V rámci Ženevského autosalonu 2015 se uskuteční evropská premiéra čerstvého přírůstku do řady dynamicky zaměřených modelů Lexus s označením F, nového GS F.
• Evropská premiéra nového modelu Lexus GS F o výkonu 477 k
• Evropská premiéra konceptu LF-C2
• Světová premiéra nového konceptu značky Lexus
Lexus GS F, představený ve světové premiéře na letošním autosalonu v Detroitu, představuje kultivované čtyřdveřové kupé schopné nabídnout rychlost a agilitu prémiového sportovního modelu. Díky atmosférickému agregátu 5,0 l V8 dokáže GS F produkovat výkon až 477 k a nejvyšší točivý moment 530 Nm. GS F je vůbec prvním vozem značky Lexus, jenž používá nový komplexní paket bezpečnostní výbavy Lexus Safety System+. Koncepční vůz LF-C2, představený vloni ve světové premiéře na autosalonu v Los Angeles, spatří návštěvníci i na letošním Ženevském autosalonu (evropská premiéra).
Uvedený koncept je designovou studií v podobě roadsteru v uspořádání 2+2, jenž zkoumá klíčové stylistické motivy připravované pro budoucí modely značky Lexus se smělejším stylistickým ztvárněním.LF-C2 je současně luxusním konceptem vozu kategorie Grand Touring. Jeho otevřená konstrukce staví na myšlence ryzího sportovního kupé.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.