Přeplňovaný šestiválec v útrobách Porsche 911 je pro zaryté petrolheady jak červený hadr na býka. Tak jako s každou změnou se však i s novým motorem budou muset smířit, kór když nedávná modernizace míří také k českým prodejcům.
Vzhledové změny nejsou nikterak rozsáhlé, když zahrnují přepracovaná světla a nárazníky na obou koncích karosérie, nový tvar klik dveří a nasávací otvor motoru s vertikálními lamelami. Uvnitř je nový volant o průměru 375 mm (GT má průměr o 15 mm menší), ale především multimediální systém PCM se sedmipalcovými dotykovým displejem, navigací, rozhraním Apple CarPlay a Wi-Fi hotspotem. V uzavíratelné schránce mezi předními sedadly je místo pro dobíjení mobilního telefonu.
Vzadu uložený třílitrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel dává v provedení Carrera 370 koní při 6500 ot./min a 450 Nm mezi 1700 - 5000 ot./min, Carrera S má dokonce 420 koní a 500 Nm ve stejném rozsahu otáček. Prostřednictvím sedmistupňové manuální nebo dvouspojkové automatické převodovky PDK jsou poháněna zadní kola. Carrera s manuálem je na sto kilometrech za 4,6 sekundy a rozjede se na 295 km/h, Carrera S zdolá 100 km/h za 4,3 sekundy a rozjede se na 308 km/h. Automat je o 0,2 sekundy rychlejší, ale 2 km/h na maximální rychlosti pomalejší. Otevřené provedení v provedení Carrera akceleruje za 4,8 sekundy a rozjede se na 292 km/h, Carrera S tyto hodnoty vylepšuje na 4,5 sekundy a 306 km/h. Pro automat platí to stejné jako u kupé. Zároveň je dostupný paket Sport Chrono, který u 911 Carrera Cabriolet a 911 Carrera S/Carrera S Cabriolet mimo jiné vylepšuje zrychlení o 0,2 sekundy. Dále je jeho součástí třeba volant s voličem jízdních režimů Normal, Sport, Sport Plus a Individual.
Součástí standardní výbavy je také o 10 mm snížený podvozek PASM, jenž je v rámci příplatků kombinovatelný s natáčecí zadní nápravou a hydraulickým zvedacím systém. Ten dokáže zvýšit světlou výšku o 40 mm během pěti sekund. Premiéru v 911 slaví bezpečnostní asistenty v čele s adaptivním tempomatem, hlídáním mrtvých úhlů a udržováním rychlosti prostřednictvím automatických brzd.
Carrera s manuálem přijde nového majitele na 2 743 000 korun, Carrera S potom na 3 139 000 korun. Automat znamená příplatek 103 000 korun, otevřená karosérie 365 000 korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.