Aktualizovaná verze vozu 2008 DKR je širší, delší a výkonnější. A je připravená na příští Rallye Dakar!
Od chvíle, kdy Peugeot 2008 DKR přetnul cílovou pásku na Rally Dakar 2015, začali vývojáři vozu pracovat na ostřejší verzi. Vůz těží z poznatků získaných v lednovém závodě a zůstává věrný koncepci pohonu jedné nápravy. Hned zpočátku je třeba říct, že vůz Peugeot 2008 DKR16 má zcela jinou morfologii. Má širší převisy a prodloužený rozvor a je mnohem propracovanější.
Přední a zadní převisy, které byly u předchozí verze velmi krátké, byly ještě zmenšeny, aby se zlepšila schopnost zdolávat překážky, jako jsou písečné duny, kamenité stezky, vyschlá koryta řek. Vůz je připraven zdolat a zvládnout všechny nástrahy, díky nimž představuje Dakar jedno z posledních opravdových dobrodružství na světě. Kromě těchto novinek byla pochopitelně velká pozornost věnována aerodynamice.
Přední kapota a přívod vzduchu na střeše prošly kompletní úpravou, aby se dosáhlo optimální aerodynamické rovnováhy mezi přední a zadní částí vozu a lepšího proudění vzduchu. Tyto úpravy dodávají vozu agresivnější a dravější vzhled. I pod karbonovou kapotou vozu Peugeot 2008 DKR16 došlo k řadě úprav. Velkou změnu zaznamenalo odpružení, takže vůz nyní může lépe zvládat rozmanitý a nerovný terén. Stejně tak nové hořčíkové ráfky z jednoho kusu jsou spojeny s pneumatikami Michelin, které jsou robustní, lehčí a výkonnější. I pod kapotou motoru je plno novinek.
Třílitrový motor bi-turbo diesel V6 má sice povinně omezeno množství nasátého vzduchu, ale jeho výkon se zvýšil. Zlepšily se jízdní vlastnosti, což piloti ocení především v klikatých měřených etapách. Všechny tyto úpravy pochopitelně piloti týmu Peugeot Total pečlivě vyzkoušeli během intenzivního testovacího programu. Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres, kteří mají za sebou sedmnáct úspěchů v Dakaru v kategorii motocyklů i automobilů, se na vývoji nového vozu aktivně podíleli.
Některé součásti vozu Peugeot 2008 DKR16 se již ostatně úspěšně vyzkoušely u vítězných vozů na China Silk Road Rally. Ředitel divize Peugeot Sport Bruno Famin se účastnil zkušebních jízd v Maroku, aby potvrdil nejnovější technické vlastnosti vozu 2008 DKR16. Strategii, kterou se tým řídil, popsal takto: „Nedošlo k žádné jedné podstatné změně, jde o řadu menších změn v různých oblastech, které, doufáme, společně přispějí k celkovému zlepšení. Soustředili jsme se nicméně na stabilitu vozu a karoserii. Velkým vývojem prošlo odpružení a motor. Testy, které jsme provedli, a náš úspěch v Číně, kde jsme obsadili první dvě místa, ukazují, že jsme na dobré cestě. Naše úroveň přípravy je mnohem lepší, než tomu bylo před rokem, před naším prvním Dakarem.
Tehdy bylo pro nás všechno nové! Víme však, že ještě potřebujeme získat mnoho zkušeností, než budeme opravdu na Dakar připraveni, protože je známo, že trať i podmínky jsou zde velmi rozmanité.“ 22. září 2015 Stéphane Peterhanel a Carlos Sainz měli možnost ocenit pokrok, který tento nový vůz představuje z hlediska jízdních vlastností, výkonu a pohonu. Francouzský pilot se nemůže dočkat, až se postaví na start za volantem této verze pro rok 2016: „Okamžitě jde poznat, že je auto delší, širší a má nižší těžiště: je mnohem stabilnější, díky čemuž budeme moci rychleji vjíždět do zatáček.
Rovněž u motoru je patrná změna – ten je nejen silnější, ale jeho výkon je možné využít i při nižších otáčkách. Je na nás, jak budeme co nejefektivněji využívat všechnu jeho sílu, a to je docela příjemný problém k vyřešení. Ještě stále nejsme na maximu svých možností, ale testy se zatím ukázaly jako velmi produktivní.“ Carlos Sainz se na rozdíl od svých týmových kolegů neúčastnil Silk Road Rally v Číně, ale o tisíce kilometrů dál se soustředil na vývoj vozu Peugeot 2008 DKR16.
Najel za jeho volantem stovky kilometrů a získal velmi přesnou představu o jeho potenciálu: „Testy proběhly velmi dobře a vůz nepostihly žádné problémy. Jeho potenciál je mnohem vyšší, než jak tomu bylo touhle dobou v loňském roce. I spolehlivost je velmi uspokojivá. Změnili jsme řadu prvků v klíčových oblastech. Můžeme nyní říci, že jde ve srovnání s verzí roku 2015 o zcela nový vůz.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.