Zcela nová Kia Sportage se 15. září 2015 představí v celosvětové premiéře na letošním mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Nabídne atraktivní a zcela nový design interiéru i exteriéru, širokou škálu vyspělých nových technologií a v neposlední řadě i vyšší kvalitu zpracování.
Nové kompaktní SUV Kia Sportage, vstupující tímto již do čtvrté generace výroby, staví především na úspěších odcházejícího modelu. Z pohledu zákazníka přináší nové SUV bezpochyby inovativní a promyšlenou nabídku v tomto stále více konkurenčním tržním prostředí. Atmosféra nového interiéru se pyšní vysokou kvalitou materiálů a uceleným designem, stejně tak jako vysokou praktičností a širokou škálou technologií zaměřených na pohodlí, funkčnost, bezpečnost a možnosti konektivity. Nabídka nových nebo modernizovaných motorů a převodovek se odrazí v nižší spotřebě paliva a lepších výkonových parametrech. Zlepšení doznala i ovladatelnost a celková kultivovanost jízdy.
Zájemci o Sportage si vůbec poprvé budou moci objednávat vůz také v nové sportovní edici 'GT Line'. Kia Sportage ve verzi GT Line nabídne stejnou praktičnost jako standardní Sportage, zde doplněnou o prvky zvyšující optickou atraktivitu a dynamický charakter, čímž by měla oslovit především ty zájemce, které láká požitek ze sportovnější jízdy.
Kia Sportage v modelovém provedení 2016 s novým a výraznějším designem
Zcela nová Kia Sportage si uchovala svůj jasně rozeznatelný boční profil, nyní s rozvorem delším o 30 mm (2 670 mm). Vůz se navíc celkově prodloužil o 40 mm (na 4 480 mm) a má delší a aerodynamičtější zadní spoiler, díky němuž profil výrazněji klesá směrem k zádi. Od nejvyššího bodu střechy (1 635 mm – stejně jako u předchozího modelu) se silueta Sportage nepatrně zužuje směrem k zádi, zatímco výraznější okraje blatníků a ostré linie v kombinaci s hladkými plochami vetkly modelu dynamičtější vzhled. Ke zkosenějšímu bočnímu profilu přispěl i delší přední a kratší zadní převis (+20 mm, resp. -10 mm)
Vozy v provedení GT Line se pochlubí ještě atraktivnějším zevnějškem, např. novými LED mlhovými světly, tvarovanými jako kostky ledu (připomínají řešení z vysoce výkonného modelu cee'd GT), anebo ochranným krytem nárazníku s hliníkovým vzhledem.
Díky novému atraktivnějšímu zevnějšku je Kia Sportage zároveň nejaerodynamičtější ve své dosavadní historii, neboť aerodynamický odpor poklesl z 0,35 na 0,33 Cd – k čemuž napomohl i jinak tvarovaný spodní kryt a nově profilovaný nárazník.
Moderní uspořádání a vyšší kultivovanost v nové vysoce kvalitní kabině
Kia Sportage se chlubí zcela novým interiérem, který je jedním z nejdůležitějších zlepšení oproti modelu třetí generace. Zcela nová kabina vozu nabídne vysoký standard kvality materiálů, s podstatně vyšším zastoupením měkkých materiálů - textil, kůže a stehování, které evokuje luxusnější vnitřní atmosféru. Výsledkem úprav je interiér, jenž vyniká kultivovaností a moderním vkusem. K výraznému utlumení hluku pronikajícího zvenčí navíc napomohla četná opatření v oblasti akustiky.
Zatímco v kabině Sportage předchozí generace dominovala jasně ohraničená středová konzola s vertikálním uspořádáním, nový model staví spíše na horizontálních křivkách k účinnějšímu zdůraznění šířky interiéru, prostornosti a sportovního charakteru. Celá řada funkcí se nyní ovládá přes volitelný systém palubního infotainmentu a navigace s dotykovou obrazovkou. Nová a podstatně přehlednější přístrojová deska tak nabídne velmi ergonomické uspořádání, s funkcemi ovládání jasně rozmístěnými tak, aby je řidič za jízdy snadno našel.
