Přeplňovaný šestiválec v útrobách Porsche 911 je pro zaryté petrolheady jak červený hadr na býka. Tak jako s každou změnou se však i s novým motorem budou muset smířit, kór když nedávná modernizace míří také k českým prodejcům.
Vzhledové změny nejsou nikterak rozsáhlé, když zahrnují přepracovaná světla a nárazníky na obou koncích karosérie, nový tvar klik dveří a nasávací otvor motoru s vertikálními lamelami. Uvnitř je nový volant o průměru 375 mm (GT má průměr o 15 mm menší), ale především multimediální systém PCM se sedmipalcovými dotykovým displejem, navigací, rozhraním Apple CarPlay a Wi-Fi hotspotem. V uzavíratelné schránce mezi předními sedadly je místo pro dobíjení mobilního telefonu.
Vzadu uložený třílitrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel dává v provedení Carrera 370 koní při 6500 ot./min a 450 Nm mezi 1700 - 5000 ot./min, Carrera S má dokonce 420 koní a 500 Nm ve stejném rozsahu otáček. Prostřednictvím sedmistupňové manuální nebo dvouspojkové automatické převodovky PDK jsou poháněna zadní kola. Carrera s manuálem je na sto kilometrech za 4,6 sekundy a rozjede se na 295 km/h, Carrera S zdolá 100 km/h za 4,3 sekundy a rozjede se na 308 km/h. Automat je o 0,2 sekundy rychlejší, ale 2 km/h na maximální rychlosti pomalejší. Otevřené provedení v provedení Carrera akceleruje za 4,8 sekundy a rozjede se na 292 km/h, Carrera S tyto hodnoty vylepšuje na 4,5 sekundy a 306 km/h. Pro automat platí to stejné jako u kupé. Zároveň je dostupný paket Sport Chrono, který u 911 Carrera Cabriolet a 911 Carrera S/Carrera S Cabriolet mimo jiné vylepšuje zrychlení o 0,2 sekundy. Dále je jeho součástí třeba volant s voličem jízdních režimů Normal, Sport, Sport Plus a Individual.
Součástí standardní výbavy je také o 10 mm snížený podvozek PASM, jenž je v rámci příplatků kombinovatelný s natáčecí zadní nápravou a hydraulickým zvedacím systém. Ten dokáže zvýšit světlou výšku o 40 mm během pěti sekund. Premiéru v 911 slaví bezpečnostní asistenty v čele s adaptivním tempomatem, hlídáním mrtvých úhlů a udržováním rychlosti prostřednictvím automatických brzd.
Carrera s manuálem přijde nového majitele na 2 743 000 korun, Carrera S potom na 3 139 000 korun. Automat znamená příplatek 103 000 korun, otevřená karosérie 365 000 korun.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.