Na ženevském autosalonu představil Peugeot omlazené SUV 2008, které tak nyní vzhledově koresponduje s dalšími modely francouzského lva. Vedle designu se dostalo také na sportovní variantu GT Line, jejíž technika ale zůstala nedotčená.
V porovnání s minulou 2008 se při modernizaci měnil především design karosérie. Nová je tak maska chladiče, nárazníky nebo optika světlometů. Uvnitř došlo především na lepší konektivitu s chytrými telefony. Tou nejzásadnější novinkou je tak zřejmě uvedení verze GT Line, kterou poznáte podle 17palcových kol, lesklého černého lakování exponovaných prvků, nahrazující standardní chrom, červeného nápisu „Peugeot“ v masce chladiče, log GT Line na předních blatnících a konečně nerezové koncovky výfuku. Po nástupu do interiéru si jako první všimnete nerezových prahů a hliníkových pedálů. Zbytek změn už obstarává prakticky pouze červená barva, a to na prošívání koberečků, sedadel, loketních opěrek, řadící páky, páky ruční brzdy a volantu. Poslední tři prvky jsou přitom vyrobeny z kůže. Červená se objevuje i na pásech, madlech dveří a jako schéma po zapnutí infotainmentu.
Všechny zážehové motory mají „jen“ tři válce, objem 1.2 litru a jsou součástí řady PureTech. Slabší s atmosférickým plněním má 82 koní, ty kombinuje s pětistupňovou manuální nebo pilotovanou převodovkou. Přeplňované provedení má 110 koní a výběr mezi manuálním pětikvaltem nebo automatickým šestikvaltem. Naftovou paletu tvoří pro změnu výhradně šestnáctistovky BlueHDi, naladěné na 75, 100 nebo 120 koní s manuální pěti- nebo šestistupňovou převodovkou.
Základní výbava Access obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, omezovač rychlosti, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu, přípravu pro rádio se čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, střešní ližiny a 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Active přidává omezovač rychlosti s předprogramovatelnými rychlostními limity, manuální klimatizaci, rádio s dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth a USB, kožený multifunkční volant, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Peugeot 2008 2016
Access Active Allure GT Line 1.2 PureTech (82 k) 315 000 Kč 335 000 Kč 385 000 Kč ---------- 1.2 PureTech ETG5 (82 k) ---------- 355 000 Kč 405 000 Kč ---------- 1.2 PureTech (110 k) ---------- 360 000 Kč 410 000 Kč 440 000 Kč 1.2 PureTech EAT6 (110 k) ---------- 395 000 Kč 445 000 Kč 475 000 Kč 1.6 BlueHDi (75 k) 360 000 Kč 380 000 Kč ---------- ---------- 1.6 BlueHDi (100 k) ---------- 405 000 Kč 455 000 Kč 485 000 Kč 1.6 BlueHDi (120 k) ---------- 425 000 Kč 475 000 Kč 505 000 KčPozn.: Akční ceny bez dodatečného bonusu 10 000 korun při výkupu starého vozu.
Stupeň Allure má navíc zadní parkovací asistent, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání zadních oken, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment se šesti reproduktory, funkcí Mirror Screen, Bluetooth, USB a WiFi připojením, sportovní sedadla a kožený volant, LED vnitřní osvětlení, chromované exteriérové prvky nebo 16palcová litá kola. Vrcholem je provedení GT Line, která má vedle výše zmíněných vzhledových prvků také tempomat s omezovačem rychlosti nebo systém Grip Control.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.