Audi získalo v letošním ročníku ankety „Best Cars“ dvě celková vítězství. Rozhodli o tom čtenáři časopisu „auto motor und sport“. Udílení cen proběhlo tento týden ve Stuttgartu.
Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj, k tomu říká: „Z tohoto důležitého ocenění máme velkou radost. Je to potvrzení úspěchu naší značky v segmentu malých a kompaktních vozů.“ Luca de Meo, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za prodej, k tomu dodává: „Od uvedení na trh bylo prodáno již více než 500 000 vozů A1. Také Q3 přivádí jako nejoblíbenější prémiové SUV ve svém segmentu k naší značce hodně nových zákazníků.“
V hlasování čtenářské ankety „Best Cars“ bylo na výběr celkem 386 modelů v jedenácti kategoriích. V každé kategorii volili čtenáři jednoho celkového vítěze a jednoho dováženého vítěze. V kategorii „Malé vozy“ dalo hlas modelu A1 25 procent čtenářů, což znamenalo pro nejmenší Audi první místo. Audi Q3 bylo nejlepší v kategorii „Kompaktní SUV“ s 19 procenty hlasů. Značka se čtyřmi kruhy kromě toho obsadila druhé místo s modelem Audi A6 v kategorii „Vyšší střední třída“. Mezi kompaktními vozy bylo Audi A3 zvoleno na třetí místo. Letos se konal 39. ročník čtenářské ankety „Best Cars“ a do hlasování se zapojilo 112 471 čtenářů.
*Údaje spotřeby paliva uvedených modelů:
Audi A1:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,3 – 3,4**;
kombinované emise CO2 v g/km: 168 – 89**
Audi Q3:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,6 – 4,4**;
kombinované emise CO2 v g/km: 203 – 114**
Audi A3:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,3 – 3,2**;
kombinované emise CO2 v g/km: 194 – 35**
Audi A6:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,6 – 4,2**;
kombinované emise CO2 v g/km: 224 - 109**
** Spotřeba paliva a emise CO2 vozidla závisí na zvolených kolech a pneumatikách a na jejich hodnotu má vliv nejen účinnost využívání energie obsažené v palivu vozidlem, ale i styl řízení a další faktory netechnického charakteru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.