Lexus GS F míří na český trh, nabídne atmosférický osmiválec a moře výbavy

Lexus GS F
Lexus GS F, foto: Lexus
ar6 13. prosince 2015 10:45
Sdílej:

Kladivo na M5 nebo vyzyvatel německé dálniční trojky… I taková spojení se v souvislosti s Lexusem GS F objevovala a vlastně stále objevují. Jak si ale japonský samuraj povede na českém trhu?

Jak možná víte, pod kapotou GS F bublá poctivý pětilitrový atmosférický osmiválec o výkonu 477 koní při 7100 ot./min s točivým momentem 530 Nm mezi 4800 - 5600 ot./min. Přes osmistupňový automat SPDS jsou poháněna zadní kola, kterým výrazně pomáhá diferenciál TVD s vektorováním točivého momentu. Dále je k dispozici i volič jízdních režimů s módy Normal, Eco, Sport S a Sport S+.

Maximální pohotovostní hmotnost je 1865 kilogramů, s nimiž sedan akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a dosáhne až na 270 km/h. Pro úplnost musíme uvést také průměrnou spotřebu 11,2 l/100 km. Vedle motoru prošel pořádnou úpravou též podvozek a kotoučové brzdy Brembo o průměru 380 mm vpředu a 345 mm vzadu.

Vzhled determinuje především maska ve tvaru vřetene, sada 19palcových kol, full-LED světla na obou koncích vozu, denní svícení ve tvaru písmene L, zadní spoiler z karbonu a difuzor se čtveřicí koncovek výfuku. Uvnitř čekají sportovní sedadla, nebo osmipalcová obrazovka v přístrojovém štítu. Chybět samozřejmě nebude plejáda bezpečnostních a komfortních prvků.

Konec konců standardní výbava GS F nabídne desítku airbagů, sadu Safety System+ s adaptivními dálkovými světly, adaptivním tempomatem, čtením dopravních značek, přednárazovým systémem a udržováním v jízdním pruhu, Isofix na vnějších sedadlech vzadu, parkovací senzory vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, infotainment s 12,3palcovým displejem, navigací a dvěma USB porty, audio s příjmem digitálního signálu a 12 reproduktory, elektricky stavitelná a vyhřívaná přední sportovní sedadla, čalouněná Alcantarou, kožený multifunkční volant nebo již zmiňovaná 19palcová kola.

Provedení Top má navíc sledování mrtvého úhlu, hlídání provozu za autem, audio Mark Levinson se 17 reproduktory, vyhřívaná a odvětrávaná přední i zadní sedadla, potažená semianilinovou kůží, vyhřívaný volant, střešní okno nebo zadní loketní opěrku s ovládáním audiosystému. GS F Top Carbon se pyšní navíc 19palcovými leštěnými koly a karbonovým obložením interiéru.

Základní cena je 2 559 000 korun, GS F Top přijde na 2 819 000 korun a GS F Top Carbon na 2 834 000 korun. Kompletní ceník naleznete na tomto odkazu. Rukavice pro BMW M5 nebo Mercedes-AMG E 63/E 63 S je tedy hozena pořádně vysoko.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.