Už minulá generace Volkswagenu Caddy byla nabízena v pseudoterénních šatičkách, jimž Němci říkali Cross. Současná čtvrtá generace na podobnou kůru čekala sotva půl roku, její jméno Alltrack je pak již plně kompatibilní s většinou podobně zaměřených modelů „lidového vozu.“ Za kolik se falešné dobrodružství prodává u nás?
Jak jste asi již z úvodu vytušili, Caddy Alltrack je v první řadě o vzhledu. Jsou tu tedy plasty, chránící nárazníky a lemy blatníků, střešní ližiny, 17palcová litá kola, tři chromované lamely masky chladiče, zatmavená zadní světla a béžový lak Mojave, určený výhradně tomuto modelu. Uvnitř najdete, kromě bohatší výbavy, třeba speciální koberečky, hliníkové pedály, sklápěcí stolky pro zadní cestující nebo kvalitnější čalounění. Všechny tyto změny přitom proběhly u osobní verze s klasickým rozvorem. Na některých trzích můžete narazit také na Alltrack v užitkové verzi, tuzemský případ to ale není.
Pod kapotou se objeví opravdu široká řada pohonných jednotek, z nichž by si měl vybrat každý. Nejmenší, ale ne nejslabší, je litrový tříválec TSI o výkonu 102 koní, kombinovaný s manuální pětistupňovou převodovkou. Tento motor je mimochodem novinkou napříč celou řadou osobního i užitkového Caddy a najdete jej také u delší verze Maxi. Následuje dvanáctistovka TSI o výkonu 84 koní s manuálním pětikvaltem, respektive čtrnáctistovka TSI o výkonu 125 koní s manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Naftovou paletu obstarává výhradně dvoulitr TDI s výkonem 75, 102, 122 nebo 150 koní. V prvních dvou případech je standardem pětistupňový manuál (102koňová varianta má ještě šestistupňové DSG), 122koňová verze má pohon všech kol a šestistupňový manuál a u nejsilnější specifikace můžete vybírat ze šestistupňového manuálu, šestistupňového dvouspojkového automatu DSG nebo automatu s pohonem všech kol. Alternativu představuje 1.4 TGI o výkonu 110 koní, jezdící s manuálním šestikvaltem na CNG.
Ceník - Volkswagen Caddy Alltrack
Motorizace Alltrack 1.0 TSI (102 k) 648 919 Kč 1.2 TSI (84 k) 607 658 Kč 1.4 TSI (125 k) 670 085 Kč 1.4 TSI DSG (125 k) 735 603 Kč 2.0 TDI (75 k) 642 894 Kč 2.0 TDI (102 k) 702 070 Kč 2.0 TDI DSG (102 k) 767 584 Kč 2.0 TDI 4x4 (122 k) 794 290 Kč 2.0 TDI (150 k) 784 226 Kč 2.0 TDI DSG (150 k) 837 681 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (150 k) 902 466 Kč 1.4 TGI (110 k) 726 580 KčVýbava Alltracku obsahuje šestici airbagů, multikolizní brzdu, nouzové brzdění, přednárazový systém, automatická světla, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken, manuální klimatizaci, audio Composition Colour s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, CD přehrávačem a USB/MP3 konektivitou, kožený volant, chromový a kožený interiérový paket, výškově stavitelná přední sedadla, mlhovky nebo již zmiňovaná 17palcová litá kola.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?