Evropské autokluby, mezi ně patří i český ÚAMK, otestovaly 21 dětských autosedaček pro podzimní období tohoto roku.
Testovalo se dle nejpřísnějších norem a kritérií, a dokonce jsme po testování zjistili, že některé parametry jsou přísnější než zákonné normy části evropských zemí. Během testování se zjišťovalo několik hlavních parametrů, jako je bezpečnost (boční a čelní náraz), manipulace a ergonomie, podíl škodlivých látek, zpracování výrobku a snadnost čištění materiálů.
V testu se celkem objevilo 21 dětských zádržných systémů z šesti kategorií. Kategorie do 13 kg dopadla nejhůře. „Zde více jak polovina testovaných sedaček zcela propadla a absolutně je nedoporučujeme nakupovat, mohou totiž výrazně ohrozit zdraví vašeho dítěte“, hodnotí výsledky laboratorních testů prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček. Jedná se o typy Cybex Aton 4, Cybex Aton 4 se základnou Aton Base 2-fix, Cosatto Hold, Cosatto Hold se základnou Car Seat Base, Cosatto Hold se systémem Isofix. „Tyto sedačky v testu vykazovaly vysoký obsah karcinogenních látek,“ dodává Vaníček.
Známku 3 obdržela vždy jedna sedačka z ostatních tří kategorií. Jedná se o sedačky Joie i-Anchor se základnou i-AnchorFix Base z kategorie i-Size 40-105 cm a Recaro Young Sport Hero z kategorie 9 – 36 kg. „Ty dostaly pouze průměrné hodnocení v oblasti manipulace a ergonomie, ale v ostatních kategoriích si vedly dobře,“ komentuje výsledky testování Vaníček. Sedačka Peg Perego Viaggio1 Duo-Fix K TT z kategorie 9 – 18 kg vykazovala zvýšené množství škodlivých látek, ne však život ohrožující, a slabší hodnoty v testu měla i v manipulaci a ergonomii.
„Ostatní testované zádržné systémy obstály bez ztráty kytičky. Můžeme je tedy vřele doporučit pro vaše dítka,“ uzavírá výsledky hodnocení Vaníček z ÚAMK. Jde o sedačky Maxi-Cosi Pebble Plus, Maxi-Cosi Pebble Plus se základnou 2wayFix z kategorie i-Size 45 - 75 cm, Concord Reverso z kategorie i-Size 40-105 cm, Graco SnugFix, Graco SnugFix se základnou SnugFix Isofix Base, Simple Parenting Doona + Car Seat, Simple Parenting Doona + Car Seat se základnou Isofix Base z kategorie do 13 kg, Britax Römer King II LS, Maxi-Cosi Tobi z kategorie 9 – 18 kg, Joie Trillo Shield z kategorie 9 – 36 kg a sedačky z kategorie 15 – 36 kg Britax Römer Kid II, Britax Römer Kidfix SL a Kiddy Smartfix.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?