S Mitsubishi Lancer se v jeho současné podobě setkáváme již od roku 2007. Nejprve přišel na trh sedan, označovaný jako Sportsedan, o něco později následoval pětidveřový hatchback se jménem Sportback. V posledních letech láká kompaktní model tří diamantů především na příznivou cenu a bohatou výbavu. Jeden by tak mohl čekat jeho odchod do důchodu, místo něj ale přichází ke slovu omlazovací kůra.
Facelift Lanceru jsme poprvé viděli už na podzim. Tehdy sle šlo výhradně o severoamerický model s tříprostorovou karosérií a při pohledu na decentnost celého procesu nešlo než konstatovat, že byl vlastně úplně zbytečný. Měnil se totiž v zásadě především design přední části, která dostala rozdělenou masku chladiče (horní část je se světly spojena stříbrným rámečkem) a stříbrnou lištu kolem mlhovek, na některých trzích zaměnitelnou za LED diody denního svícení. A jinak tomu není ani nyní při příchodu na evropský, potažmo český trh. Za řeč stojí vlastně jen aplikace stejných změn i na Lancer Sportback a osvěžení nabídky litých kol.
Také se sluší zmínit, že jiný tvar předního nárazníku způsobil prodloužení sedanu na 4625 milimetrů a hatchbacku na 4640 milimetrů, uvnitř ale tento nárůst nepocítíte. A když už je řeč o interiéru, tam čekejte kvalitnější čalounění. Dalších změn jsme se ale nedočkali. Obě varianty mají pod kapotou zážehovou šestnáctistovku MIVEC o výkonu 117 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 154 při 4000 ot./min v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou. Zatímco sedan zrychluje za 10,7 sekundy, vyvine maximální rychlost 191 km/h a spotřebuje 5,1 l/100 km, hatchback zrychlí na 100 km/h za 11,1 sekundy, dosáhne 188 km/h a spotřebuje 5,7 l/100 km. Mimo Česko je k dispozici také osmnáctistovka MIVEC o výkonu 140 koní s automatem CVT.
Na českém trhu jsou obě karosářské varianty nabízeny ve dvou výbavových stupních. Základní Inform přináší sedm airbagů, kontrolu trakce, nouzové brzdění, Isofix na zadních sedadlech, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná černá zrcátka, elektrické ovládání předních i zadních oken, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, USB port, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo 16palcová ocelová kola s ozdobnými kryty. Verze Invite přidává dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě karosérie s ukazatelem změny směru jízdy, dva reproduktory, kožený multifunkční volant, kliky v barvě karosérie, mlhovky a 16palcová litá kola.
Ceník - Mitsubishi Lancer Sportsedan/Lancer Sportback 2016
Inform Invite 1.6 MIVEC (117 k) Sportsedan 343 750 Kč 379 250 Kč 1.6 MIVEC (117 k) Sportback 343 750 Kč 379 250 KčPro obě karosérie je za 36 900 korun k dispozici tovární přestavba na LPG, která podle Mitsubishi sníží náklady o asi polovinu a zvýší dojezd o asi 650 kilometrů. Nádrž na plyn (u sedanu s objemem 56 litrů a u hatchback s objemem 65 litrů) je na místě rezervy a vyžádala si zvýšenou podlahu zavazadelníku. Pro sedan to znamená mírné snížení objemu kufru, pro hatchback potom absenci dvojitého dna. Na celé řešení je poskytována pětiletá záruka.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?