Hospodářsky obnovit má Skupinu PSA, po ekonomicky těžším období, plán Back in the Race, v překladu zpátky ve hře. Jeho plná integrace byla akcionáři i členy samotné skupiny v minulých dnech dokončena a součástí aktivit s ním spojených je i změna importéra vozů značek Citroën, DS a Peugeot pro český trh.
Údajně kvůli optimalizaci rozvoje se dovozcem aut francouzských značek Citroën, DS a Peugeot stane skupina Emil Frey. Tato švýcarská soukromá rodinná firma působí v automobilovém průmyslu více než 90 let, má 7 500 zaměstnanců, obrat 5 miliard eur a ve 12 zemích prodává 270 tisíc vozů sedmnácti dovážených značek. U nás se v jejím portfoliu nachází modely Kia, Opel, Subaru, Suzuki a Toyota.
Od 1. července se Emil Frey stane stoprocentním vlastníkem všech současných poboček koncernu PSA v České republice, pracovní smlouvy zaměstnanců nicméně budou zachovány. To stejné platí pro koncesionářské smlouvy a stávající vztahy s dodavateli. Nedochází ani ke změnám v managementu jednotlivých poboček, v klidu může být také továrna v Kolíně. Ta zůstává i nadále klíčovým prvkem průmyslové strategie skupiny PSA a jejího plánu Push to Pass.
Strategie Push to Pass byla zástupci PSA představena minulý týden, přičemž jejím cílem je zajistit v příštích šesti letech organický růst zisku. Součástí nového plánu je změna názvu koncernu z PSA Peugeot Citroën na PSA Groupe, ale také redukce celkového modelového portfolia na 26 osobních a 8 užitkových automobilů. Mezi novými modely se objeví například pickup s užitečnou hmotností do jedné tuny nebo několik hybridů a elektromobilů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?