Kladivo na M5 nebo vyzyvatel německé dálniční trojky… I taková spojení se v souvislosti s Lexusem GS F objevovala a vlastně stále objevují. Jak si ale japonský samuraj povede na českém trhu?
Jak možná víte, pod kapotou GS F bublá poctivý pětilitrový atmosférický osmiválec o výkonu 477 koní při 7100 ot./min s točivým momentem 530 Nm mezi 4800 - 5600 ot./min. Přes osmistupňový automat SPDS jsou poháněna zadní kola, kterým výrazně pomáhá diferenciál TVD s vektorováním točivého momentu. Dále je k dispozici i volič jízdních režimů s módy Normal, Eco, Sport S a Sport S+.
Maximální pohotovostní hmotnost je 1865 kilogramů, s nimiž sedan akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a dosáhne až na 270 km/h. Pro úplnost musíme uvést také průměrnou spotřebu 11,2 l/100 km. Vedle motoru prošel pořádnou úpravou též podvozek a kotoučové brzdy Brembo o průměru 380 mm vpředu a 345 mm vzadu.
Vzhled determinuje především maska ve tvaru vřetene, sada 19palcových kol, full-LED světla na obou koncích vozu, denní svícení ve tvaru písmene L, zadní spoiler z karbonu a difuzor se čtveřicí koncovek výfuku. Uvnitř čekají sportovní sedadla, nebo osmipalcová obrazovka v přístrojovém štítu. Chybět samozřejmě nebude plejáda bezpečnostních a komfortních prvků.
Konec konců standardní výbava GS F nabídne desítku airbagů, sadu Safety System+ s adaptivními dálkovými světly, adaptivním tempomatem, čtením dopravních značek, přednárazovým systémem a udržováním v jízdním pruhu, Isofix na vnějších sedadlech vzadu, parkovací senzory vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, infotainment s 12,3palcovým displejem, navigací a dvěma USB porty, audio s příjmem digitálního signálu a 12 reproduktory, elektricky stavitelná a vyhřívaná přední sportovní sedadla, čalouněná Alcantarou, kožený multifunkční volant nebo již zmiňovaná 19palcová kola.
Provedení Top má navíc sledování mrtvého úhlu, hlídání provozu za autem, audio Mark Levinson se 17 reproduktory, vyhřívaná a odvětrávaná přední i zadní sedadla, potažená semianilinovou kůží, vyhřívaný volant, střešní okno nebo zadní loketní opěrku s ovládáním audiosystému. GS F Top Carbon se pyšní navíc 19palcovými leštěnými koly a karbonovým obložením interiéru.
Základní cena je 2 559 000 korun, GS F Top přijde na 2 819 000 korun a GS F Top Carbon na 2 834 000 korun. Kompletní ceník naleznete na tomto odkazu. Rukavice pro BMW M5 nebo Mercedes-AMG E 63/E 63 S je tedy hozena pořádně vysoko.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.