Ať chcete nebo ne, peníze hrají při koupi nového auta u mnoha zájemců klíčovou roli. I proto se jednotlivé automobilky předhánějí v nabídkách akčního financování nebo extra výbavy za zvýhodněnou cenu. Situace přesto není taková, jako třeba před třemi čtyřmi lety, kdy nejlevnější model v Česku, Renault Thalia, začínal na 140 tisících korunách. A která auta jsou dnes nejlevnější? To se dozvíte v našem přehledu.
10. Škoda Citigo 3D 1.0 MPI Active - 197 200 korun
Český zástupce koncernového trojlístku, známého jako New Small Family, je zároveň také zástupcem nejlevnějším. Jako jediný se totiž dokáže dostat pod dvou set tisícovou hranici, i když jen ve třídveřovém provedení a s litrovým tříválcem o výkonu 60 koní v kombinaci s manuálním pětikvaltem. Jenomže je tu jeden háček, o dva tisíce dražší (pravda, pouze při využití značkového financování) provedení Fresh nabídne nejen bohatší výbavu, ale také tříválcový litr o výkonu 75 koní. A to je potom těžké rozhodování…
Z výbavy: 4x airbag, příprava pro rádio, 2x repro, nárazníky v barvě vozu, ocelová kola
Příplatky: klimatizace - 16 200 korun, rádio s CD a MP3 - 5200 korun, elektrické ovládání oken a centrální zamykání s dálkovým ovládáním - 8600 korun
9. Nissan Note 1.2 Visia - 196 900 korun (s financováním)
Japonský samuraj rozhodně není tak populární, jako jeho předchůdce, proto se Nissan snaží podpořit jeho prodeje zajímavou cenou. Ta podle akčního ceníku startuje na 226 900 korunách, pokud ale využijete značkové financování, ušetříte dalších 30 tisíc. Pod kapotou najdeme zážehovou dvanáctistovku o výkonu 80 koní v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou. V našem výběru patří Note s rozvorem o délce 2600 milimetrů k největším a díky posuvným zadním sedadlům také k nejpraktičtějším.
Z výbavy: 6x airbag, tempomat, elektrická přední okna a zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Příplatky: rádio s CD a 4x repro + manuální klimatizace - 27 000 korun
8. Dacia Logan MCV 1.2 16V Access - 194 900 korun
Jediné kombi v našem výběru je na rozdíl od svého předchůdce standardně pouze pětimístné, nenabízí také dvoukřídlé zadní dveře. Za to disponuje zavazadelníkem o objemu 573 litrů, což je hodnota téměř na úrovni Octavie Combi. Oproti ní však pod kapotou najdeme pouze zážehovou dvanáctistovku o výkonu 73 koní v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou. Na druhou stranu základní cenou je MCV o více než 150 tisíc korun níže.
Z výbavy: 4x airbag, Isofix, nárazníky v barvě karosérie, střešní ližiny, ocelová kola
Příplatky: rezerva - 1800 korun, rádio + klimatizace - nelze
6-7. Renault Twingo 1.0 SCe Life - 189 900 korun (s financováním)
Nízká cena pětidveřového francouzského hatchbacku s motorem vzadu a pohonem zadních kol je podmíněna hned několika faktory. Za prvé, bonusem 10 tisíc korun při výkupu starého vozu a za druhé bonusem 15 tisíc korun při využití značkového financování. Bez nich se cena dostává na 214 900 korun, což je mimo rámec těch nejdostupnějších vozů. K pohonu Twinga slouží atmosférický litrový tříválec o výkonu 70 koní v kombinaci s manuálním pětikvaltem. A tato kombinace stačí maximálně, stejně jako u Citiga, do městského provozu.
Z výbavy: 6x airbag, asistent rozjezdu do kopce, příprava pro rádio, LED denní svícení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Příplatky: manuální klimatizace - 10 000 korun, rádio s MP3 - 7000 korun, elektrická okna - 3000 korun
6-7. Renault Clio 1.2 16V Life – 189 900 korun (s financováním)
I v případě 4062 milimetrů dlouhého Clia platí, že nízká cena je podmíněna několika bonusy. Tím prvním je sleva 10 tisíc za výkup starého vozu, dalších 30 tisíc potom získáte v případě využití značkového financování. Bez nich je cena 229 900 korun a to je nad rámec tohoto přehledu. Pod kapotou najdeme jediný atmosférický motor v celé paletě Clia, a to zážehovou dvanáctistovku o výkonu 75 koní v kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou. Na žádné závody to nebude, ale běžné úkony se dají zvládnou se ctí.
