S Mitsubishi Lancer se v jeho současné podobě setkáváme již od roku 2007. Nejprve přišel na trh sedan, označovaný jako Sportsedan, o něco později následoval pětidveřový hatchback se jménem Sportback. V posledních letech láká kompaktní model tří diamantů především na příznivou cenu a bohatou výbavu. Jeden by tak mohl čekat jeho odchod do důchodu, místo něj ale přichází ke slovu omlazovací kůra.
Facelift Lanceru jsme poprvé viděli už na podzim. Tehdy sle šlo výhradně o severoamerický model s tříprostorovou karosérií a při pohledu na decentnost celého procesu nešlo než konstatovat, že byl vlastně úplně zbytečný. Měnil se totiž v zásadě především design přední části, která dostala rozdělenou masku chladiče (horní část je se světly spojena stříbrným rámečkem) a stříbrnou lištu kolem mlhovek, na některých trzích zaměnitelnou za LED diody denního svícení. A jinak tomu není ani nyní při příchodu na evropský, potažmo český trh. Za řeč stojí vlastně jen aplikace stejných změn i na Lancer Sportback a osvěžení nabídky litých kol.
Také se sluší zmínit, že jiný tvar předního nárazníku způsobil prodloužení sedanu na 4625 milimetrů a hatchbacku na 4640 milimetrů, uvnitř ale tento nárůst nepocítíte. A když už je řeč o interiéru, tam čekejte kvalitnější čalounění. Dalších změn jsme se ale nedočkali. Obě varianty mají pod kapotou zážehovou šestnáctistovku MIVEC o výkonu 117 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 154 při 4000 ot./min v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou. Zatímco sedan zrychluje za 10,7 sekundy, vyvine maximální rychlost 191 km/h a spotřebuje 5,1 l/100 km, hatchback zrychlí na 100 km/h za 11,1 sekundy, dosáhne 188 km/h a spotřebuje 5,7 l/100 km. Mimo Česko je k dispozici také osmnáctistovka MIVEC o výkonu 140 koní s automatem CVT.
Na českém trhu jsou obě karosářské varianty nabízeny ve dvou výbavových stupních. Základní Inform přináší sedm airbagů, kontrolu trakce, nouzové brzdění, Isofix na zadních sedadlech, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná černá zrcátka, elektrické ovládání předních i zadních oken, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, USB port, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo 16palcová ocelová kola s ozdobnými kryty. Verze Invite přidává dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě karosérie s ukazatelem změny směru jízdy, dva reproduktory, kožený multifunkční volant, kliky v barvě karosérie, mlhovky a 16palcová litá kola.
Ceník - Mitsubishi Lancer Sportsedan/Lancer Sportback 2016
Inform Invite 1.6 MIVEC (117 k) Sportsedan 343 750 Kč 379 250 Kč 1.6 MIVEC (117 k) Sportback 343 750 Kč 379 250 KčPro obě karosérie je za 36 900 korun k dispozici tovární přestavba na LPG, která podle Mitsubishi sníží náklady o asi polovinu a zvýší dojezd o asi 650 kilometrů. Nádrž na plyn (u sedanu s objemem 56 litrů a u hatchback s objemem 65 litrů) je na místě rezervy a vyžádala si zvýšenou podlahu zavazadelníku. Pro sedan to znamená mírné snížení objemu kufru, pro hatchback potom absenci dvojitého dna. Na celé řešení je poskytována pětiletá záruka.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?