Fiat Tipo znáte z našeho webu téměř do posledního šroubku. Jediným dílkem skládačky, který doposud chyběl, byly české ceny. Tuzemské zastoupení italské automobilky je však, spolu s kompletním ceníkem, stihlo zveřejnit těsně před Vánoci.
Celých 4532 mm dlouhý sedan, konkurující například Škodě Rapid nebo dvojčatům Peugeot 301 a Citroën C-Elysée, bude v nabídce se čtyřmi pohonnými jednotkami. Pokud zrovna neholdujete maloobjemovým tříválcům, pak Vás jistě potěší fakt, že zážehová čtrnáctistovka o výkonu 95 koní i větší šestnáctistovka E-Torq o výkonu 110 koní jsou kdysi dávno běžné atmosféry. Vznětové motory MultiJet mají objem 1.3 a 1.6 litru, přičemž jejich výkony jsou 95, respektive 120 koní. Slabší benzín a silnější diesel mají šestistupňovou manuální převodovku, slabší nafta má o stupeň méně a vrcholný benzín má pro změnu šestistupňový automat.
Základní výbavová linie se jmenuje Tipo a obsahuje přední airbagy, asistent jízdy s přívěsem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory a USB portem, výškově a podélně stavitelný volant nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhý stupeň Plus přidává boční a hlavové airbagy, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná zadní okna, rádio UConnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, USB a šesti reproduktory, multifunkční kožený volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní opěradla, kliky v barvě karosérie nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Verze Lounge dostala tempomat, světelný a dešťový senzor, 3,5palcový TFT displej, automatickou klimatizaci, mlhovky nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Fiat Tipo
Tipo Plus Lounge OE OE Plus 1.4 (95 k) 281 300 Kč 321 300 Kč 351 300 Kč 329 000 Kč 349 000 Kč 1.6 E-Torq (110 k) --------- 366 300 Kč 396 300 Kč ---------- ---------- 1.3 MultiJet (95 k) 351 300 Kč 391 300 Kč ---------- ---------- ---------- 1.6 MultiJet (120 k) 381 300 Kč 421 300 Kč 451 300 Kč 429 000 Kč 449 000 KčNa konci spektra stojí časově omezená provedení Opening Edition a Opening Edition Plus. Prvně jmenovaný nabídne šest airbagů, zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, rádio se šesti reproduktory, USB a ovládáním na volantu, manuální klimatizaci, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Verze Plus pak přidává tempomat, pakety Pohoda a Viditelnost, rádio UConnect s pětipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory, kožený multifunkční volant nebo 17palcová litá kola.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?