Evropské autokluby, mezi ně patří i český ÚAMK, otestovaly 21 dětských autosedaček pro podzimní období tohoto roku.
Testovalo se dle nejpřísnějších norem a kritérií, a dokonce jsme po testování zjistili, že některé parametry jsou přísnější než zákonné normy části evropských zemí. Během testování se zjišťovalo několik hlavních parametrů, jako je bezpečnost (boční a čelní náraz), manipulace a ergonomie, podíl škodlivých látek, zpracování výrobku a snadnost čištění materiálů.
V testu se celkem objevilo 21 dětských zádržných systémů z šesti kategorií. Kategorie do 13 kg dopadla nejhůře. „Zde více jak polovina testovaných sedaček zcela propadla a absolutně je nedoporučujeme nakupovat, mohou totiž výrazně ohrozit zdraví vašeho dítěte“, hodnotí výsledky laboratorních testů prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček. Jedná se o typy Cybex Aton 4, Cybex Aton 4 se základnou Aton Base 2-fix, Cosatto Hold, Cosatto Hold se základnou Car Seat Base, Cosatto Hold se systémem Isofix. „Tyto sedačky v testu vykazovaly vysoký obsah karcinogenních látek,“ dodává Vaníček.
Známku 3 obdržela vždy jedna sedačka z ostatních tří kategorií. Jedná se o sedačky Joie i-Anchor se základnou i-AnchorFix Base z kategorie i-Size 40-105 cm a Recaro Young Sport Hero z kategorie 9 – 36 kg. „Ty dostaly pouze průměrné hodnocení v oblasti manipulace a ergonomie, ale v ostatních kategoriích si vedly dobře,“ komentuje výsledky testování Vaníček. Sedačka Peg Perego Viaggio1 Duo-Fix K TT z kategorie 9 – 18 kg vykazovala zvýšené množství škodlivých látek, ne však život ohrožující, a slabší hodnoty v testu měla i v manipulaci a ergonomii.
„Ostatní testované zádržné systémy obstály bez ztráty kytičky. Můžeme je tedy vřele doporučit pro vaše dítka,“ uzavírá výsledky hodnocení Vaníček z ÚAMK. Jde o sedačky Maxi-Cosi Pebble Plus, Maxi-Cosi Pebble Plus se základnou 2wayFix z kategorie i-Size 45 - 75 cm, Concord Reverso z kategorie i-Size 40-105 cm, Graco SnugFix, Graco SnugFix se základnou SnugFix Isofix Base, Simple Parenting Doona + Car Seat, Simple Parenting Doona + Car Seat se základnou Isofix Base z kategorie do 13 kg, Britax Römer King II LS, Maxi-Cosi Tobi z kategorie 9 – 18 kg, Joie Trillo Shield z kategorie 9 – 36 kg a sedačky z kategorie 15 – 36 kg Britax Römer Kid II, Britax Römer Kidfix SL a Kiddy Smartfix.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.