PR článek - Nový sportovní Opel Corsa se ve své páté generaci představuje v tradičním ostrém provedení OPC. Tuto verzi speciálně naladila divize Opel Performance Center pro maximální zábavu na silnici i závodním okruhu. Unikátní styl i technologie, výjimečný vzhled, absolutní radost z řízení – svezte se a poznáte, jak má vypadat zábava za volantem! Objednávat můžete už dnes v síti prodejen Emil Frey.
Dravá a hravá Corsa OPC je vybavena přeplňovaným benzínovým motorem 1,6 o výkonu 207 koní a s točivým momentem 245 Nm. Díky funkci krátkodobého zvýšení plnícího tlaku je však pohonná jednotka schopna poslat na přední kola až 280 Nm – díky nim zdolá hranici 100 km/h už za 6,8 sekundy. Maximální rychlost činí 230 km/h, to vše při průměrné spotřebě pouhých 7,5 l/100 km. Dokonalý zvuk zajišťuje sportovní výfuk renomovaného výrobce Remus. Podvozek je osazen speciálními tlumiči FSD (Frequency Selective Damping) značky Koni, které mechanicky upravují své chování pro optimální kombinaci stability a jízdního komfortu. Pro skutečné nadšence je zde paket Performance, který zahrnuje větší přední brzdy s kotouči o průměru 330 milimetrů a mechanický samosvorný diferenciál Drexler.
Nezaměnitelný styl OPCSportovní náturu nové Corsy OPC dávají najevo funkční doplňky karoserie, kterými se liší od běžných verzí. V přední části auta najdete například zvětšené vstupy vzduchu pro lepší chlazení a sací otvor před kapotou. Boky zdobí výrazné prahy, v zadní části vozu pak najdeme spoiler na víku kufru, který můžete nahradit větší příplatkovou verzí.
Interiér je vyšperkován koženým volantem, sportovními pedály, speciální hlavicí řadící páky a hlavně sportovními sedačkami Recaro.Corsa OPC už má své oficiální české ceny, na pobočce dealerské síti Emil Frey (Praha 9, Kolbenova 3) si ji můžete objednat ještě dnes za akční cenu 499 900 Kč.
Sportovní Opel Corsa OPC: Motor 1,6 Turbo, výkon 207 koní (152kW) Zrychlení 0-100 km/h za 6,8 s Tlumiče Koni, brzdy Brembo, sedačky Recaro Za příplatek samosvorný diferenciál DrexlerModely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?