Laurin & Klement. Na druhém místě jsou prototypy a taktéž závodní verze Škodovek. Tak například zájemci o sportovní model nejvíce poptávají kupé Škoda 110R, které se vyrábělo v 70. letech minulého století.
Zatímco před zhruba čtyřmi roky šlo 110R sehnat za 15 tisíc korun, v současnosti se ani její vraky neprodávají pod 50 tisíc korun. Obdobný nárůst je zaznamenán u modelu Favorit ve verzi kabriolet. Ten vyráběla společnost Metalex podle návrhu designéra Václava Krále a původní kupní cena 100 tisíc korun se v průběhu několika let vyšplhala na přibližně 350 tisíc.
Každý zájemce o pořízení staré Škodovky v původním stavu by pak měl počítat s náklady na případnou renovaci. Ta leckdy několikanásobně přesáhne původní pořizovací částku. Na pořádnou renovaci vozu by si měl zájemce připravit nejméně 300 až 500 tisíc korun.
Teprve poté budete mít záruku, že ze zakoupeného veterána či sportovní verze uděláte drahocenný klenot, jehož hodnota i nadále poroste.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.