S Mitsubishi Lancer se v jeho současné podobě setkáváme již od roku 2007. Nejprve přišel na trh sedan, označovaný jako Sportsedan, o něco později následoval pětidveřový hatchback se jménem Sportback. V posledních letech láká kompaktní model tří diamantů především na příznivou cenu a bohatou výbavu. Jeden by tak mohl čekat jeho odchod do důchodu, místo něj ale přichází ke slovu omlazovací kůra.
Facelift Lanceru jsme poprvé viděli už na podzim. Tehdy sle šlo výhradně o severoamerický model s tříprostorovou karosérií a při pohledu na decentnost celého procesu nešlo než konstatovat, že byl vlastně úplně zbytečný. Měnil se totiž v zásadě především design přední části, která dostala rozdělenou masku chladiče (horní část je se světly spojena stříbrným rámečkem) a stříbrnou lištu kolem mlhovek, na některých trzích zaměnitelnou za LED diody denního svícení. A jinak tomu není ani nyní při příchodu na evropský, potažmo český trh. Za řeč stojí vlastně jen aplikace stejných změn i na Lancer Sportback a osvěžení nabídky litých kol.
Také se sluší zmínit, že jiný tvar předního nárazníku způsobil prodloužení sedanu na 4625 milimetrů a hatchbacku na 4640 milimetrů, uvnitř ale tento nárůst nepocítíte. A když už je řeč o interiéru, tam čekejte kvalitnější čalounění. Dalších změn jsme se ale nedočkali. Obě varianty mají pod kapotou zážehovou šestnáctistovku MIVEC o výkonu 117 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 154 při 4000 ot./min v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou. Zatímco sedan zrychluje za 10,7 sekundy, vyvine maximální rychlost 191 km/h a spotřebuje 5,1 l/100 km, hatchback zrychlí na 100 km/h za 11,1 sekundy, dosáhne 188 km/h a spotřebuje 5,7 l/100 km. Mimo Česko je k dispozici také osmnáctistovka MIVEC o výkonu 140 koní s automatem CVT.
Na českém trhu jsou obě karosářské varianty nabízeny ve dvou výbavových stupních. Základní Inform přináší sedm airbagů, kontrolu trakce, nouzové brzdění, Isofix na zadních sedadlech, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná černá zrcátka, elektrické ovládání předních i zadních oken, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, USB port, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo 16palcová ocelová kola s ozdobnými kryty. Verze Invite přidává dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě karosérie s ukazatelem změny směru jízdy, dva reproduktory, kožený multifunkční volant, kliky v barvě karosérie, mlhovky a 16palcová litá kola.
Ceník - Mitsubishi Lancer Sportsedan/Lancer Sportback 2016
Inform Invite 1.6 MIVEC (117 k) Sportsedan 343 750 Kč 379 250 Kč 1.6 MIVEC (117 k) Sportback 343 750 Kč 379 250 KčPro obě karosérie je za 36 900 korun k dispozici tovární přestavba na LPG, která podle Mitsubishi sníží náklady o asi polovinu a zvýší dojezd o asi 650 kilometrů. Nádrž na plyn (u sedanu s objemem 56 litrů a u hatchback s objemem 65 litrů) je na místě rezervy a vyžádala si zvýšenou podlahu zavazadelníku. Pro sedan to znamená mírné snížení objemu kufru, pro hatchback potom absenci dvojitého dna. Na celé řešení je poskytována pětiletá záruka.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.