Více místa a větší pohodlí pro cestující
Nejvýznamnější změnou je nárůst rozvoru o 30 mm na 2 670 mm, což znamená velkorysejší prostor v kabině. Vůz jako takový je o 40 mm delší (nyní 4 480 mm), přední převis narostl na 910 mm (+20 mm), zatímco zadní se nepatrně zkrátil na 900 mm (-10 mm). Výška nejnovějšího modelu zůstala v generačním srovnání zachována (1 635 mm), což platí i pro šířku karoserie (1 855 mm).
Zvětšil se prostor pro cestující: vertikální prostornost vpředu vzrostla na 997 mm (+5 mm), resp. vzadu na 993 mm (+16 mm), zatímco maximální délka prostoru pro nohy narostla na 1 129 mm (+19 mm), resp. 970 mm (+7 mm).
U všech provedení se zlepšil výhled z vozu, a to směrem vpřed i vzad. K lepšímu výhledu vpřed napomohlo posunutí základny předního A-sloupku, přičemž i sloupek samotný je o něco tenčí. Vnější zpětná zrcátka jsou umístěna o něco níže na dveřích, aniž by se zhoršil výhled řidiče směrem vzad – k tomu napomáhají i nové tenčí C-sloupky vzadu (o 62 mm tenčí než v případě Sportage třetí generace) a vyšší sklo pátých dveří (+30 mm). Uvedené změny nejenže zlepšily výhled z vozu, ale rovněž přispěly k celkovému pocitu vzdušnosti a prostornosti při pobytu v kabině – nemluvě o volitelném panoramatickém střešním oknu, které se prodloužilo o 104 mm (nyní 490 mm).
Výsledkem větší karoserie nového SUV čtvrté generace je nárůst objemu zavazadelníku ze 465 na 503 litrů (dle metodiky VDA); zavazadlový prostor je navíc praktičtější díky dvojité podlaze, která umožňuje v kufru převážet vyšší náklad, který však stále může zůstat schován pod krytem zavazadelníku. Sportage kromě toho pod podlahou nabídne speciální schránku pro uložení krytu zavazadelníku – jako jediný model v dané třídě. Přestože nová Kia Sportage není širší než v předchozí generaci, konstrukční úpravou zadní části karoserie se podařilo zavazadelník o 35 mm rozšířit při současném snížení nákladové hrany zavazadlového prostoru v zájmu snazšího nakládání těžkých předmětů (nyní 732 mm, snížení o 47 mm).
Zcela nová Kia Sportage disponuje větší palivovou nádrží než předchůdce (nárůst z 58 na 62 litrů), což znamená méně časté zastavování na čerpacích stanicích (zejména pak s ohledem na komplexní opatření ke snížení spotřeby paliva).
Navigace s online službami „Kia Connected Services" a bezdrátovým dobíjením telefonu
Zcela nová Kia Sportage představuje řadu nových vyspělých palubních systémů, které přispějí k ještě vyšší spokojenosti zákazníků. Díky novým prvkům výbavy se Sportage stává nejmodernějším a nejpokrokovějším high-tech modelem ve své třídě.
Novinkou je navigační soustava s online službami Kia Connected Services, nabízející širokou škálu aktuálních informací důležitých pro řízení. Součástí této nové služby konektivity od technologické firmy TomTom® jsou nepřetržité aktualizace dopravní situace, informace o umístění rychlostních kamer a příslušná varování*, lokální vyhledávání a předpovědi počasí. V Evropě bude tento systém k dispozici pro všechny majitele Sportage po dobu sedmi let od zakoupení vozidla. Kia Sportage bude jedním z vůbec prvních modelů v evropském segmentu kompaktních SUV, které tuto pokrokovou technologii nabídnou.
* Použití těchto služeb může podléhat právním omezením v závislosti na konkrétní zemi.
