Na ženevském autosalonu představil Peugeot omlazené SUV 2008, které tak nyní vzhledově koresponduje s dalšími modely francouzského lva. Vedle designu se dostalo také na sportovní variantu GT Line, jejíž technika ale zůstala nedotčená.
V porovnání s minulou 2008 se při modernizaci měnil především design karosérie. Nová je tak maska chladiče, nárazníky nebo optika světlometů. Uvnitř došlo především na lepší konektivitu s chytrými telefony. Tou nejzásadnější novinkou je tak zřejmě uvedení verze GT Line, kterou poznáte podle 17palcových kol, lesklého černého lakování exponovaných prvků, nahrazující standardní chrom, červeného nápisu „Peugeot“ v masce chladiče, log GT Line na předních blatnících a konečně nerezové koncovky výfuku. Po nástupu do interiéru si jako první všimnete nerezových prahů a hliníkových pedálů. Zbytek změn už obstarává prakticky pouze červená barva, a to na prošívání koberečků, sedadel, loketních opěrek, řadící páky, páky ruční brzdy a volantu. Poslední tři prvky jsou přitom vyrobeny z kůže. Červená se objevuje i na pásech, madlech dveří a jako schéma po zapnutí infotainmentu.
Všechny zážehové motory mají „jen“ tři válce, objem 1.2 litru a jsou součástí řady PureTech. Slabší s atmosférickým plněním má 82 koní, ty kombinuje s pětistupňovou manuální nebo pilotovanou převodovkou. Přeplňované provedení má 110 koní a výběr mezi manuálním pětikvaltem nebo automatickým šestikvaltem. Naftovou paletu tvoří pro změnu výhradně šestnáctistovky BlueHDi, naladěné na 75, 100 nebo 120 koní s manuální pěti- nebo šestistupňovou převodovkou.
Základní výbava Access obsahuje šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce, omezovač rychlosti, Isofix pro zadní boční sedadla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrická okna vpředu, přípravu pro rádio se čtyřmi reproduktory, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení, střešní ližiny a 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Active přidává omezovač rychlosti s předprogramovatelnými rychlostními limity, manuální klimatizaci, rádio s dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, Bluetooth a USB, kožený multifunkční volant, mlhovky nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Ceník - Peugeot 2008 2016
Access Active Allure GT Line 1.2 PureTech (82 k) 315 000 Kč 335 000 Kč 385 000 Kč ---------- 1.2 PureTech ETG5 (82 k) ---------- 355 000 Kč 405 000 Kč ---------- 1.2 PureTech (110 k) ---------- 360 000 Kč 410 000 Kč 440 000 Kč 1.2 PureTech EAT6 (110 k) ---------- 395 000 Kč 445 000 Kč 475 000 Kč 1.6 BlueHDi (75 k) 360 000 Kč 380 000 Kč ---------- ---------- 1.6 BlueHDi (100 k) ---------- 405 000 Kč 455 000 Kč 485 000 Kč 1.6 BlueHDi (120 k) ---------- 425 000 Kč 475 000 Kč 505 000 KčPozn.: Akční ceny bez dodatečného bonusu 10 000 korun při výkupu starého vozu.
Stupeň Allure má navíc zadní parkovací asistent, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání zadních oken, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment se šesti reproduktory, funkcí Mirror Screen, Bluetooth, USB a WiFi připojením, sportovní sedadla a kožený volant, LED vnitřní osvětlení, chromované exteriérové prvky nebo 16palcová litá kola. Vrcholem je provedení GT Line, která má vedle výše zmíněných vzhledových prvků také tempomat s omezovačem rychlosti nebo systém Grip Control.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?