Fiat Tipo znáte z našeho webu téměř do posledního šroubku. Jediným dílkem skládačky, který doposud chyběl, byly české ceny. Tuzemské zastoupení italské automobilky je však, spolu s kompletním ceníkem, stihlo zveřejnit těsně před Vánoci.
Celých 4532 mm dlouhý sedan, konkurující například Škodě Rapid nebo dvojčatům Peugeot 301 a Citroën C-Elysée, bude v nabídce se čtyřmi pohonnými jednotkami. Pokud zrovna neholdujete maloobjemovým tříválcům, pak Vás jistě potěší fakt, že zážehová čtrnáctistovka o výkonu 95 koní i větší šestnáctistovka E-Torq o výkonu 110 koní jsou kdysi dávno běžné atmosféry. Vznětové motory MultiJet mají objem 1.3 a 1.6 litru, přičemž jejich výkony jsou 95, respektive 120 koní. Slabší benzín a silnější diesel mají šestistupňovou manuální převodovku, slabší nafta má o stupeň méně a vrcholný benzín má pro změnu šestistupňový automat.
Základní výbavová linie se jmenuje Tipo a obsahuje přední airbagy, asistent jízdy s přívěsem, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory a USB portem, výškově a podélně stavitelný volant nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhý stupeň Plus přidává boční a hlavové airbagy, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektricky ovládaná zadní okna, rádio UConnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, USB a šesti reproduktory, multifunkční kožený volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní opěradla, kliky v barvě karosérie nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Verze Lounge dostala tempomat, světelný a dešťový senzor, 3,5palcový TFT displej, automatickou klimatizaci, mlhovky nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Fiat Tipo
Tipo Plus Lounge OE OE Plus 1.4 (95 k) 281 300 Kč 321 300 Kč 351 300 Kč 329 000 Kč 349 000 Kč 1.6 E-Torq (110 k) --------- 366 300 Kč 396 300 Kč ---------- ---------- 1.3 MultiJet (95 k) 351 300 Kč 391 300 Kč ---------- ---------- ---------- 1.6 MultiJet (120 k) 381 300 Kč 421 300 Kč 451 300 Kč 429 000 Kč 449 000 KčNa konci spektra stojí časově omezená provedení Opening Edition a Opening Edition Plus. Prvně jmenovaný nabídne šest airbagů, zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, rádio se šesti reproduktory, USB a ovládáním na volantu, manuální klimatizaci, mlhovky nebo 16palcová litá kola. Verze Plus pak přidává tempomat, pakety Pohoda a Viditelnost, rádio UConnect s pětipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory, kožený multifunkční volant nebo 17palcová litá kola.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.