Konečně nadešel čas uvedení dosud nejsportovnější verze modelu Nissan Juke.
Nová verze RS přináší vyšší výkon, ostřejší naladění podvozku, účinnější brzdy i nadstandardní vybavení. Jde o ještě extrémnější a vyladěnější provedení mnohokrát oceněného crossoveru značky Nissan.
Divize NISMO navazuje na kořeny značky NISSAN a přináší na trh to nejlepší ze značky Nissan. Vše začalo ve 30. letech minulého století, kdy se skupina odvážných techniků s vášní pro motoristický sport ve svém volném čase pustila do předělávání klasických vozů na závodní speciály. Od té doby získala značka Nismo na síle a v přímém souboji porazila i spoustu renomovaných a často i známějších značek (například NISSAN GT-R Nismo GT3 v roce 2011 vyhrál Mistrovství světa jezdců FIA GT1). Dnes logo NISMO znamená především něco výjimečného - nejen vysoký výkon, ale také nadčasový design.
Nejde nám ale jen o maximální výkon. Motorem našeho snažení je i představa, že si radost z vlastnictví a řízení vozu NISMO bude moci prožít opravdu každý - řidič, který dlouhodobě hledá nejvyšší kvalitu, i nadšený milovník silných vozů.
Vůz byl zkonstruován s užitím rozsáhlých zkušeností divize NISMO v oblasti motoristického sportu z celého světa. Model JUKE NISMO RS je vybaven motorem DIG-T o objemu 1,6 litru, který dosahuje výkonu 218 k (160 kW). Točivý moment u verzí s pohonem přední nápravy a manuální převodovkou dosahuje 280 Nm. Provedení s poháněnými předními koly navíc disponuje diferenciálem s omezenou svorností (LSD) na přední nápravě. Verze s pohonem všech čtyř kol má ve standardní výbavě vyspělý systém vektorování točivého momentu značky Nissan spolu s převodovkou Nissan Xtronic, vyvine 250 Nm točivého momentu a standardně je osazena řadícími pádly umístěnými pod volantem.
Mezi další zdokonalení související s vyladěním výkonu motoru patří důmyslné zesílení karoserie, které zvyšuje její torzní tuhost, a účinnější brzdný systém s většími kotouči, než jaké nabízí standardní model NISMO. Řadu dynamických vylepšení uzavírají vyladěné odpružení a tlumiče.
Akční ceny
JUKE NISMO RS, 218 k (260 Nm) - MT6 2WD, metalická barva
574 000 Kč
JUKE NISMO RS, 214 k (250 Nm) - Xtronic 4WD, metalická barva
653 000 Kč
Sedadla Recaro
41 100 Kč
Sada Techno (xenonové světlomety, AVM a Safety Shield)
33 000 Kč
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.