Na ženevském autosalonu představil Peugeot omlazené SUV 2008, které tak nyní vzhledově koresponduje s dalšími modely francouzského lva. Vedle designu se dostalo také na sportovní variantu GT Line, jejíž technika ale zůstala nedotčená.
V porovnání s minulou 2008 se při modernizaci měnil především design karosérie. Nová je tak maska chladiče, nárazníky nebo optika světlometů. Uvnitř došlo především na lepší konektivitu s chytrými telefony. Tou nejzásadnější novinkou je tak zřejmě uvedení verze GT Line, kterou poznáte podle 17palcových kol, lesklého černého lakování exponovaných prvků, nahrazující standardní chrom, červeného nápisu „Peugeot“ v masce chladiče, log GT Line na předních blatnících a konečně nerezové koncovky výfuku. Po nástupu do interiéru si jako první všimnete nerezových prahů a hliníkových pedálů. Zbytek změn už obstarává prakticky pouze červená barva, a to na prošívání koberečků, sedadel, loketních opěrek, řadící páky, páky ruční brzdy a volantu. Poslední tři prvky jsou přitom vyrobeny z kůže. Červená se objevuje i na pásech, madlech dveří a jako schéma po zapnutí infotainmentu.
Všechny zážehové motory mají „jen“ tři válce, objem 1.2 litru a jsou součástí řady PureTech. Slabší s atmosférickým plněním má 82 koní, ty kombinuje s pětistupňovou manuální nebo pilotovanou převodovkou. Přeplňované provedení má 110 koní a výběr mezi manuálním pětikvaltem nebo automatickým šestikvaltem. Naftovou paletu tvoří pro změnu výhradně šestnáctistovky BlueHDi, naladěné na 75, 100 nebo 120 koní s manuální pěti- nebo šestistupňovou převodovkou.
Základní výbava Access obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, omezovač rychlosti, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu, přípravu pro rádio se čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, střešní ližiny a 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Active přidává omezovač rychlosti s předprogramovatelnými rychlostními limity, manuální klimatizaci, rádio s dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth a USB, kožený multifunkční volant, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Peugeot 2008 2016
Access Active Allure GT Line 1.2 PureTech (82 k) 315 000 Kč 335 000 Kč 385 000 Kč ---------- 1.2 PureTech ETG5 (82 k) ---------- 355 000 Kč 405 000 Kč ---------- 1.2 PureTech (110 k) ---------- 360 000 Kč 410 000 Kč 440 000 Kč 1.2 PureTech EAT6 (110 k) ---------- 395 000 Kč 445 000 Kč 475 000 Kč 1.6 BlueHDi (75 k) 360 000 Kč 380 000 Kč ---------- ---------- 1.6 BlueHDi (100 k) ---------- 405 000 Kč 455 000 Kč 485 000 Kč 1.6 BlueHDi (120 k) ---------- 425 000 Kč 475 000 Kč 505 000 KčPozn.: Akční ceny bez dodatečného bonusu 10 000 korun při výkupu starého vozu.
Stupeň Allure má navíc zadní parkovací asistent, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání zadních oken, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment se šesti reproduktory, funkcí Mirror Screen, Bluetooth, USB a WiFi připojením, sportovní sedadla a kožený volant, LED vnitřní osvětlení, chromované exteriérové prvky nebo 16palcová litá kola. Vrcholem je provedení GT Line, která má vedle výše zmíněných vzhledových prvků také tempomat s omezovačem rychlosti nebo systém Grip Control.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.