Společnost Kia Motors dnes oznámila, že ještě v tomto měsíci dosáhne významného milníku, jímž je celkově 15 mil. vozů doposud exportovaných ze závodů v Jižní Koreji.
Tohoto význačného úspěchu dosáhne automobilka přesně 40 let po historicky první exportní operaci v roce 1975, která zahrnovala 10 pick-upů Brisa směřujících k zákazníkům v Kataru. Podíváme-li se na objem vyvezených vozidel z jiného úhlu, pak 15 mil. sedanů Optima, každý o délce 484,5 cm, by po zaparkování těsně za sebou obtočilo naši planetu kolem rovníku (40 tis. km) přesně 1,8x.
Z pohledu úhrnné statistiky do letošního května bylo nejúspěšnějším exportovaným modelem Rio, spadající do třídy malých vozů, které v zahraničí našlo 2,23 mil. nových majitelů, za nímž následuje kompaktní SUV Kia Sportage, dále Picanto a poté středně velké SUV Kia Sorento (v objemech 1,57 mil., 1,43 mil., resp. 1,08 mil. vozidel).
Rozdělíme-li dosavadní exporty vozů Kia podle regionů, pak 6,03 mil. vozidel směřovalo k zákazníkům v Severní Americe, 3,35 mil. vozidel putovalo do Evropy, 2,52 mil. do zemí Středního východu a do Afriky, 1,71 mil. do regionu Střední a Jižní Ameriky (vč. Karibiku) a 1,29 mil. vozidel do Asie a Oceánie.
Po dosažení milníku 10 mil. vyvezených vozidel v březnu roku 2011 potřebovala Kia pouhé čtyři roky a tři měsíce k dosažení objemu 15 mil. vozidel, což je období o jeden rok a devět měsíců kratší, než bylo zapotřebí k navýšení celkového vývozního objemu z 5 na 10 milionů vozidel. Zatímco překonání prvního pětimilionového exportního milníku trvalo automobilce 30 let, pouhých 10 let bylo zapotřebí k tomu, aby Kia vyvezla automobil s pořadovým číslem 15 milionů.
Vozy Kia se v současnosti vyrábějí ve čtyřech výrobních závodech v Jižní Koreji, které se těšily průběžným investicím do výrobních zařízení a technologií s cílem dosáhnout maximální efektivity domácí výroby, která v každém kroku montáže vozidel klade mimořádný důraz na kvalitu. Společnost zároveň navýšila roční výrobní kapacitu v Koreji z 800 tis. vozidel v roce 2000 na 1,71 mil. vozidel v r. 2014, přičemž více než 70 % tuzemské výroby směřuje k zákazníkům v zahraničí.
Tuto domácí výrobní síť pak doplňují rozšiřující se výrobní kapacity v zahraničí, neboť korejská automobilka v současnosti provozuje pět nejmodernějších výrobních závodů v americkém státu Georgia (Kia Motors Manufacturing Georgia), na Slovensku (Kia Motors Slovakia) a v Číně (Dongfeng Yueda Kia Motors). V současnosti se staví první výrobní závod Kia v Mexiku, který globální výrobní kapacitu této automobilky rozšíří o dalších 300 tis. vozidel ročně. Zahájení sériové výroby v tomto závodu je naplánováno na polovinu roku 2016.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.