Audi získalo v letošním ročníku ankety „Best Cars“ dvě celková vítězství. Rozhodli o tom čtenáři časopisu „auto motor und sport“. Udílení cen proběhlo tento týden ve Stuttgartu.
Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj, k tomu říká: „Z tohoto důležitého ocenění máme velkou radost. Je to potvrzení úspěchu naší značky v segmentu malých a kompaktních vozů.“ Luca de Meo, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za prodej, k tomu dodává: „Od uvedení na trh bylo prodáno již více než 500 000 vozů A1. Také Q3 přivádí jako nejoblíbenější prémiové SUV ve svém segmentu k naší značce hodně nových zákazníků.“
V hlasování čtenářské ankety „Best Cars“ bylo na výběr celkem 386 modelů v jedenácti kategoriích. V každé kategorii volili čtenáři jednoho celkového vítěze a jednoho dováženého vítěze. V kategorii „Malé vozy“ dalo hlas modelu A1 25 procent čtenářů, což znamenalo pro nejmenší Audi první místo. Audi Q3 bylo nejlepší v kategorii „Kompaktní SUV“ s 19 procenty hlasů. Značka se čtyřmi kruhy kromě toho obsadila druhé místo s modelem Audi A6 v kategorii „Vyšší střední třída“. Mezi kompaktními vozy bylo Audi A3 zvoleno na třetí místo. Letos se konal 39. ročník čtenářské ankety „Best Cars“ a do hlasování se zapojilo 112 471 čtenářů.
*Údaje spotřeby paliva uvedených modelů:
Audi A1:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,3 – 3,4**;
kombinované emise CO2 v g/km: 168 – 89**
Audi Q3:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,6 – 4,4**;
kombinované emise CO2 v g/km: 203 – 114**
Audi A3:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,3 – 3,2**;
kombinované emise CO2 v g/km: 194 – 35**
Audi A6:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,6 – 4,2**;
kombinované emise CO2 v g/km: 224 - 109**
** Spotřeba paliva a emise CO2 vozidla závisí na zvolených kolech a pneumatikách a na jejich hodnotu má vliv nejen účinnost využívání energie obsažené v palivu vozidlem, ale i styl řízení a další faktory netechnického charakteru.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.