Hospodářsky obnovit má Skupinu PSA, po ekonomicky těžším období, plán Back in the Race, v překladu zpátky ve hře. Jeho plná integrace byla akcionáři i členy samotné skupiny v minulých dnech dokončena a součástí aktivit s ním spojených je i změna importéra vozů značek Citroën, DS a Peugeot pro český trh.
Údajně kvůli optimalizaci rozvoje se dovozcem aut francouzských značek Citroën, DS a Peugeot stane skupina Emil Frey. Tato švýcarská soukromá rodinná firma působí v automobilovém průmyslu více než 90 let, má 7 500 zaměstnanců, obrat 5 miliard eur a ve 12 zemích prodává 270 tisíc vozů sedmnácti dovážených značek. U nás se v jejím portfoliu nachází modely Kia, Opel, Subaru, Suzuki a Toyota.
Od 1. července se Emil Frey stane stoprocentním vlastníkem všech současných poboček koncernu PSA v České republice, pracovní smlouvy zaměstnanců nicméně budou zachovány. To stejné platí pro koncesionářské smlouvy a stávající vztahy s dodavateli. Nedochází ani ke změnám v managementu jednotlivých poboček, v klidu může být také továrna v Kolíně. Ta zůstává i nadále klíčovým prvkem průmyslové strategie skupiny PSA a jejího plánu Push to Pass.
Strategie Push to Pass byla zástupci PSA představena minulý týden, přičemž jejím cílem je zajistit v příštích šesti letech organický růst zisku. Součástí nového plánu je změna názvu koncernu z PSA Peugeot Citroën na PSA Groupe, ale také redukce celkového modelového portfolia na 26 osobních a 8 užitkových automobilů. Mezi novými modely se objeví například pickup s užitečnou hmotností do jedné tuny nebo několik hybridů a elektromobilů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.