Přeplňovaný šestiválec v útrobách Porsche 911 je pro zaryté petrolheady jak červený hadr na býka. Tak jako s každou změnou se však i s novým motorem budou muset smířit, kór když nedávná modernizace míří také k českým prodejcům.
Vzhledové změny nejsou nikterak rozsáhlé, když zahrnují přepracovaná světla a nárazníky na obou koncích karosérie, nový tvar klik dveří a nasávací otvor motoru s vertikálními lamelami. Uvnitř je nový volant o průměru 375 mm (GT má průměr o 15 mm menší), ale především multimediální systém PCM se sedmipalcovými dotykovým displejem, navigací, rozhraním Apple CarPlay a Wi-Fi hotspotem. V uzavíratelné schránce mezi předními sedadly je místo pro dobíjení mobilního telefonu.
Vzadu uložený třílitrový šestiválec s dvojicí turbodmychadel dává v provedení Carrera 370 koní při 6500 ot./min a 450 Nm mezi 1700 - 5000 ot./min, Carrera S má dokonce 420 koní a 500 Nm ve stejném rozsahu otáček. Prostřednictvím sedmistupňové manuální nebo dvouspojkové automatické převodovky PDK jsou poháněna zadní kola. Carrera s manuálem je na sto kilometrech za 4,6 sekundy a rozjede se na 295 km/h, Carrera S zdolá 100 km/h za 4,3 sekundy a rozjede se na 308 km/h. Automat je o 0,2 sekundy rychlejší, ale 2 km/h na maximální rychlosti pomalejší. Otevřené provedení v provedení Carrera akceleruje za 4,8 sekundy a rozjede se na 292 km/h, Carrera S tyto hodnoty vylepšuje na 4,5 sekundy a 306 km/h. Pro automat platí to stejné jako u kupé. Zároveň je dostupný paket Sport Chrono, který u 911 Carrera Cabriolet a 911 Carrera S/Carrera S Cabriolet mimo jiné vylepšuje zrychlení o 0,2 sekundy. Dále je jeho součástí třeba volant s voličem jízdních režimů Normal, Sport, Sport Plus a Individual.
Součástí standardní výbavy je také o 10 mm snížený podvozek PASM, jenž je v rámci příplatků kombinovatelný s natáčecí zadní nápravou a hydraulickým zvedacím systém. Ten dokáže zvýšit světlou výšku o 40 mm během pěti sekund. Premiéru v 911 slaví bezpečnostní asistenty v čele s adaptivním tempomatem, hlídáním mrtvých úhlů a udržováním rychlosti prostřednictvím automatických brzd.
Carrera s manuálem přijde nového majitele na 2 743 000 korun, Carrera S potom na 3 139 000 korun. Automat znamená příplatek 103 000 korun, otevřená karosérie 365 000 korun.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?