Za 120 let historie automobilky Škoda Auto vyjelo z jejích výrobních pásů na 17 milionů vozů. Hlavně čeští zákazníci pak s velkou chutí kupují ojeté Škodovky, což se překvapivě neprojevuje na poklesu jejich cen.
"Někdo se rozhodne jezdit stejným autem, jako měl jeho otec nebo děda, a pořídí si třeba oblíbenou stovku nebo MBéčko. Jiný se zaměřuje na vzácnější kusy, u kterých více roste jejich hodnota," řekl spolumajitel firmy Renovace veteránů a sběratel starých závodních Škodovek Tomáš Hervert.
Obecně největší ohodnocení a růst cen je u prvních vozidel Laurin & Klement. Na druhém místě jsou prototypy a taktéž závodní verze Škodovek. Tak například zájemci o sportovní model nejvíce poptávají kupé Škoda 110R, které se vyrábělo v 70. letech minulého století.
Zatímco před zhruba čtyřmi roky šlo 110R sehnat za 15 tisíc korun, v současnosti se ani její vraky neprodávají pod 50 tisíc korun. Obdobný nárůst je zaznamenán u modelu Favorit ve verzi kabriolet. Ten vyráběla společnost Metalex podle návrhu designéra Václava Krále a původní kupní cena 100 tisíc korun se v průběhu několika let vyšplhala na přibližně 350 tisíc.
Každý zájemce o pořízení staré Škodovky v původním stavu by pak měl počítat s náklady na případnou renovaci. Ta leckdy několikanásobně přesáhne původní pořizovací částku. Na pořádnou renovaci vozu by si měl zájemce připravit nejméně 300 až 500 tisíc korun.
Teprve poté budete mít záruku, že ze zakoupeného veterána či sportovní verze uděláte drahocenný klenot, jehož hodnota i nadále poroste.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?