Omlazená Toyota RAV4 přijíždí také jako hybrid, cenově se vyrovná benzínu

ar6, 14. prosince 2015, 06:10 Google+

S ekologií koketovala Toyota RAV4 už v minulosti - mezi lety 1997 a 2003 byla prodávána elektrická verze, vyvinutá vlastními silami, a v době mezi roky 2012 a 2014 její následovník s pohonným ústrojím Tesly. V případě čtvrtého pokračování „RAVky“ to Japonci zkoušejí s hybridem. Uspěje mezi převážně naftovou konkurencí?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Upravený design je spolu s hybridním ústrojím největší změnou faceliftu, Toyota RAV4.

Upravený design je spolu s hybridním ústrojím největší změnou faceliftu, Toyota RAV4. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Hybridní provedení se ukázalo spolu s faceliftem celé modelové řady. Ten přinesl přepracovaná světla, od třetího výbavového stupně s technologií bi-LED, užší masku chladiče a větší nasávací otvor v předním nárazníku. Při přesunu k zadním partiím nemohou uniknout Vaší pozornosti nově tvarované prahy a podběhy, samotný prostor kolem pátých dveří s novým tvarem se chlubí full-LED světly a upraveným nárazníkem. Vyjma základní výbavy mají všechny stupně přepracovaná litá kola o rozměru 17 nebo 18 palců. Na výběr je celkem devět laků karosérie, z nichž sedm je metalických a jeden je perleťový.

Spolu s novou karosérií došlo také k mírnému nárůstu rozměrů. RAV4 tak má na délku 4605 mm, na šířku 1845 mm a na výšku 1675 mm. Mezi nápravami je 2660 mm. Uvnitř je místa tak akorát pro pětici cestujících a 547 litrů nákladu (po sklopení sedadel tato hodnota naroste na 1735 litrů). Hybrid je díky dodatečným akumulátorům o něco menší a nabídne 501, respektive 1633 litrů. Pokud se budete chtít s japonským SUV vydat do terénu, počítejte se světlou výškou 163 mm.

Rozměrové porovnání s konkurencí

  Toyota RAV4 Honda CR-V Nissan X-Trail Subaru Forester
Délka: 4605 mm 4605 mm 4640 mm 4595 mm
Šířka: 1845 mm 1820 mm 1820 mm 1795 mm
Výška: 1675 mm 1685 mm 1710 mm 1735 mm
Rozvor: 2660 mm 2630 mm 2705 mm 2640 mm
Kufr: 547/1735 l 589/1669 l 550 l 505/1592 l

Kabina by podle slov automobilky měla být kvalitnější nejen zpracováním, ale také materiály. Mezi budíky je nově standardní 4,2palcový TFT displej, od druhého výbavového stupně jej navíc doplňuje sedmipalcová obrazovka multimediálního systému Toyota Touch 2 na středové konzoli. Součástí infotainmentu je mimo jiné audiosystém s šesti reproduktory, USB port a rozhraní Bluetooth, za příplatek (standardně u nejvyššího stupně výbavy) je navíc dostupná navigace. Plusové body sbírají Japonci díky menu i navigaci v českém jazyce. Kromě multimédií zapracovala Toyota i na praktičnosti, takže tu máme větší držáky nápojů nebo přihrádku na brýle.

Záležet si inženýři dali na dodatečném odhlučnění celé kabiny, jako i na potlačení vibrací od kol. Jak je již dnes u nových modelů Toyota standardem, i do RAV4 se dostal soubor bezpečnostních asistentů Safety Sense s varováním před hrozící kolizí, autonomními brzdami, detekcí chodců, automatickými dálkovými světly, upozorněním při vybočení z jízdního pruhu, rozpoznáváním dopravních značek, sledováním mrtvého úhlu, adaptivním tempomatem, upozorněním na dopravu za vozidlem nebo parkovacími senzory vpředu i vzadu.

