Na ženevském autosalonu představil Peugeot omlazené SUV 2008, které tak nyní vzhledově koresponduje s dalšími modely francouzského lva. Vedle designu se dostalo také na sportovní variantu GT Line, jejíž technika ale zůstala nedotčená.
V porovnání s minulou 2008 se při modernizaci měnil především design karosérie. Nová je tak maska chladiče, nárazníky nebo optika světlometů. Uvnitř došlo především na lepší konektivitu s chytrými telefony. Tou nejzásadnější novinkou je tak zřejmě uvedení verze GT Line, kterou poznáte podle 17palcových kol, lesklého černého lakování exponovaných prvků, nahrazující standardní chrom, červeného nápisu „Peugeot“ v masce chladiče, log GT Line na předních blatnících a konečně nerezové koncovky výfuku. Po nástupu do interiéru si jako první všimnete nerezových prahů a hliníkových pedálů. Zbytek změn už obstarává prakticky pouze červená barva, a to na prošívání koberečků, sedadel, loketních opěrek, řadící páky, páky ruční brzdy a volantu. Poslední tři prvky jsou přitom vyrobeny z kůže. Červená se objevuje i na pásech, madlech dveří a jako schéma po zapnutí infotainmentu.
Všechny zážehové motory mají „jen“ tři válce, objem 1.2 litru a jsou součástí řady PureTech. Slabší s atmosférickým plněním má 82 koní, ty kombinuje s pětistupňovou manuální nebo pilotovanou převodovkou. Přeplňované provedení má 110 koní a výběr mezi manuálním pětikvaltem nebo automatickým šestikvaltem. Naftovou paletu tvoří pro změnu výhradně šestnáctistovky BlueHDi, naladěné na 75, 100 nebo 120 koní s manuální pěti- nebo šestistupňovou převodovkou.
Základní výbava Access obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, omezovač rychlosti, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu, přípravu pro rádio se čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, střešní ližiny a 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Active přidává omezovač rychlosti s předprogramovatelnými rychlostními limity, manuální klimatizaci, rádio s dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth a USB, kožený multifunkční volant, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Peugeot 2008 2016
Access Active Allure GT Line 1.2 PureTech (82 k) 315 000 Kč 335 000 Kč 385 000 Kč ---------- 1.2 PureTech ETG5 (82 k) ---------- 355 000 Kč 405 000 Kč ---------- 1.2 PureTech (110 k) ---------- 360 000 Kč 410 000 Kč 440 000 Kč 1.2 PureTech EAT6 (110 k) ---------- 395 000 Kč 445 000 Kč 475 000 Kč 1.6 BlueHDi (75 k) 360 000 Kč 380 000 Kč ---------- ---------- 1.6 BlueHDi (100 k) ---------- 405 000 Kč 455 000 Kč 485 000 Kč 1.6 BlueHDi (120 k) ---------- 425 000 Kč 475 000 Kč 505 000 KčPozn.: Akční ceny bez dodatečného bonusu 10 000 korun při výkupu starého vozu.
Stupeň Allure má navíc zadní parkovací asistent, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání zadních oken, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment se šesti reproduktory, funkcí Mirror Screen, Bluetooth, USB a WiFi připojením, sportovní sedadla a kožený volant, LED vnitřní osvětlení, chromované exteriérové prvky nebo 16palcová litá kola. Vrcholem je provedení GT Line, která má vedle výše zmíněných vzhledových prvků také tempomat s omezovačem rychlosti nebo systém Grip Control.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.