Už minulá generace Volkswagenu Caddy byla nabízena v pseudoterénních šatičkách, jimž Němci říkali Cross. Současná čtvrtá generace na podobnou kůru čekala sotva půl roku, její jméno Alltrack je pak již plně kompatibilní s většinou podobně zaměřených modelů „lidového vozu.“ Za kolik se falešné dobrodružství prodává u nás?
Jak jste asi již z úvodu vytušili, Caddy Alltrack je v první řadě o vzhledu. Jsou tu tedy plasty, chránící nárazníky a lemy blatníků, střešní ližiny, 17palcová litá kola, tři chromované lamely masky chladiče, zatmavená zadní světla a béžový lak Mojave, určený výhradně tomuto modelu. Uvnitř najdete, kromě bohatší výbavy, třeba speciální koberečky, hliníkové pedály, sklápěcí stolky pro zadní cestující nebo kvalitnější čalounění. Všechny tyto změny přitom proběhly u osobní verze s klasickým rozvorem. Na některých trzích můžete narazit také na Alltrack v užitkové verzi, tuzemský případ to ale není.
Pod kapotou se objeví opravdu široká řada pohonných jednotek, z nichž by si měl vybrat každý. Nejmenší, ale ne nejslabší, je litrový tříválec TSI o výkonu 102 koní, kombinovaný s manuální pětistupňovou převodovkou. Tento motor je mimochodem novinkou napříč celou řadou osobního i užitkového Caddy a najdete jej také u delší verze Maxi. Následuje dvanáctistovka TSI o výkonu 84 koní s manuálním pětikvaltem, respektive čtrnáctistovka TSI o výkonu 125 koní s manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Naftovou paletu obstarává výhradně dvoulitr TDI s výkonem 75, 102, 122 nebo 150 koní. V prvních dvou případech je standardem pětistupňový manuál (102koňová varianta má ještě šestistupňové DSG), 122koňová verze má pohon všech kol a šestistupňový manuál a u nejsilnější specifikace můžete vybírat ze šestistupňového manuálu, šestistupňového dvouspojkového automatu DSG nebo automatu s pohonem všech kol. Alternativu představuje 1.4 TGI o výkonu 110 koní, jezdící s manuálním šestikvaltem na CNG.
Ceník - Volkswagen Caddy Alltrack
Motorizace Alltrack 1.0 TSI (102 k) 648 919 Kč 1.2 TSI (84 k) 607 658 Kč 1.4 TSI (125 k) 670 085 Kč 1.4 TSI DSG (125 k) 735 603 Kč 2.0 TDI (75 k) 642 894 Kč 2.0 TDI (102 k) 702 070 Kč 2.0 TDI DSG (102 k) 767 584 Kč 2.0 TDI 4x4 (122 k) 794 290 Kč 2.0 TDI (150 k) 784 226 Kč 2.0 TDI DSG (150 k) 837 681 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (150 k) 902 466 Kč 1.4 TGI (110 k) 726 580 KčVýbava Alltracku obsahuje šestici airbagů, multikolizní brzdu, nouzové brzdění, přednárazový systém, automatická světla, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken, manuální klimatizaci, audio Composition Colour s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, CD přehrávačem a USB/MP3 konektivitou, kožený volant, chromový a kožený interiérový paket, výškově stavitelná přední sedadla, mlhovky nebo již zmiňovaná 17palcová litá kola.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?