První vydání Volkswagenu Tiguan se na trhu drží již úctyhodných devět let. Za tuto dobu navíc prodělalo kompaktní SUV jen jednu výraznější modernizaci. Každá éra má ale svůj konec, a tak se už na podzim minulého roku ukázal Tiguan s pořadovým číslem dvě. Ten aktuálně vstupuje na český trh, kde bude chtít co možná nejvíce znepříjemnit život japonské i jihokorejské konkurenci.
Už na první pohled si Tiguana nespletete s žádným jiným současným SUV. Nezaměnitelný styl totiž 4486 milimetrů dlouhý model, stojící na platformě MQB, podědil po posledních modelech značky v čele s Golfem Sportsvan a Passatem. To znamená mimo jiné masku chladiče, plynule navazující na hlavní světla. Ta jsou v základu halogenová, nejvyšší linie Highline už ale disponuje full-LED technologií s diodami denního svícení. Zajímavý kontrast k laku karosérie tvoří šedě zbarvená spodní část nárazníků, dveří a podběhů, spolu s tvarováním předního nárazníku to pak dodává vozu punc robustnosti. Zadní světla z LED diod jsou zajímavě vykrojená, se zbytkem vozu je spojuje linie kolem klik dveří. Milovníci estetiky jistě ocení, že i v základní výbavě Trendline nechybí 17palcová litá kola. Celkově bude dostupných několik designů kol, která mají 17, 18, 19 nebo 20 palců.
Rozměrové porovnání s konkurencí
VW Tiguan Ford Kuga Hyundai Tucson Renault Kadjar Délka: 4486 mm 4524 mm 4475 mm 4449 mm Šířka: 1839 mm 1838 mm 1850 mm 1836 mm Výška: 1632/1643 mm 1689 mm 1645 mm 1607 mm Rozvor: 2681 mm 2690 mm 2670 mm 2646 mm Kufr: 615/1655 l 456/1653 l 513/1503 l 472/1478 lPokud se dá o karosérii říct, že je typicky „volkswagenovská,“ pak je interiér to stejné ještě v mnohem větší míře. Stačí se podívat na rozvržení středového panelu, kde bude mimochodem vždy dotyková obrazovka s úhlopříčkou nejméně pět palců (rádio Composition Colour). Jejich základem je společná modulární „platforma“ MIB II, dostupná bude také navigace Discover Media nebo Discover Pro s 6,5-, respektive osmipalcovou obrazovkou. Původně od Audi pochází 12,3palcový displej, nahrazující analogový přístrojový štít. Na něj se kromě běžných provozních údajů promítá například i obraz navigace, Tiguan jej pak dostane ve standardu nejvyšší linie Highline. Dostupná bude též panoramatická střecha, čalounění kůží Vienna nebo přídavné vodní topení. Prostorově si druhá generace polepšila, pětičlenné posádce tak nabídne 615 litrů zavazadlového prostoru a o 26 milimetrů prodloužený interiér. Potvrzený je rovněž příchod sedmimístné verze.
Arzenál pohonných jednotek obsahuje zatím pouze dvoulitrové TSI o výkonu 180 koní mezi 3940 - 6000 ot./min s točivým momentem 320 Nm mezi 1500 - 3940 ot./min, respektive dvoulitrové TDI o výkonu 150 koní mezi 3500 - 4000 ot./min s točivým momentem 340 Nm mezi 1750 - 3000 ot./min. Zatímco benzínová jednotka má vždy pohon všech kol 4Motion a sedmistupňový dvouspojkový automat DSG, u turbodieselu můžete volit mezi pohonem předních kol a šestistupňovým manuálem nebo pohonem všech a již zmíněným automatem DSG (později bude dostupná i čtyřkolka s manuálem). Pohon všech kol 4Motion využívá spojku Haldex páté generace v kombinaci s elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS, v běžném provozu je pak v permanenci jen přední náhon. Spolu s voličem 4Motion Active Control si může řidič nastavit pohon vozu do režimu Onroad, Snow, Offroad a Offroad Individual. Tím je tak dále posílen výkon v terénu. Světlá výška je v segmentu nadprůměrných 200 milimetrů.
Technické údaje aktuálně dostupných motorů
2.0 TSI 4Motion 2.0 TDI 2.0 TDI 4Motion Výkon: 180 k 150 k 150 k Toč. moment: 320 Nm 340 Nm 340 Nm Převodovka: 7 DSG 6 MT 7 DSG Zrychlení: 7,7 s 9,3 s 9,3 s Max. rychlost: 208 km/h 204 km/h 200 km/h Spotřeba: 7,3 l/100 km 4,7 l/100 km 5,6 l/100 kmBěhem šestého týdne letošního roku se do nabídky dostane také 1.4 TSI o výkonu 150 koní s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou a dvoulitr TDI o výkonu 190 koní s pohonem všech kol a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Desátý týden roku přinese 1.4 TSI o výkonu 125 koní a 2.0 TDI o výkonu 115 koní, v obou případech s manuální převodovkou a předním pohonem, respektive 1.4 TSI o výkonu 150 koní se šestistupňovým DSG a volitelně pohonem všech kol a 2.0 TDI o výkonu 150 koní se sedmistupňovým DSG a pohonem předních kol. Vrcholný diesel 2.0 TDI o výkonu 240 koní se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol bude následovat ve čtrnáctém týdnu, nabídka se pak uzavře ve třiadvacátém týdnu spolu s dvoulitrovým TSI o výkonu 220 koní se sedmistupňovým DSG a pohonem všech kol. O vstupu těchto verzí na trh Vás postupně budeme informovat.
Aktuálně základním stupněm výbavy je Comfortline, který nabízí šest airbagů, sledování dopravy před vozidlem s funkcí nouzového brzdění, rozpoznávání chodců, udržování v jízdním pruhu, automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly, sledování únavy řidiče, tempomat, asistent rozjezdu do kopce, dešťový senzor, Isofix pro zadní boční sedadla, parkovací senzory vpředu i vzadu, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou třízónovou klimatizaci, rádio Composition Media s 6,5palcovým displejem, CD přehrávačem a osmi reproduktory, multifunkční tříramenný kožený volant, výškově stavitelná přední sedadla, zadní LED světla, mlhovky, střešní ližiny nebo 17palcová litá kola.
Ceník - Volkswagen Tiguan
Comfortline Highline 2.0 TSI 4Motion (180 k) 838 900 Kč ---------- 2.0 TDI (150 k) 735 900 Kč 827 900 Kč 2.0 TDI 4Motion (150 k) 862 900 Kč 954 900 KčDruhá linie Highline přidává adaptivní tempomat do rychlosti 160 km/h, couvací kameru, 12,3palcový přístrojový štít Active Info Display, bezklíčkové odemykání a startování, komfortní přední sedadla, čalounění mikrovláknem, full-LED přední světla, LED diody denního svícení, zadní zatmavená světla a 18palcová litá kola. V průběhu několika týdnů se do nabídky dostane nejnižší stupeň Trendline (základní cena spadne až na 560 900 korun), stejně jako paket R-Line, složený z exteriérové (pro Comfortline a Highline) a interiérové části (pro Highline).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.