Celý facelift se točí především kolem hybridního pohonného ústrojí. To se skládá z 2.5litrového zážehového čtyřválce o výkonu 155 koní při 5700 ot./min s točivým momentem 206 Nm mezi 4400 – 4800 ot./min a elektromotoru na přední nápravě o výkonu 143 koní s točivým momentem 270 Nm. Systémový výkon je 197 koní, které na přední kola přenáší bezestupňový automat e-CVT. Za příplatek je nicméně Toyota schopna nabídnout i čtyřkolku E-Four, jejímž tajemstvím je dodatečná instalace elektromotoru o výkonu 68 koní, pohánějící zadní kola. Do permanence se dostane ale jen při ztrátě přilnavosti a jiných hraničních situacích. O přísun energie se starají NiMH baterie, uložené pod zadními sedadly.

K dispozici budou i konvenční spalovací motory – dvoulitrový zážehový čtyřválec Valvematic o výkonu 152 koní při 5200 ot./min s točivým momentem 196 Nm při 4000 ot./min, respektive dvoulitrový vznětový čtyřválec D-4D o výkonu 143 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 320 Nm mezi 1750 - 2250 ot./min. Zatímco benzínový motor má výhradně pohon všech kol s manuálním šestikvaltem nebo automatem Multidrive S, naftový čtyřválec s manuální šestistupňovou převodovkou je výhradně předokolkou.

Technické údaje

  2.0 2.0  2.0 D-4D Hybrid FWD Hybrid AWD
Výkon: 152 k 152 k 143 k 197 k 197 k
Toč. mom.: 196 Nm 196 Nm 320 Nm 210 Nm 210 Nm
Převodovka: 6 MT CVT 6 MT e-CVT e-CVT
Zrychlení: 9,9 s 10,7 s 9,6 s 8,3 s 8,3 s
Max. rychl.: 185 km/h 185 km/h 195 km/h 180 km/h 180 km/h
Spotřeba: 6,7 l/100 km 6,5 l/100 km 4,7 l/100 km 4,9 l/100 km 5,0 l/100 km

Základní výbava Live nabídne sedm airbagů, Isofix pro zadní krajní sedadla, dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, manuální klimatizaci, audiosystém s CD přehrávačem, USB portem, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, 4,2palcový TFT displej, kožený multifunkční volant s výškovým i podélným nastavováním, výškově a podélně stavitelné sedadlo řidiče, LED diody denního svícení nebo 17palcová kola s ocelovými okrasnými kryty. Druhý stupeň Active má navíc tempomat s omezovačem rychlosti, světelný a dešťový senzor, elektricky sklopná zrcátka, multimediální systém Toyota Touch, zadní parkovací kameru, automatickou dvouzónovou klimatizaci, mlhovky, bi-LED přední světla, startování tlačítkem, bezklíčkový přístup do vozu a elektricky ovládané víko kufru u hybridu nebo 17palcová litá kola.

Ceník - Toyota RAV4 2016

Motorizace Live Active Trend Executive
2.0 Valvematic (152 k) 684 900 Kč 689 900 Kč 768 900 Kč 879 900 Kč
2.0 Valvematic AT (152 k) --------- 739 900 Kč 818 900 Kč 929 900 Kč
2.0 D-4D (143 k) 594 900 Kč 639 900 Kč 718 900 Kč ---------
Hybrid (197 k) --------- 739 900 Kč 788 900 Kč 909 900 Kč
Hybrid E-Four (197 k) --------- 816 900 Kč 865 900 Kč 986 900 Kč

Linie Trend přichází se startováním tlačítkem, bezklíčkovým přístupem do vozu, obložením dveří a palubní desky Alcantarou, čalouněním sedadel v kombinaci umělé kůže a Alcantary, elektricky stavitelným sedadlem řidiče, vyhřívanými předními sedadly, bi-LED předními světly nebo 18palcovými koly. Vrcholné provedení Executive dostalo balíček Safety Sense, navigaci, panoramatický kamerový systém a kožené čalounění sedadel ve čtyřech barvách.

Vytisknout

Diskuze: Omlazená Toyota RAV4 přijíždí také jako hybrid, cenově se vyrovná benzínu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tuhý žebřinový rám a světlá výška 200 mm značí jistý terénní um, Tata Safari Storme.

Tata Safari Storme přichází s posíleným dieselem, neztratila by se ani v Evropě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud