Nová Škoda Superb nadchne nejnižšími hodnotami spotřeby. To platí zejména pro novou verzi Škoda Superb GreenLine, kterou automobilka na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu poprvé představí veřejnosti.
Se spotřebou pouhých 3,7 l/100 km a emisemi CO2 ve výši pouhých 95 g/km definuje Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW ve verzích hatchback i kombi nová ekologická měřítka ve svém segmentu. Na jedno natankování nádrže má ‚zelená’ verze nové vlajkové lodi značky Škoda dojezd více než 1.780 km. Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW je vybavena manuální šestistupňovou převodovkou.
Motor 1,6 TDI je – stejně jako všechny motorizace modelu Superb – sériově vybaven systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. Verze GreenLine má navíc ještě delší převodové stupně a SCR (Selective Catalytic Reduction/selektivní katalytická redukce). Kromě toho provedla Škoda na modelu Superb GreenLine aerodynamické úpravy. Škoda Superb GreenLine se dočkal aerodynamického „doladění“ karoserie, podvozku a podlahy.
Podvozek je o oproti standardnímu Superbu o 15 mm snížený. Superb GreenLine má spoiler na pátých dveřích, Superb Combi GreenLine má spoiler na zadní výklopné stěně u hrany střechy. Všechny tyto úpravy přináší podstatné zlepšení aerodynamických vlastností modelů Superb GreenLine a tím i nižší hodnotu koeficientu aerodynamického odporu: Superb GreenLine dosahuje hodnoty 0,263, Superb Combi GreenLine pak 0,275. Škoda Superb GreenLine dosahuje kombinované spotřeby pouhých 3,7 l nafty na 100 km a emituje pouze 95 g CO2 na 1 km jízdy. Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW tak ve verzích hatchback a kombi definuje nová ekologická měřítka ve svém segmentu.
Na jedno natankování nádrže (66 l nafty) má Superb GreenLine maximální dojezd více než 1.780 km. Za účelem splnění různých emisních standardů na celém světě používá Superb pro úpravu výfukových plynů oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Obsah oxidů dusíku v případě modelu Superb GreenLine snižuje systém SCR, využívající redukčního činidla AdBlue – tedy synteticky vyrobeného 32,5procentního roztoku čisté močoviny a demineralizované vody – které se používá k úpravě složení výfukových plynůautomobilových vznětových motorů a snižuje nejen obsah oxidů dusíku, ale také šetří pohonné hmoty.
Sériově dodávaná šestnáctipalcová kola (volitelně sedmnáctipalcová) jsou osazena pneumatikami se sníženým valivým odporem. Vůz Škoda Superb GreenLine lze identifikovat mj. díky plaketce GreenLine na pátých dveřích. V sériové výbavě jsou navíc mj. skla s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu (SunSet) a mlhovky s funkcí Corner. Varianta GreenLine bude v nabídce pro výbavové verze Active, Ambition a Style. Názvem GreenLine označuje Škoda již od roku 2008 vždy nejúspornější, samostatnou variantu příslušné modelové řady s nejnižší spotřebou. Trvale udržitelný rozvoj a ochrana životního prostředí představují stěžejní prvky strategie společnosti Škoda Auto..
Individuální mobilita značky Škoda startuje s emisí 79 g CO2/km u zemním plynem poháněného městského vozu Škoda Citigo G-TEC. Spolu s aktuálním nováčkem dosahuje celkem 33 variant modelů značky Škoda emisí CO2 nižších než 100 g/km, 105 variant modelů značky Škoda emituje méně než 120 g CO2/km. Vedle modelů GreenLine jsou důležitým pilířem strategie ekologických produktů i vozy s pohonem na zemní plyn. Škoda nabízí tři atraktivní modely ve verzi GTEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC. Cesta, po které se Škoda ubírá, je jasně definovaná: mobilita, šetrná k životnímu prostředí, musí zůstat dostupná – ve prospěch zákazníků i životního prostředí.
S uvedením nové generace modelu Škoda Superb přešla automobilka koncem května v Evropě u své kompletní modelové palety na moderní a ekologické motory, splňující emisní normu EU6. Všechny modely značky Škoda jsou tedy nyní nabízeny s nejmodernějšími benzinovými a naftovými motory koncernu Volkswagen, vybavenými mimo jiné i systémem start–stop a rekuperací brzdné energie.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?