Partnerství Škoda a Tour de France trvá již od roku 2004 a ani letošní rok nebude výjimka. Škoda pro organizátory připravila ohromnou flotilu vozů včetně vozidla pro samotného ředitele závodu.
Škoda Auto je známá pro svou příkladnou podporu sportovních akcí a sportu obecně. Mezi sporty, které se od mladoboleslavské automobilky těší největší podpoře se řadí cyklistika. Není vůbec čemu se divit. Byla to přeci výroba jízdních kol které se zprvu věnovali Václav Laurin a Václav Klement.
Škoda je s Tour de France spojena již od roku 2004 a ani letos tomu nebude jinak. K dispozici budou mít organizátoři závodu flotilu čítající na 250 vozů (Superb a Octavia Combi) s okřídleným šípem ve znaku. Ty budou sloužit jako vozy doprovodné, lékařská vozidla - „Hospitality“ a reklamní karavana před pelotonem - „Caravanne Publicitaire“.
Třešinkou na dortu je pak vůz, který je určený pro roli ředitelského vozu (tzv. Red Car). Této role se ujme nová Škoda Superb v červeném laku Corida. Vůz bude k dispozici řediteli celého závodu - Christiana Prudhommea. „Na nový Superb se velice těším. Tento automobil nabízí ještě více místa než již velice prostorný předchůdce a vypadá skutečně skvěle – dokonalý ředitelský vůz,“ říká Prudhomme.
102. ročník Tour de France v letošním roce se skládá z 21 etap o celkové délce 3 360 kilometrů. Závod startuje 4. července časovkou v nizozemském Utrechtu. 26. července projedou závodníci cílem na slavném pařížském bulváru Champs-Elysées.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?