Test dětských autosedaček - Které jsou dobré a kterým se naopak vyhnout?

ÚAMK a test dětských autosedaček
ÚAMK a test dětských autosedaček, foto: ÚAMK
ar5 27. října 2015 16:30
Sdílej:

Evropské autokluby, mezi ně patří i český ÚAMK, otestovaly 21 dětských autosedaček pro podzimní období tohoto roku.

Testovalo se dle nejpřísnějších norem a kritérií, a dokonce jsme po testování zjistili, že některé parametry jsou přísnější než zákonné normy části evropských zemí. Během testování se zjišťovalo několik hlavních parametrů, jako je bezpečnost (boční a čelní náraz), manipulace a ergonomie, podíl škodlivých látek, zpracování výrobku a snadnost čištění materiálů.

V testu se celkem objevilo 21 dětských zádržných systémů z šesti kategorií. Kategorie do 13 kg dopadla nejhůře. „Zde více jak polovina testovaných sedaček zcela propadla a absolutně je nedoporučujeme nakupovat, mohou totiž výrazně ohrozit zdraví vašeho dítěte“, hodnotí výsledky laboratorních testů prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček. Jedná se o typy Cybex Aton 4, Cybex Aton 4 se základnou Aton Base 2-fix, Cosatto Hold, Cosatto Hold se základnou Car Seat Base, Cosatto Hold se systémem Isofix. „Tyto sedačky v testu vykazovaly vysoký obsah karcinogenních látek,“ dodává Vaníček.

Známku 3 obdržela vždy jedna sedačka z ostatních tří kategorií. Jedná se o sedačky Joie i-Anchor se základnou i-AnchorFix Base z kategorie i-Size 40-105 cm a Recaro Young Sport Hero z kategorie 9 – 36 kg. „Ty dostaly pouze průměrné hodnocení v oblasti manipulace a ergonomie, ale v ostatních kategoriích si vedly dobře,“ komentuje výsledky testování Vaníček. Sedačka Peg Perego Viaggio1 Duo-Fix K TT z kategorie 9 – 18 kg vykazovala zvýšené množství škodlivých látek, ne však život ohrožující, a slabší hodnoty v testu měla i v manipulaci a ergonomii.

„Ostatní testované zádržné systémy obstály bez ztráty kytičky. Můžeme je tedy vřele doporučit pro vaše dítka,“ uzavírá výsledky hodnocení Vaníček z ÚAMK. Jde o sedačky Maxi-Cosi Pebble Plus, Maxi-Cosi Pebble Plus se základnou 2wayFix z kategorie i-Size 45 - 75 cm, Concord Reverso z kategorie i-Size 40-105 cm, Graco SnugFix, Graco SnugFix se základnou SnugFix Isofix Base, Simple Parenting Doona + Car Seat, Simple Parenting Doona + Car Seat se základnou Isofix Base z kategorie do 13 kg, Britax Römer King II LS, Maxi-Cosi Tobi z kategorie 9 – 18 kg, Joie Trillo Shield z kategorie 9 – 36 kg a sedačky z kategorie 15 – 36 kg Britax Römer Kid II, Britax Römer Kidfix SL a Kiddy Smartfix.

Témata:
Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.