První vydání Volkswagenu Tiguan se na trhu drží již úctyhodných devět let. Za tuto dobu navíc prodělalo kompaktní SUV jen jednu výraznější modernizaci. Každá éra má ale svůj konec, a tak se už na podzim minulého roku ukázal Tiguan s pořadovým číslem dvě. Ten aktuálně vstupuje na český trh, kde bude chtít co možná nejvíce znepříjemnit život japonské i jihokorejské konkurenci.
Už na první pohled si Tiguana nespletete s žádným jiným současným SUV. Nezaměnitelný styl totiž 4486 milimetrů dlouhý model, stojící na platformě MQB, podědil po posledních modelech značky v čele s Golfem Sportsvan a Passatem. To znamená mimo jiné masku chladiče, plynule navazující na hlavní světla. Ta jsou v základu halogenová, nejvyšší linie Highline už ale disponuje full-LED technologií s diodami denního svícení. Zajímavý kontrast k laku karosérie tvoří šedě zbarvená spodní část nárazníků, dveří a podběhů, spolu s tvarováním předního nárazníku to pak dodává vozu punc robustnosti. Zadní světla z LED diod jsou zajímavě vykrojená, se zbytkem vozu je spojuje linie kolem klik dveří. Milovníci estetiky jistě ocení, že i v základní výbavě Trendline nechybí 17palcová litá kola. Celkově bude dostupných několik designů kol, která mají 17, 18, 19 nebo 20 palců.
Rozměrové porovnání s konkurencí
VW Tiguan Ford Kuga Hyundai Tucson Renault Kadjar Délka: 4486 mm 4524 mm 4475 mm 4449 mm Šířka: 1839 mm 1838 mm 1850 mm 1836 mm Výška: 1632/1643 mm 1689 mm 1645 mm 1607 mm Rozvor: 2681 mm 2690 mm 2670 mm 2646 mm Kufr: 615/1655 l 456/1653 l 513/1503 l 472/1478 lPokud se dá o karosérii říct, že je typicky „volkswagenovská,“ pak je interiér to stejné ještě v mnohem větší míře. Stačí se podívat na rozvržení středového panelu, kde bude mimochodem vždy dotyková obrazovka s úhlopříčkou nejméně pět palců (rádio Composition Colour). Jejich základem je společná modulární „platforma“ MIB II, dostupná bude také navigace Discover Media nebo Discover Pro s 6,5-, respektive osmipalcovou obrazovkou. Původně od Audi pochází 12,3palcový displej, nahrazující analogový přístrojový štít. Na něj se kromě běžných provozních údajů promítá například i obraz navigace, Tiguan jej pak dostane ve standardu nejvyšší linie Highline. Dostupná bude též panoramatická střecha, čalounění kůží Vienna nebo přídavné vodní topení. Prostorově si druhá generace polepšila, pětičlenné posádce tak nabídne 615 litrů zavazadlového prostoru a o 26 milimetrů prodloužený interiér. Potvrzený je rovněž příchod sedmimístné verze.
Arzenál pohonných jednotek obsahuje zatím pouze dvoulitrové TSI o výkonu 180 koní mezi 3940 - 6000 ot./min s točivým momentem 320 Nm mezi 1500 - 3940 ot./min, respektive dvoulitrové TDI o výkonu 150 koní mezi 3500 - 4000 ot./min s točivým momentem 340 Nm mezi 1750 - 3000 ot./min. Zatímco benzínová jednotka má vždy pohon všech kol 4Motion a sedmistupňový dvouspojkový automat DSG, u turbodieselu můžete volit mezi pohonem předních kol a šestistupňovým manuálem nebo pohonem všech a již zmíněným automatem DSG (později bude dostupná i čtyřkolka s manuálem). Pohon všech kol 4Motion využívá spojku Haldex páté generace v kombinaci s elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS, v běžném provozu je pak v permanenci jen přední náhon. Spolu s voličem 4Motion Active Control si může řidič nastavit pohon vozu do režimu Onroad, Snow, Offroad a Offroad Individual. Tím je tak dále posílen výkon v terénu. Světlá výška je v segmentu nadprůměrných 200 milimetrů.
Technické údaje aktuálně dostupných motorů
2.0 TSI 4Motion 2.0 TDI 2.0 TDI 4Motion Výkon: 180 k 150 k 150 k Toč. moment: 320 Nm 340 Nm 340 Nm Převodovka: 7 DSG 6 MT 7 DSG Zrychlení: 7,7 s 9,3 s 9,3 s Max. rychlost: 208 km/h 204 km/h 200 km/h Spotřeba: 7,3 l/100 km 4,7 l/100 km 5,6 l/100 kmBěhem šestého týdne letošního roku se do nabídky dostane také 1.4 TSI o výkonu 150 koní s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou a dvoulitr TDI o výkonu 190 koní s pohonem všech kol a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Desátý týden roku přinese 1.4 TSI o výkonu 125 koní a 2.0 TDI o výkonu 115 koní, v obou případech s manuální převodovkou a předním pohonem, respektive 1.4 TSI o výkonu 150 koní se šestistupňovým DSG a volitelně pohonem všech kol a 2.0 TDI o výkonu 150 koní se sedmistupňovým DSG a pohonem předních kol. Vrcholný diesel 2.0 TDI o výkonu 240 koní se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol bude následovat ve čtrnáctém týdnu, nabídka se pak uzavře ve třiadvacátém týdnu spolu s dvoulitrovým TSI o výkonu 220 koní se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol. O vstupu těchto verzí na trh Vás postupně budeme informovat.
Aktuálně základním stupněm výbavy je Comfortline, který nabízí šest airbagů, sledování dopravy před vozidlem s funkcí nouzového brzdění, rozpoznávání chodců, udržování v jízdním pruhu, automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly, sledování únavy řidiče, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, dešťový senzor, Isofix pro zadní boční sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou třízónovou klimatizaci, rádio Composition Media s 6,5palcovým displejem, CD přehrávačem a osmi reproduktory, multifunkční tříramenný kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, zadní LED světla, mlhovky, střešní ližiny nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Volkswagen Tiguan
Comfortline Highline 2.0 TSI 4Motion (180 k) 838 900 Kč ---------- 2.0 TDI (150 k) 735 900 Kč 827 900 Kč 2.0 TDI 4Motion (150 k) 862 900 Kč 954 900 KčDruhá linie Highline přidává adaptivní tempomat do rychlosti 160 km/h, couvací kameru, 12,3palcový přístrojový štít Active Info Display, bezklíčkové odemykání a startování, komfortní přední sedadla, čalounění mikrovláknem, full-LED přední světla, LED diody denního svícení, zadní zatmavená světla a 18palcová litá kola. V průběhu několika týdnů se do nabídky dostane nejnižší stupeň Trendline (základní cena spadne až na 560 900 korun), stejně jako paket R-Line, složený z exteriérové (pro Comfortline a Highline) a interiérové části (pro Highline).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.