Z výbavy: 6x airbag, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, elektrická přední okna, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení
Příplatky: manuální klimatizace - 20 000 korun, rádio s MP3 - 5000 korun
5. Dacia Sandero 1.2 16V Ambiance - 184 900 korun
Rumunský konkurent Škody Fabia s 320litrovým kufrem se, podobně jako Logan s karosérií sedan, dostal do našeho přehledu hned ve dvou verzích. Ta dražší má pod kapotou zážehovou dvanáctistovku o výkonu 73 koní v kombinaci s manuálním pětikvaltem. Její výbava je logicky bohatší než u níže postaveného provedení, pořád si ale sebou táhne pověst „toho laciného auta.“ To je konec konců problém všech modelů rumunské automobilky. Buď jak buď, Sandero kroutí na trhu již čtvrtou sezonu a v nejbližší době se tedy dá očekávat modernizace.
Z výbavy: 4x airbag, Isofix, elektrická přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, nárazníky v barvě karosérie
Příplatky: rádio s CD a MP3 + manuální klimatizace - 20 000 korun, mlhovky - 3500 korun
4. Dacia Logan 1.2 16V Ambiance - 179 900 korun
To, co bylo řečeno jen o kousek výše v případě Sandera, platí i u Loganu se stejnou výbavou a zážehovou dvanáctistovkou o výkonu 73 koní s manuální pětistupňovou převodovkou. Vyšší výbava Ambiance znamená nejen o něco málo více prvků, ale také přístup k příplatkovým položkám, které základní provedení Access nenabízí. Stejně jako Sandero, i Logan je na trhu čtvrtý rok, dá se tedy očekávat minimálně dílčí omlazení.
Z výbavy: 4x airbag, Isofix, manuální klimatizace, elektrická přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Příplatky: rádio s CD a MP3 - 20 000 korun, mlhovky - 3500 korun
3. Dacia Sandero 1.2 16V Access - 174 900 korun
Nejlevnější Sandero je určeno především těm, kteří hledají velice jednoduchý dopravní prostředek k nenáročné přepravě z bodu A do bodu B. Na rozdíl od Loganu MCV ve stejné verzi totiž Sandero postrádá dokonce lakované nárazníky. Také zbytek výbavy není kdovíjak bohatý, obsahuje vlastně jen to, co nařizují evropské předpisy v oblasti bezpečnosti. Pod kapotou je opět zážehová dvanáctistovka o výkonu 73 koní s manuální pětistupňovou převodovkou.
Z výbavy: 4x airbag, Isofix, ocelová kola
Příplatky: rezerva - 1800 korun, rádio + klimatizace - nelze
2. Dacia Logan 1.2 16V Access - 169 900 korun
Nepočítaje akční slevy při financování, je Logan ve výbavě Access nejlevnějším novým automobilem v zemi. Dacia by pak zároveň obsadila v této disciplíně první čtyři místa. Překvapení to není, přece jen se Rumuni jako výrobci levných aut profilují od samého vzniku novodobé Dacie. Ten je spojen se vstupem Renaultu, který postupně celou automobilku převzal. Předchůdce dnešního sedanu s kufrem o objemu 510 litrů a rozvorem 2634 milimetrů byl dokonce první Dacii, vyrobenou pod taktovkou Francouzů. A dlouhá léta zaujímal roli nejlevnějšího nebo jednoho z nejlevnějších aut v zemi.
Z výbavy: 4x airbag, Isofix, ocelová kola
Příplatky: rezerva - 1800 korun, rádio + klimatizace – nelze
1. Nissan Micra 1.2 Visia - 164 900 korun (s financováním)
Na první místo se poněkud překvapivě dostal japonský pětidveřový hatchback s délkou jen 3825 milimetrů. Podobně jako v případě Notu je to ale díky třicetitisícovému bonusu, který platí při využití značkového financování. Na rozdíl od něj by se ale do našeho přehledu dostala Micra i bez něj. Pod kapotou tepe zážehová dvanáctistovka o výkonu 80 koní s pětistupňovou manuální převodovkou. Na trhu ale tento vůz vydrží nejspíše jen do konce roku, už v Paříži totiž Japonci plánují odhalit nástupce. A ten bude jistě o něco dražší.
Z výbavy: 6x airbag, Isofix, elektrická přední okna a zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním
Příplatky: mimo metalízy nebo perleťové barvy nelze
Do našeho přehledu se nedostala ještě trojice Citroën C1 1.0 VTi Live za 154 900 korun při využití značkového financování, Citroën C3 1.0 PureTech Attraction za 189 900 korun při využití financování a Ford Ka 1.2 Duratec Trend za 186 990 korun. Všechny tyto nabídky totiž platí na skladové vozy, nemůžete tedy sáhnout po žádné volitelné výbavě nebo zvolit odlišný lak karosérie.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.