Test dětských autosedaček - Které jsou dobré a kterým se naopak vyhnout?

ÚAMK a test dětských autosedaček
ÚAMK a test dětských autosedaček, foto: ÚAMK
ar5 27. října 2015 16:30
Sdílej:

Evropské autokluby, mezi ně patří i český ÚAMK, otestovaly 21 dětských autosedaček pro podzimní období tohoto roku.

Testovalo se dle nejpřísnějších norem a kritérií, a dokonce jsme po testování zjistili, že některé parametry jsou přísnější než zákonné normy části evropských zemí. Během testování se zjišťovalo několik hlavních parametrů, jako je bezpečnost (boční a čelní náraz), manipulace a ergonomie, podíl škodlivých látek, zpracování výrobku a snadnost čištění materiálů.

V testu se celkem objevilo 21 dětských zádržných systémů z šesti kategorií. Kategorie do 13 kg dopadla nejhůře. „Zde více jak polovina testovaných sedaček zcela propadla a absolutně je nedoporučujeme nakupovat, mohou totiž výrazně ohrozit zdraví vašeho dítěte“, hodnotí výsledky laboratorních testů prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček. Jedná se o typy Cybex Aton 4, Cybex Aton 4 se základnou Aton Base 2-fix, Cosatto Hold, Cosatto Hold se základnou Car Seat Base, Cosatto Hold se systémem Isofix. „Tyto sedačky v testu vykazovaly vysoký obsah karcinogenních látek,“ dodává Vaníček.

Známku 3 obdržela vždy jedna sedačka z ostatních tří kategorií. Jedná se o sedačky Joie i-Anchor se základnou i-AnchorFix Base z kategorie i-Size 40-105 cm a Recaro Young Sport Hero z kategorie 9 – 36 kg. „Ty dostaly pouze průměrné hodnocení v oblasti manipulace a ergonomie, ale v ostatních kategoriích si vedly dobře,“ komentuje výsledky testování Vaníček. Sedačka Peg Perego Viaggio1 Duo-Fix K TT z kategorie 9 – 18 kg vykazovala zvýšené množství škodlivých látek, ne však život ohrožující, a slabší hodnoty v testu měla i v manipulaci a ergonomii.

„Ostatní testované zádržné systémy obstály bez ztráty kytičky. Můžeme je tedy vřele doporučit pro vaše dítka,“ uzavírá výsledky hodnocení Vaníček z ÚAMK. Jde o sedačky Maxi-Cosi Pebble Plus, Maxi-Cosi Pebble Plus se základnou 2wayFix z kategorie i-Size 45 - 75 cm, Concord Reverso z kategorie i-Size 40-105 cm, Graco SnugFix, Graco SnugFix se základnou SnugFix Isofix Base, Simple Parenting Doona + Car Seat, Simple Parenting Doona + Car Seat se základnou Isofix Base z kategorie do 13 kg, Britax Römer King II LS, Maxi-Cosi Tobi z kategorie 9 – 18 kg, Joie Trillo Shield z kategorie 9 – 36 kg a sedačky z kategorie 15 – 36 kg Britax Römer Kid II, Britax Römer Kidfix SL a Kiddy Smartfix.

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.