Nový Juke NISMO RS bere showroomy útokem

, foto:
ar5 16. února 2015 10:49
Sdílej:

Konečně nadešel čas uvedení dosud nejsportovnější verze modelu Nissan Juke.

Nová verze RS přináší vyšší výkon, ostřejší naladění podvozku, účinnější brzdy i nadstandardní vybavení. Jde o ještě extrémnější a vyladěnější provedení mnohokrát oceněného crossoveru značky Nissan.

Divize NISMO navazuje na kořeny značky NISSAN a přináší na trh to nejlepší ze značky Nissan. Vše začalo ve 30. letech minulého století, kdy se skupina odvážných techniků s vášní pro motoristický sport ve svém volném čase pustila do předělávání klasických vozů na závodní speciály. Od té doby získala značka Nismo na síle a v přímém souboji porazila i spoustu renomovaných a často i známějších značek (například NISSAN GT-R Nismo GT3 v roce 2011 vyhrál Mistrovství světa jezdců FIA GT1). Dnes logo NISMO znamená především něco výjimečného - nejen vysoký výkon, ale také nadčasový design.

Nejde nám ale jen o maximální výkon. Motorem našeho snažení je i představa, že si radost z vlastnictví a řízení vozu NISMO bude moci prožít opravdu každý - řidič, který dlouhodobě hledá nejvyšší kvalitu, i nadšený milovník silných vozů.

Vůz byl zkonstruován s užitím rozsáhlých zkušeností divize NISMO v oblasti motoristického sportu z celého světa. Model JUKE NISMO RS je vybaven motorem DIG-T o objemu 1,6 litru, který dosahuje výkonu 218 k (160 kW). Točivý moment u verzí s pohonem přední nápravy a manuální převodovkou dosahuje 280 Nm. Provedení s poháněnými předními koly navíc disponuje diferenciálem s omezenou svorností (LSD) na přední nápravě. Verze s pohonem všech čtyř kol má ve standardní výbavě vyspělý systém vektorování točivého momentu značky Nissan spolu s převodovkou Nissan Xtronic, vyvine 250 Nm točivého momentu a standardně je osazena řadícími pádly umístěnými pod volantem.

Mezi další zdokonalení související s vyladěním výkonu motoru patří důmyslné zesílení karoserie, které zvyšuje její torzní tuhost, a účinnější brzdný systém s většími kotouči, než jaké nabízí standardní model NISMO. Řadu dynamických vylepšení uzavírají vyladěné odpružení a tlumiče.

Akční ceny 

 

JUKE NISMO RS, 218 k (260 Nm) - MT6 2WD, metalická barva

    574 000 Kč

JUKE NISMO RS, 214 k (250 Nm) - Xtronic 4WD, metalická barva

    653 000 Kč

Sedadla Recaro

      41 100 Kč

Sada Techno (xenonové světlomety, AVM a Safety Shield)

      33 000 Kč

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.