Hospodářsky obnovit má Skupinu PSA, po ekonomicky těžším období, plán Back in the Race, v překladu zpátky ve hře. Jeho plná integrace byla akcionáři i členy samotné skupiny v minulých dnech dokončena a součástí aktivit s ním spojených je i změna importéra vozů značek Citroën, DS a Peugeot pro český trh.
Údajně kvůli optimalizaci rozvoje se dovozcem aut francouzských značek Citroën, DS a Peugeot stane skupina Emil Frey. Tato švýcarská soukromá rodinná firma působí v automobilovém průmyslu více než 90 let, má 7 500 zaměstnanců, obrat 5 miliard eur a ve 12 zemích prodává 270 tisíc vozů sedmnácti dovážených značek. U nás se v jejím portfoliu nachází modely Kia, Opel, Subaru, Suzuki a Toyota.
Od 1. července se Emil Frey stane stoprocentním vlastníkem všech současných poboček koncernu PSA v České republice, pracovní smlouvy zaměstnanců nicméně budou zachovány. To stejné platí pro koncesionářské smlouvy a stávající vztahy s dodavateli. Nedochází ani ke změnám v managementu jednotlivých poboček, v klidu může být také továrna v Kolíně. Ta zůstává i nadále klíčovým prvkem průmyslové strategie skupiny PSA a jejího plánu Push to Pass.
Strategie Push to Pass byla zástupci PSA představena minulý týden, přičemž jejím cílem je zajistit v příštích šesti letech organický růst zisku. Součástí nového plánu je změna názvu koncernu z PSA Peugeot Citroën na PSA Groupe, ale také redukce celkového modelového portfolia na 26 osobních a 8 užitkových automobilů. Mezi novými modely se objeví například pickup s užitečnou hmotností do jedné tuny nebo několik hybridů a elektromobilů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.