S Mitsubishi Lancer se v jeho současné podobě setkáváme již od roku 2007. Nejprve přišel na trh sedan, označovaný jako Sportsedan, o něco později následoval pětidveřový hatchback se jménem Sportback. V posledních letech láká kompaktní model tří diamantů především na příznivou cenu a bohatou výbavu. Jeden by tak mohl čekat jeho odchod do důchodu, místo něj ale přichází ke slovu omlazovací kůra.
Facelift Lanceru jsme poprvé viděli už na podzim. Tehdy sle šlo výhradně o severoamerický model s tříprostorovou karosérií a při pohledu na decentnost celého procesu nešlo než konstatovat, že byl vlastně úplně zbytečný. Měnil se totiž v zásadě především design přední části, která dostala rozdělenou masku chladiče (horní část je se světly spojena stříbrným rámečkem) a stříbrnou lištu kolem mlhovek, na některých trzích zaměnitelnou za LED diody denního svícení. A jinak tomu není ani nyní při příchodu na evropský, potažmo český trh. Za řeč stojí vlastně jen aplikace stejných změn i na Lancer Sportback a osvěžení nabídky litých kol.
Také se sluší zmínit, že jiný tvar předního nárazníku způsobil prodloužení sedanu na 4625 milimetrů a hatchbacku na 4640 milimetrů, uvnitř ale tento nárůst nepocítíte. A když už je řeč o interiéru, tam čekejte kvalitnější čalounění. Dalších změn jsme se ale nedočkali. Obě varianty mají pod kapotou zážehovou šestnáctistovku MIVEC o výkonu 117 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 154 při 4000 ot./min v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou. Zatímco sedan zrychluje za 10,7 sekundy, vyvine maximální rychlost 191 km/h a spotřebuje 5,1 l/100 km, hatchback zrychlí na 100 km/h za 11,1 sekundy, dosáhne 188 km/h a spotřebuje 5,7 l/100 km. Mimo Česko je k dispozici také osmnáctistovka MIVEC o výkonu 140 koní s automatem CVT.
Na českém trhu jsou obě karosářské varianty nabízeny ve dvou výbavových stupních. Základní Inform přináší sedm airbagů, kontrolu trakce, nouzové brzdění, Isofix na zadních sedadlech, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná černá zrcátka, elektrické ovládání předních i zadních oken, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3 a čtyřmi reproduktory, USB port, výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo 16palcová ocelová kola s ozdobnými kryty. Verze Invite přidává dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě karosérie s ukazatelem změny směru jízdy, dva reproduktory, kožený multifunkční volant, kliky v barvě karosérie, mlhovky a 16palcová litá kola.
Ceník - Mitsubishi Lancer Sportsedan/Lancer Sportback 2016
Inform Invite 1.6 MIVEC (117 k) Sportsedan 343 750 Kč 379 250 Kč 1.6 MIVEC (117 k) Sportback 343 750 Kč 379 250 KčPro obě karosérie je za 36 900 korun k dispozici tovární přestavba na LPG, která podle Mitsubishi sníží náklady o asi polovinu a zvýší dojezd o asi 650 kilometrů. Nádrž na plyn (u sedanu s objemem 56 litrů a u hatchback s objemem 65 litrů) je na místě rezervy a vyžádala si zvýšenou podlahu zavazadelníku. Pro sedan to znamená mírné snížení objemu kufru, pro hatchback potom absenci dvojitého dna. Na celé řešení je poskytována pětiletá záruka.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?