Do soutěže bylo nominováno 60 automobilových novinek, který přišly na český trh od dubna 2014 do října 2015. O vítězi rozhodla svými hlasy výhradně veřejnost, tedy uživatelé automobilů. Svůj názor vyjádřilo 42 466 respondentů a výsledky byly včera oznáměny v pražské Praga Aréně.
Soutěž vznikla jako reakce na vysoký věk vozového parku v ČR, jehož průměrná výše dosahuje skoro 15 let. Proto si soutěž klade za cíl podpořit zájem o nové vozy, které jsou hospodárnější a bezpečnější. Pozitivním trendem je nárůst prodeje osobních vozů za prvních devět měsíců o více než 21 procent.
Své šampiony měly i doplňkové kategorie, jenž byly v soutěži vyhlášeny: v kategorii Auto snů zvítězil vůz Ford Mustang, nejlepším autem pro partnerku pak byla zvolena nová Fabia. Kategorii Auto šetrné k přírodě získalo první místo BMW i8 a kategorii nejpraktičtější auto ovládl opět nový Superb.
Součástí kampaně byla výzva k návštěvě vybraného prodejce a vyzkoušení některého z nominovaných vozů. U každého automobilu byl prolink na dealerskou síť značky, kde si respondenti mohli v případě zájmu zažádat o jeho vyzkoušení. Kromě webových stránek bylo možné hlasovat i na výstavě Autoshow Praha ve dnech 1. až 4. října 2015, kde mohli návštěvníci s novými vozy zároveň absolvovat i testovací jízdy. Pro hlasující veřejnost jsou určeny atraktivní ceny za 350 000 korun. První cenou je poukázka na pořízení nového vozu v hodnotě 250 000 korun.
Spoluvyhlašovatelem a generálním partnerem soutěže je společnost Alcar Bohemia. Hlavními partnery Incheba EXPO Praha a Webasto. Partnery jsou společnosti nebo značky Castrol, Construct, Garmin. Hlavním partnerem závěrečného ceremoniálu je LeasePlan Česká republika a partnerem závěrečného ceremoniálu Bridgestone ČR.