Společnost Honda se rozhodla podrobit svůj velmi úsporný 1,6litrový motor i-DTEC opravdové zkoušce úspornosti na 13 000kilometrové trase napříč 24 sousedícími zeměmi EU. Usiluje o nový rekord v úspornosti paliva pro zápis do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORDS.
Společnost Honda se rozhodla podrobit svůj velmi úsporný 1,6litrový motor i-DTEC opravdové zkoušce úspornosti na 13 000kilometrové trase napříč 24 sousedícími zeměmi EU. Usiluje o nový rekord v úspornosti paliva pro zápis do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORDS.
Přesně dnes vyrazí z belgického Aalstu na tuto impozantní cestu dva zaměstnanci oddělení výzkumu a vývoje Honda s vozem Civic Tourer. Nejdříve se vydají do Nizozemí a Německa a postupně projedou evropským kontinentem po směru hodinových ručiček. Celkem urazí 13 614 km, přičemž budou usilovat o návrat do výchozího bodu během 25 dní, tj. 25. června.
Pokus o zápis do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORDS se opírá o řadu předchozích nezávislých testů, které prokazují, že 1,6litrový motor Honda i-DTEC má ve skutečných provozních podmínkách ještě nižší spotřebu paliva, než je oficiálně uváděno. V duchu soupeřivé povahy značky Honda se společnost pokusí dosáhnout rekord pro zápis do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORDS, o nějž se v Evropě ještě nikdy nikdo nepokusil.
Podle pravidel pro zápis do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORDS musí celou cestu absolvovat stejní dva řidiči. Budou jimi Fergal McGrath a Julian Warren, kteří již 18 let pracují v oddělení výzkumu a vývoje evropského výrobního závodu Honda v britském Swindonu. Tato dvojice se přihlásila dobrovolně. Oba řidiči ujedou průměrně 592 km a každý den stráví za volantem přibližně 7,5 hodiny.
Fergal McGrath poznamenává: „Nesmírně se těšíme, že vytvoříme nový rekord. Na druhou stranu jsme oba trochu nervózní z toho, co všechno nás při plnění tohoto úkolu čeká. Celou jízdu jsme velmi intenzivně naplánovali. Těšíme se, že až se 25. června vrátíme do Bruselu, bude náš pokus úspěšný. Ale nejdříve si musíme odřídit více než 170 hodin!“
Oficiální zápis v Guinessově knize rekordů GUINNESS WORLD RECORDS zní „Nejnižší spotřeba paliva – napříč 24 sousedícími zeměmi EU“, a bude měřena v litrech na 100 km a mílích na galon. V případě úspěchu bude nový rekord platit pro všechny vozy, včetně hybridních a elektromodelů. Podle přísných a nekompromisních pravidel je pro pokus o vytvoření rekordu třeba, aby vůz vjel do všech 24 určených zemí. Tuto skutečnost lze dokázat mimo jiné palivovým/cestovním deníkem, údaji ze systému GPS, videem, fotografiemi a podpisy nezávislých svědků.
Pro zajištění přesného sledování trasy, ujetého času a vzdálenosti byl zkušební vůz vybaven sledovacím zařízením od společnosti TRACKER (součást Tantalum Corporation), která se specializuje na správu vozových parků a vyhledávání odcizených vozidel. Toto zařízení bude v reálném čase poskytovat velmi podrobné informace o cestě, aby se zajistilo, že společnost Honda dokáže poskytovat rozsáhlá a spolehlivá automatizovaná data za účelem splnění požadavků stanovených pro zápis do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORDS. Fanoušci budou moci sledovat cestu obou řidičů živě na webu http://www.tracker.co.uk/RealFuelChallenge.
Při pokusu o rekord bude použit standardní model bez jakýchkoli zvýhodňujících úprav. Vozidlo posoudí nezávislý svědek na začátku a na konci pokusu o rekord. Vůz smí cestovat pouze po silnici, proto trasa nevede přes Velkou Británii, Irsko, Kypr a Maltu, což jsou zbývající z 28 zemí EU. Aby byla vyloučena nespravedlivá výhoda snížením hmotnosti, musí být palivová nádrž vozu na každé zastávce zcela doplněna.
Kate Saxton, Manager – European PR Communications, Honda Motor Europe poznamenává: „1,6litrový motor i-DTEC, kterým jsou vybaveny modely Civic, Civic Tourer a CR-V, dosahuje od svého uvedení v roce 2013 v praktickém provozu trvale nižší spotřebu paliva. Nyní máme příležitost tuto skutečnost oficiálně otestovat na dlouhé trase. Jsme přesvědčeni, že dosáhneme vynikajícího výsledku. Přejeme posádce hodně štěstí na cestě za novým rekordem.“
Trasa vede přes následujících 24 zemí v abecedním pořadí: Belgie, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Itálie, Lotyšsko, Litva, Lucembursko, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko a Švédsko.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.