První generace Optimy si v Evropě několik příznivců našla, v globálním měřítku ji ale srážela na kolena slabší nabídka motorů, méně kvalitní interiér a vlastně jen prostá přítomnost Passatu a dalších zavedených konkurentů. Přesto se Kia pokouší v nabitém segmentu střední třídy prorazit znovu. Bude to ale v tomto případě také lépe?
Tato otázka vyvstane například už při pohledu na karosérii. Ta je základními konturami vlastně stejná jako předchůdce, takže změny a novinky vyniknou až při bližším ohledání. Tou největší je vzhled obou nárazníků (v předním jsou velmi zajímavě zabudované LED mlhovky) a provedení předních i zadních světel. Zatímco vpředu zkombinovala Kia s LED diodami denního svícení halogeny nebo případně xenony a bi-xenony, vzadu se podle výbavy střídají halogeny s LED diodami. Tvar skupinových svítilen potom zadní partie opticky rozšiřuje. Pokud rádi vybíráte, u Optimy dostanete možnost volby jednoho z devíti laků, s nimiž jsou podle výbavy, nebo velikosti peněženky, kombinována litá kola o rozměru 16, 17 nebo 18 palců.
Ač tedy základními proporcemi stejná, co do rozměrů je nová Optima podstatně větší. Tak například délka 4855 mm naprosto jednoznačně atakuje vrchol segmentu, čemuž odpovídá též rozvor náprav 2805 mm. Vzadu tato čísla produkují 905 mm pro nohy, 970 mm na hlavu a 1432 mm pro ramena. Kufr má v základním uspořádání objem 510 litrů, což je hodnota, patřící do lepšího průměru.
Rozměrové porovnání s konkurencí
Kia Optima Opel Insignia Renault Talisman Škoda Superb VW Passat Délka: 4855 mm 4842 mm 4848 mm 4861 mm 4865 mm Šířka: 1860 mm 1856 mm 1869 mm 1864 mm 1830 mm Výška: 1465 mm 1492 mm 1463 mm 1468 mm 1455 mm Rozvor: 2805 mm 2737 mm 2808 mm 2841 mm 2790 mm Kufr: 510 l 500 l 515/1022 l 625/1760 l 585/1150 lČasto kritizovanou položkou minulé generace byl interiér, jehož kvalita se ale nyní rapidně zvedla. A není řeč jen o zpracování, ale též o použitých materiálech nebo multimédiích. Už v základu totiž dostanete infotainment se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, audiosystémem se šesti reproduktory nebo možností spárování chytrého telefonu. V nejvyšší výbavě pak bude navíc dostupná také lepší specifikace infotainmentu s osmipalcovou obrazovkou nebo audiosystémem Harman Kardon s deseti reproduktory. Celá středová konzole je mírně natočená k řidiči, což usnadňuje ovládání topení, ventilace a i samotného multimediálního systému. Body navíc může u tradicionalistů nasbírat „klasická“ palubní deska i výborně vypadající a do ruky padnoucí tříramenný volant. Čistě černé provedení kabiny lze nahradit kombinací černé a béžové nebo černé a šedé.
Na konstrukci karosérie bylo použito velké množství ultravysokopevnostní oceli, čímž stoupla její tuhost o 50 procent a zároveň klesla hmotnost o 8,6 kilogramu. Podvozek má vpředu vzpěry MacPherson, vzadu potom nechybí víceprvková náprava. Kde zatím Jihokorejcům ujíždí vlak, to je nabídka pohonných jednotek. Jediným benzínovým motorem je čtyřválcový dvoulitr o výkonu 163 koní při 6500 ot./min s točivým momentem 196 Nm při 4800 ot./min, osamocena je v nabídce rovněž naftová sedmnáctistovka CRDi o výkonu 141 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 340 Nm mezi 1750- 2500 ot./min. Její výhodou je alespoň nabídka sedmistupňového dvouspojkového automatu, nahrazující standardní šestistupňový manuál. Benzínová jednotka má vedle stejného manuálu ještě šestistupňový automat. Nutno také podotknout, že na českém trhu bude v nabídce pouze vznětový agregát.
Technické údaje
2.0 2.0 1.7 CRDi 1.7 CRDi Výkon: 163 k 163 k 141 k 141 k Toč. moment: 196 Nm 196 Nm 340 Nm 340 Nm Převodovka: 6 MT 6 AT 6 MT 7 DCT Zrychlení: 9,4 s 10,5 s 10,0 s 11,0 s Max. rychlost: 210 km/h 208 km/h 203 km/h 203 km/h Spotřeba: 7,4 l/100 km 7,5 l/100 km 4,2 l/100 km 4,4 l/100 kmZákladní výbava Comfort nabídne sedm airbagů, kontrolu trakce, Isofix pro zadní krajní sedadla, přední i zadní parkovací senzory, tempomat, udržování ve zvoleném jízdním pruhu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém s navigací, couvací kamerou a sedmipalcovým displejem, výškově stavitelné sedadlo řidiče, kožený multifunkční volant s výškovým i podélným nastavováním, LED diody denního svícení nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Kia Optima
Motorizace Comfort Exclusive Premium 1.7 CRDi (141 k) 684 980 Kč 734 980 Kč ---------- 1.7 CRDi AT (141 k) 739 980 Kč 789 980 Kč 869 980 KčDruhý stupeň Exclusive přináší navíc automatické přepínání dálkových světel, bezklíčkový vstup a startování, vyhřívání předních sedadel a volantu, přední xenonová světla, LED mlhovky, zadní full-LED světla nebo 17palcová kola. Nejvyšší linie Premium disponuje sledováním mrtvého úhlu, monitoringem dopravy za vozidlem při couvání, infotainmentem s osmipalcovou obrazovkou, audiem Harman Kardon s deseti reproduktory, koženým čalouněním sedadel včetně vyhřívání vzadu a elektrického nastavování vpředu, bi-xenonovými světly nebo 18palcovými litými koly. K dispozici bude také verze Business Line, určená výhradně fleetovým zákazníkům, s bohatou výbavou cenami od 528 909 korun bez DPH.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.