Partnerství Škoda a Tour de France trvá již od roku 2004 a ani letošní rok nebude výjimka. Škoda pro organizátory připravila ohromnou flotilu vozů včetně vozidla pro samotného ředitele závodu.
Škoda Auto je známá pro svou příkladnou podporu sportovních akcí a sportu obecně. Mezi sporty, které se od mladoboleslavské automobilky těší největší podpoře se řadí cyklistika. Není vůbec čemu se divit. Byla to přeci výroba jízdních kol které se zprvu věnovali Václav Laurin a Václav Klement.
Škoda je s Tour de France spojena již od roku 2004 a ani letos tomu nebude jinak. K dispozici budou mít organizátoři závodu flotilu čítající na 250 vozů (Superb a Octavia Combi) s okřídleným šípem ve znaku. Ty budou sloužit jako vozy doprovodné, lékařská vozidla - „Hospitality“ a reklamní karavana před pelotonem - „Caravanne Publicitaire“.
Třešinkou na dortu je pak vůz, který je určený pro roli ředitelského vozu (tzv. Red Car). Této role se ujme nová Škoda Superb v červeném laku Corida. Vůz bude k dispozici řediteli celého závodu - Christiana Prudhommea. „Na nový Superb se velice těším. Tento automobil nabízí ještě více místa než již velice prostorný předchůdce a vypadá skutečně skvěle – dokonalý ředitelský vůz,“ říká Prudhomme.
102. ročník Tour de France v letošním roce se skládá z 21 etap o celkové délce 3 360 kilometrů. Závod startuje 4. července časovkou v nizozemském Utrechtu. 26. července projedou závodníci cílem na slavném pařížském bulváru Champs-Elysées.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.