Vyšší střední třídě neohroženě vládne německá prémiová trojka, jejíž pozici jen občas naruší někdo od Lexusu, Jaguaru nebo Volva. A právě švédská automobilka chce svou pozici o něco vylepšit. K tomu jí má dopomoct nová dvojice S90 a V90, nahrazující již hodně letité modely S80 a V70. V Česku se vůz sice objeví již hodně brzy, většina motorových variant ale přijede až na podzim.
Mluvit o novém designovém jazyce Volva s LED diodami ve tvaru písmene T (od druhé výbavy) nebo velkou maskou chladiče by bylo jako nosit dříví do lesa. Důležitější je, že oba modely jezdí na modulární platformě SPA a pod kapotou mají výhradně motory řady Drive-E. Benzín natankujete jen do nádrží tří modelů. Tím nejslabším je verze T5 o výkonu 254 koní s pohonem předních kol a osmistupňovým automatem. Následuje provedení T6 o výkonu 320 koní s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem. Vrcholem je plug-in hybrid T8 Twin Engine se systémovým výkonem 407 koní, pohonem všech kol a osmistupňovým automatem.
Naftových čtyřválců je o poznání více, většina ale bude dostupná až od 46. výrobního týdne letošního roku. Nejslabší je provedení D3 o výkonu 150 koní s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Dalším na řadě je model D4 s výkonem 190 koní, pohonem předních kol a šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Vrcholem nabídky je verze D5 o výkonu 235 koní s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Kombi V90 navíc dostane motory D3 a D4 také s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.
Ceník - Volvo S90
Kinetic Momentum Inscription R-Design T5 (254 k) ---------- 1 275 700 Kč 1 383 100 Kč 1 343 200 Kč* T6 (320 k) ---------- 1 487 700 Kč 1 595 100 Kč 1 555 200 Kč* T8 (407 k) ---------- * * * D3 (150 k) 1 039 400 Kč* 1 180 200 Kč* 1 307 400 Kč* 1 266 300 Kč* D3 AT (150 k) 1 096 400 Kč* 1 237 200 Kč* 1 364 400 Kč* 1 323 300 Kč* D4 (190 k) 1 086 900 Kč* 1 227 700 Kč* 1 354 900 Kč* 1 313 800 Kč* D4 AT (190 k) 1 143 900 Kč* 1 284 700 Kč 1 411 900 Kč 1 370 800 Kč* D5 (235 k) ---------- 1 409 700 Kč 1 517 100 Kč 1 477 200 Kč*Poznámka: Verze označené hvězdičkou přijdou na trh ve 46. výrobním týdnu.
Základní výbava Kinetic obsahuje sedm airbagů, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v kolonách, semi-autonomní řízení Pilot Assist do rychlosti 130 km/h, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, systém City Safe pro rozpoznávání vozidel, chodců, cyklistů nebo velkých zvířat, čtení dopravních značek, ochranu proti převrácení, varování před neúmyslným sjetím z vozovky, Isofix na zadních bočních sedadlech, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken, elektricky stavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Sensus se 6,5palcovou dotykovou obrazovkou a šesti reproduktory, osmipalcový displej mezi budíky, multifunkční volant, nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, bezklíčkový vstup, střešní ližiny (V90) nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Volvo V90
Kinetic Momentum Inscription R-Design T5 (254 k) ---------- 1 342 700 Kč 1 450 100 Kč 1 410 200 Kč* T6 (320 k) ---------- 1 554 700 Kč 1 662 100 Kč 1 622 200 Kč* T8 (407 k) ---------- * * * D3 (150 k) 1 106 400 Kč* 1 255 800 Kč* 1 383 000 Kč* 1 341 900 Kč* D3 AT (150 k) 1 163 400 Kč* 1 312 800 Kč* 1 440 000 Kč* 1 398 900 Kč* D3 AWD (150 k) 1 233 000 Kč* 1 382 400 Kč* 1 509 600 Kč* 1 468 500 Kč* D4 (190 k) 1 153 900 Kč* 1 303 300 Kč* 1 430 500 Kč* 1 389 400 Kč* D4 AT (190 k) 1 210 900 Kč* 1 360 300 Kč 1 487 500 Kč 1 446 400 Kč* D4 AWD (190 k) 1 288 000 Kč* 1 437 400 Kč* 1 564 600 Kč* 1 523 500 Kč* D5 (235 k) ---------- 1 476 700 Kč 1 584 100 Kč 1 544 200 Kč*Poznámka: Verze označené hvězdičkou přijdou na trh ve 46. výrobním týdnu.
Linie Momentum přidává elektricky sklopná zrcátka, zadní parkovací senzory, infotainment Sensus s devítipalcovou dotykovou obrazovkou, deseti reproduktory, digitálním rádiem nebo Wi-Fi hotspotem, kožený multifunkční volant, čalounění v kombinaci látky a kůže, tlumená LED světla, diody denního svícení, kovové střešní ližiny (V90) a 17- nebo 18palcová litá kola. Stupeň Inscription přináší 12,3palcový digitální přístrojový panel, elektricky nastavitelná přední sedadla, čalounění kůží Nappa, dřevěné obložení interiéru, volič jízdních režimů, kožený klíček, LED mlhovky nebo 18palcová litá kola. Provedení R-Design dostalo 12,3palcový digitální přístrojový panel, anatomická přední sedadla v kombinaci látky a kůže, ve spodní části zploštělý kožený volant, vnější bodykit a stylistické prvky R-Design, volič jízdních režimů, LED mlhovky, klíček potažený perforovanou kůží a 18- nebo 19palcová kola.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?