Nabídka Volkswagenu Touran se na českém trhu pomalu rozrůstá. Zatím posledními novinkami jsou verze R-Line, upravující exteriér i interiér, a vrcholný naftový dvoulitr TDI.
Začít můžeme u dvoulitrového turbodieselu s výkonem 190 koní a točivým momentem 400 Nm, řadící se ve své kategorii mezi absolutní špičku. Jednotka bude dostupná pouze ve spojení se šestistupňovým dvouspojkovým automatem DSG, s nímž akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy, dosáhne maximálně na 220 km/h a spotřebuje jen 4,7 l/100 km.
Nabídka výbavových linií pro tento motor začíné až u té špičkové s označením Highline. Ta za cenu nejméně 749 900 korun nabídne mimo jiné adaptivní tempomat s asistentem Front Assist a funkcí nouzového brzdění City, 16palcová litá kola, mlhovky, multifunkční volant obšitý kůží nebo audiosystém Composition Media s 6,5palcovým barevným displejem, přehrávačem CD/MP3, osmi reproduktory, handsfree Bluetooth, čtečkou paměťových karet SD a vstupy USB/Aux-in.
Druhou novinkou je sportovně laděná verze R-Line. Tu poznáte podle nových nárazníků, 17- či 18palcových litých kol, rozšířených lesklých černých prahů, stříbrných eloxovaných střešních ližin a log R-Line na bocích a předních dveřích. Uvnitř jsou komfortní sedadla vpředu čalouněná tkaninou Race, titanově černé čalounění stropu, ozdobné obložení na přístrojové desce a ve výplních předních dveří, textilní podlahové rohože s šedým prošíváním, hliníkové prahové lišty vpředu, pedály z ušlechtilé oceli nebo multifunkční kožený volant. Cena s novým turbodieselem je minimálně 852 900 korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.