Nový Volkswagen Passat má za sebou velmi úspěšný vstup na český trh. Od zahájení prodeje v závěru loňského roku do konce ledna 2015 bylo v České republice závazně objednáno již téměř 1600 vozů Passat osmé generace.
Passat B8 tak potvrzuje své postavení bestselleru ve střední třídě mezi dováženými modely. Zákazníci oceňují především mimořádnou úroveň komfortu, hospodárnosti a bezpečnosti, s níž nový Passat stanovuje ve své třídě zcela nová měřítka.
„Volkswagen Passat je tradičně bestsellerem ve střední třídě, takže naše očekávání ohledně prodejů jsou s každým představením nové generace velmi vysoká. Osmá generace Passatu, kterou jsme uvedli na český trh v závěru loňského roku, naše pozitivní očekávání dokonce výrazně překonává,“ říká Daniel Harant, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy, a dodává: „Velmi nás těší zájem českých zákazníků, kteří oceňují, že nový Passat přináší do střední třídy po všech stránkách nejvyšší technickou úroveň.“
Volkswagen Passat je dlouhodobě jednoznačnou jedničkou na českém trhu ve střední třídě mezi dováženými modely. Od zahájení prodeje modelu Passat B8 do konce ledna 2015 bylo českými zákazníky závazně objednáno 485 vozů v provedení Limuzína a 1094 vozů ve verzi Variant.
Osmá generace Passatu přesvědčuje české zákazníky nejen svou kvalitou, komfortem, vyspělými pohonnými jednotkami s nízkými hodnotami spotřeby paliva a emisí, ale i v důležité oblasti bezpečnosti, v níž přináší celou řadu pokrokových asistenčních systémů a dalších technických inovací, od několika variant předních LED světlometů, přes průhledový displej HUD (Head-Up Display) až po Emergency Assist, který vůz v nouzové situaci bezpečně zastaví.
Inteligentní lehká konstrukce na základě koncernové platformy MQB snížila hmotnost až o 85 kg, což se pozitivně projevuje na ještě nižší spotřebě paliva a vynikající ovladatelnosti s příkladnými jízdními vlastnostmi. Nový Passat nabízí oproti předchůdci také více místa pro cestující i zavazadla.
Dalším esem v rukávu je tradičně široká paleta nabízených pohonných jednotek, přičemž zcela nové motory TSI a TDI jsou až o pětinu úspornější. V průběhu letošního roku obohatí modelovou řadu Passat varianta GTE, první hybridní Passat s možností externího nabíjení, a také Passat Alltrack s robustním designem ve stylu SUV a pohonem všech kol.
Značka Volkswagen osobní vozy má na českém trhu za sebou rekordní rok 2014, v němž zvýšila počet dodaných vozů zákazníkům o 28 % na 19 709 a její podíl na trhu vzrostl o 0,4 procentního bodu na 9,5 %. K mimořádně příznivému vývoji obchodních výsledků značky Volkswagen osobní vozy přispívá nejen velmi široká nabídka atraktivních modelů na nejvyšší technické úrovni, ale také hustá síť profesionálních obchodních a servisních partnerů se zaměřením na maximální spokojenost zákazníků. V loňském roce byl také realizován ambiciózní program modernizace prodejní a servisních sítě značky Volkswagen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.