Už minulá generace Volkswagenu Caddy byla nabízena v pseudoterénních šatičkách, jimž Němci říkali Cross. Současná čtvrtá generace na podobnou kůru čekala sotva půl roku, její jméno Alltrack je pak již plně kompatibilní s většinou podobně zaměřených modelů „lidového vozu.“ Za kolik se falešné dobrodružství prodává u nás?
Jak jste asi již z úvodu vytušili, Caddy Alltrack je v první řadě o vzhledu. Jsou tu tedy plasty, chránící nárazníky a lemy blatníků, střešní ližiny, 17palcová litá kola, tři chromované lamely masky chladiče, zatmavená zadní světla a béžový lak Mojave, určený výhradně tomuto modelu. Uvnitř najdete, kromě bohatší výbavy, třeba speciální koberečky, hliníkové pedály, sklápěcí stolky pro zadní cestující nebo kvalitnější čalounění. Všechny tyto změny přitom proběhly u osobní verze s klasickým rozvorem. Na některých trzích můžete narazit také na Alltrack v užitkové verzi, tuzemský případ to ale není.
Pod kapotou se objeví opravdu široká řada pohonných jednotek, z nichž by si měl vybrat každý. Nejmenší, ale ne nejslabší, je litrový tříválec TSI o výkonu 102 koní, kombinovaný s manuální pětistupňovou převodovkou. Tento motor je mimochodem novinkou napříč celou řadou osobního i užitkového Caddy a najdete jej také u delší verze Maxi. Následuje dvanáctistovka TSI o výkonu 84 koní s manuálním pětikvaltem, respektive čtrnáctistovka TSI o výkonu 125 koní s manuální šestistupňovou převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. Naftovou paletu obstarává výhradně dvoulitr TDI s výkonem 75, 102, 122 nebo 150 koní. V prvních dvou případech je standardem pětistupňový manuál (102koňová varianta má ještě šestistupňové DSG), 122koňová verze má pohon všech kol a šestistupňový manuál a u nejsilnější specifikace můžete vybírat ze šestistupňového manuálu, šestistupňového dvouspojkového automatu DSG nebo automatu s pohonem všech kol. Alternativu představuje 1.4 TGI o výkonu 110 koní, jezdící s manuálním šestikvaltem na CNG.
Ceník - Volkswagen Caddy Alltrack
Motorizace Alltrack 1.0 TSI (102 k) 648 919 Kč 1.2 TSI (84 k) 607 658 Kč 1.4 TSI (125 k) 670 085 Kč 1.4 TSI DSG (125 k) 735 603 Kč 2.0 TDI (75 k) 642 894 Kč 2.0 TDI (102 k) 702 070 Kč 2.0 TDI DSG (102 k) 767 584 Kč 2.0 TDI 4x4 (122 k) 794 290 Kč 2.0 TDI (150 k) 784 226 Kč 2.0 TDI DSG (150 k) 837 681 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (150 k) 902 466 Kč 1.4 TGI (110 k) 726 580 KčVýbava Alltracku obsahuje šestici airbagů, multikolizní brzdu, nouzové brzdění, přednárazový systém, automatická světla, asistent rozjezdu do kopce, tempomat, dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken, manuální klimatizaci, audio Composition Colour s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, šesti reproduktory, CD přehrávačem a USB/MP3 konektivitou, kožený volant, chromový a kožený interiérový paket, výškově stavitelná přední sedadla, mlhovky nebo již zmiňovaná 17palcová litá kola.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.