Nový Volkswagen Passat má za sebou velmi úspěšný vstup na český trh. Od zahájení prodeje v závěru loňského roku do konce ledna 2015 bylo v České republice závazně objednáno již téměř 1600 vozů Passat osmé generace.
Passat B8 tak potvrzuje své postavení bestselleru ve střední třídě mezi dováženými modely. Zákazníci oceňují především mimořádnou úroveň komfortu, hospodárnosti a bezpečnosti, s níž nový Passat stanovuje ve své třídě zcela nová měřítka.
„Volkswagen Passat je tradičně bestsellerem ve střední třídě, takže naše očekávání ohledně prodejů jsou s každým představením nové generace velmi vysoká. Osmá generace Passatu, kterou jsme uvedli na český trh v závěru loňského roku, naše pozitivní očekávání dokonce výrazně překonává,“ říká Daniel Harant, vedoucí divize Volkswagen osobní vozy, a dodává: „Velmi nás těší zájem českých zákazníků, kteří oceňují, že nový Passat přináší do střední třídy po všech stránkách nejvyšší technickou úroveň.“
Volkswagen Passat je dlouhodobě jednoznačnou jedničkou na českém trhu ve střední třídě mezi dováženými modely. Od zahájení prodeje modelu Passat B8 do konce ledna 2015 bylo českými zákazníky závazně objednáno 485 vozů v provedení Limuzína a 1094 vozů ve verzi Variant.
Osmá generace Passatu přesvědčuje české zákazníky nejen svou kvalitou, komfortem, vyspělými pohonnými jednotkami s nízkými hodnotami spotřeby paliva a emisí, ale i v důležité oblasti bezpečnosti, v níž přináší celou řadu pokrokových asistenčních systémů a dalších technických inovací, od několika variant předních LED světlometů, přes průhledový displej HUD (Head-Up Display) až po Emergency Assist, který vůz v nouzové situaci bezpečně zastaví.
Inteligentní lehká konstrukce na základě koncernové platformy MQB snížila hmotnost až o 85 kg, což se pozitivně projevuje na ještě nižší spotřebě paliva a vynikající ovladatelnosti s příkladnými jízdními vlastnostmi. Nový Passat nabízí oproti předchůdci také více místa pro cestující i zavazadla.
Dalším esem v rukávu je tradičně široká paleta nabízených pohonných jednotek, přičemž zcela nové motory TSI a TDI jsou až o pětinu úspornější. V průběhu letošního roku obohatí modelovou řadu Passat varianta GTE, první hybridní Passat s možností externího nabíjení, a také Passat Alltrack s robustním designem ve stylu SUV a pohonem všech kol.
Značka Volkswagen osobní vozy má na českém trhu za sebou rekordní rok 2014, v němž zvýšila počet dodaných vozů zákazníkům o 28 % na 19 709 a její podíl na trhu vzrostl o 0,4 procentního bodu na 9,5 %. K mimořádně příznivému vývoji obchodních výsledků značky Volkswagen osobní vozy přispívá nejen velmi široká nabídka atraktivních modelů na nejvyšší technické úrovni, ale také hustá síť profesionálních obchodních a servisních partnerů se zaměřením na maximální spokojenost zákazníků. V loňském roce byl také realizován ambiciózní program modernizace prodejní a servisních sítě značky Volkswagen.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?