Nová Škoda Superb GreenLine odhalena, na jednu nádrž má ujet 1780 km!

škoda superb
škoda superb, foto: Škoda Auto
ar5 25. srpna 2015 10:16
Sdílej:

Nová Škoda Superb nadchne nejnižšími hodnotami spotřeby. To platí zejména pro novou verzi Škoda Superb GreenLine, kterou automobilka na letošním autosalonu IAA ve Frankfurtu poprvé představí veřejnosti.

Se spotřebou pouhých 3,7 l/100 km a emisemi CO2 ve výši pouhých 95 g/km definuje Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW ve verzích hatchback i kombi nová ekologická měřítka ve svém segmentu. Na jedno natankování nádrže má ‚zelená’ verze nové vlajkové lodi značky Škoda dojezd více než 1.780 km. Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW je vybavena manuální šestistupňovou převodovkou.

Motor 1,6 TDI je – stejně jako všechny motorizace modelu Superb – sériově vybaven systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. Verze GreenLine má navíc ještě delší převodové stupně a SCR (Selective Catalytic Reduction/selektivní katalytická redukce). Kromě toho provedla Škoda na modelu Superb GreenLine aerodynamické úpravy. Škoda Superb GreenLine se dočkal aerodynamického „doladění“ karoserie, podvozku a podlahy.

Podvozek je o oproti standardnímu Superbu o 15 mm snížený. Superb GreenLine má spoiler na pátých dveřích, Superb Combi GreenLine má spoiler na zadní výklopné stěně u hrany střechy. Všechny tyto úpravy přináší podstatné zlepšení aerodynamických vlastností modelů Superb GreenLine a tím i nižší hodnotu koeficientu aerodynamického odporu: Superb GreenLine dosahuje hodnoty 0,263, Superb Combi GreenLine pak 0,275. Škoda Superb GreenLine dosahuje kombinované spotřeby pouhých 3,7 l nafty na 100 km a emituje pouze 95 g CO2 na 1 km jízdy. Škoda Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW tak ve verzích hatchback a kombi definuje nová ekologická měřítka ve svém segmentu.

Na jedno natankování nádrže (66 l nafty) má Superb GreenLine maximální dojezd více než 1.780 km. Za účelem splnění různých emisních standardů na celém světě používá Superb pro úpravu výfukových plynů oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Obsah oxidů dusíku v případě modelu Superb GreenLine snižuje systém SCR, využívající redukčního činidla AdBlue – tedy synteticky vyrobeného 32,5procentního roztoku čisté močoviny a demineralizované vody – které se používá k úpravě složení výfukových plynůautomobilových vznětových motorů a snižuje nejen obsah oxidů dusíku, ale také šetří pohonné hmoty.

Sériově dodávaná šestnáctipalcová kola (volitelně sedmnáctipalcová) jsou osazena pneumatikami se sníženým valivým odporem. Vůz Škoda Superb GreenLine lze identifikovat mj. díky plaketce GreenLine na pátých dveřích. V sériové výbavě jsou navíc mj. skla s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu (SunSet) a mlhovky s funkcí Corner. Varianta GreenLine bude v nabídce pro výbavové verze Active, Ambition a Style. Názvem GreenLine označuje Škoda již od roku 2008 vždy nejúspornější, samostatnou variantu příslušné modelové řady s nejnižší spotřebou. Trvale udržitelný rozvoj a ochrana životního prostředí představují stěžejní prvky strategie společnosti Škoda Auto..

Individuální mobilita značky Škoda startuje s emisí 79 g CO2/km u zemním plynem poháněného městského vozu Škoda Citigo G-TEC. Spolu s aktuálním nováčkem dosahuje celkem 33 variant modelů značky Škoda emisí CO2 nižších než 100 g/km, 105 variant modelů značky Škoda emituje méně než 120 g CO2/km. Vedle modelů GreenLine jsou důležitým pilířem strategie ekologických produktů i vozy s pohonem na zemní plyn. Škoda nabízí tři atraktivní modely ve verzi GTEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC. Cesta, po které se Škoda ubírá, je jasně definovaná: mobilita, šetrná k životnímu prostředí, musí zůstat dostupná – ve prospěch zákazníků i životního prostředí.

S uvedením nové generace modelu Škoda Superb přešla automobilka koncem května v Evropě u své kompletní modelové palety na moderní a ekologické motory, splňující emisní normu EU6. Všechny modely značky Škoda jsou tedy nyní nabízeny s nejmodernějšími benzinovými a naftovými motory koncernu Volkswagen, vybavenými mimo jiné i systémem start–stop a rekuperací brzdné energie.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.