Nová Sportage bude jako první kompaktní SUV nabízet novou bezdrátovou dobíječku pro mobilní zařízení, čímž reaguje na rostoucí poptávku zákazníků po nových technologiích zaměřených na uživatelské pohodlí. Bezdrátová nabíječka nacházející se ve spodní části středové konzoly umožňuje snadné dobití telefonu nebo tabletu, bez nutnosti používat kabel hyzdící interiér vozu.
K dispozici nový motor 1,6 litru T-GDI, modernizovaný turbodiesel 2,0 litru a nová vyspělá dvouspojková převodovka DCT se sedmi stupni
Sportage podobně jako předchůdce nabídne zájemcům z řad soukromníků i firem široký výběr zážehových a vznětových motorů. Model čtvrté generace bude i nadále využívat jednotky dostupné pro předchozí generaci, navíc podstatně vylepšené v zájmu co nejnižší spotřeby paliva, utlumení hluku, vibrací a chvění a co nejlepšího přenosu výkonu. Exkluzivně zájemcům o Sportage GT Line se bude poprvé nabízet nový agregát 1,6 litru T-GDI (zkr. Turbo Gasoline Direct Injection – přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním), jenž zákazníkům toužícím po sportovnějším svezení nabídne živou odezvu v kombinaci s nízkou spotřebou paliva.
V evropských prodejích modelu Sportage se výrazně uplatňují verze s naftovými motory, a tak se i nový model bude nabízet s agregátem 1,7 litru CRDi o výkonu 115 koní – převzatý z modelu třetí generace – a dále s podstatně modernizovanou jednotkou 2,0 litru 'R', která je posunem kupředu v otázkách spotřeby paliva, výkonových parametrů i utlumení hluku, vibrací a chvění, ať již v porovnání s odcházející generací vozu nebo jinými konkurenty ve třídě kompaktních SUV.
Přeplňovaná vznětová jednotka 2,0 litru se bude nabízet ve dvou výkonových verzích – 136 koní, nejvyšší točivý moment 373 Nm, resp. 184 koní, točivý moment 400 Nm. V obou případech je výhodou blok motoru odlehčený o 5 kg, modernizovaný systém řízení baterie, olejové čerpadlo se spojitě proměnným zdvihovým objemem – schopné detekovat a upravovat tlak oleje v reálném čase – a nový modul olejového filtru.
U vznětové jednotky 2,0 litru se podařilo výrazně utlumit hluk, vibrace i chvění. Svůj podíl na tom má nový žáruvzdorný kryt bloku motoru, nový kryt rozvodového řetězu s integrovaným akustickým štítem, neprůzvučný kryt filtru pevných částic (DPF) nebo nové akustické těsnění potrubí mezichladiče plnicího vzduchu. Konstruktéři aplikovali nový potah pístů směsí o tvrdosti diamantu, čímž se podařilo snížit mechanické tření, a tak i lépe utlumit hluk motoru a zvýšit hospodárnost chodu. Silnější i slabší verze vznětového agregátu 2,0 litru 'R' se budou nabízet ve standardním provedení i pro sportovní edici GT Line.
Nová Kia Sportage se pyšní zbrusu novou sedmistupňovou převodovkou Kia DCT se dvěma spojkami, která se nedávno představila v modernizovaném modelu Kia cee'd a nabízí se výhradně ve verzích vybavených novým agregátem 1,6 litru T-GDI o výkonu 177 k. Nová převodovka DCT je schopna snášet vyšší točivý moment přeplňovaného agregátu, a nabízí požitek ze sportovní jízdy.
Nová převodovka DCT rovněž pochází z vlastního vývoje Kia; byla navržena s ohledem na nízkou spotřeba paliva a sportovní odezvu v režimu manuálního řazení, stejně tak jako pohodlí a hladký přenos výkonu v automatickém režimu.
Kia Sportage v modelovém provedení 2016 se začne prodávat v prvním čtvrtletí roku 2016
Na evropských trzích se nové SUV značky Kia začne prodávat v prvním čtvrtletí roku 2016 a opět standardně nabídne jedinečnou sedmiletou záruku Kia (s omezením na 150 tis. km). Další technické podrobnosti budou oznámeny s tím, jak se bude blížit plánované datum zahájení prodeje.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.