Na ženevském autosalonu představil Peugeot omlazené SUV 2008, které tak nyní vzhledově koresponduje s dalšími modely francouzského lva. Vedle designu se dostalo také na sportovní variantu GT Line, jejíž technika ale zůstala nedotčená.
V porovnání s minulou 2008 se při modernizaci měnil především design karosérie. Nová je tak maska chladiče, nárazníky nebo optika světlometů. Uvnitř došlo především na lepší konektivitu s chytrými telefony. Tou nejzásadnější novinkou je tak zřejmě uvedení verze GT Line, kterou poznáte podle 17palcových kol, lesklého černého lakování exponovaných prvků, nahrazující standardní chrom, červeného nápisu „Peugeot“ v masce chladiče, log GT Line na předních blatnících a konečně nerezové koncovky výfuku. Po nástupu do interiéru si jako první všimnete nerezových prahů a hliníkových pedálů. Zbytek změn už obstarává prakticky pouze červená barva, a to na prošívání koberečků, sedadel, loketních opěrek, řadící páky, páky ruční brzdy a volantu. Poslední tři prvky jsou přitom vyrobeny z kůže. Červená se objevuje i na pásech, madlech dveří a jako schéma po zapnutí infotainmentu.
Všechny zážehové motory mají „jen“ tři válce, objem 1.2 litru a jsou součástí řady PureTech. Slabší s atmosférickým plněním má 82 koní, ty kombinuje s pětistupňovou manuální nebo pilotovanou převodovkou. Přeplňované provedení má 110 koní a výběr mezi manuálním pětikvaltem nebo automatickým šestikvaltem. Naftovou paletu tvoří pro změnu výhradně šestnáctistovky BlueHDi, naladěné na 75, 100 nebo 120 koní s manuální pěti- nebo šestistupňovou převodovkou.
Základní výbava Access obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, omezovač rychlosti, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu, přípravu pro rádio se čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, střešní ližiny a 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Active přidává omezovač rychlosti s předprogramovatelnými rychlostními limity, manuální klimatizaci, rádio s dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth a USB, kožený multifunkční volant, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Peugeot 2008 2016
Access Active Allure GT Line 1.2 PureTech (82 k) 315 000 Kč 335 000 Kč 385 000 Kč ---------- 1.2 PureTech ETG5 (82 k) ---------- 355 000 Kč 405 000 Kč ---------- 1.2 PureTech (110 k) ---------- 360 000 Kč 410 000 Kč 440 000 Kč 1.2 PureTech EAT6 (110 k) ---------- 395 000 Kč 445 000 Kč 475 000 Kč 1.6 BlueHDi (75 k) 360 000 Kč 380 000 Kč ---------- ---------- 1.6 BlueHDi (100 k) ---------- 405 000 Kč 455 000 Kč 485 000 Kč 1.6 BlueHDi (120 k) ---------- 425 000 Kč 475 000 Kč 505 000 KčPozn.: Akční ceny bez dodatečného bonusu 10 000 korun při výkupu starého vozu.
Stupeň Allure má navíc zadní parkovací asistent, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání zadních oken, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment se šesti reproduktory, funkcí Mirror Screen, Bluetooth, USB a WiFi připojením, sportovní sedadla a kožený volant, LED vnitřní osvětlení, chromované exteriérové prvky nebo 16palcová litá kola. Vrcholem je provedení GT Line, která má vedle výše zmíněných vzhledových prvků také tempomat s omezovačem rychlosti nebo systém Grip Control.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.