Audi získalo v letošním ročníku ankety „Best Cars“ dvě celková vítězství. Rozhodli o tom čtenáři časopisu „auto motor und sport“. Udílení cen proběhlo tento týden ve Stuttgartu.
Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za technický vývoj, k tomu říká: „Z tohoto důležitého ocenění máme velkou radost. Je to potvrzení úspěchu naší značky v segmentu malých a kompaktních vozů.“ Luca de Meo, člen představenstva společnosti AUDI AG, zodpovědný za prodej, k tomu dodává: „Od uvedení na trh bylo prodáno již více než 500 000 vozů A1. Také Q3 přivádí jako nejoblíbenější prémiové SUV ve svém segmentu k naší značce hodně nových zákazníků.“
V hlasování čtenářské ankety „Best Cars“ bylo na výběr celkem 386 modelů v jedenácti kategoriích. V každé kategorii volili čtenáři jednoho celkového vítěze a jednoho dováženého vítěze. V kategorii „Malé vozy“ dalo hlas modelu A1 25 procent čtenářů, což znamenalo pro nejmenší Audi první místo. Audi Q3 bylo nejlepší v kategorii „Kompaktní SUV“ s 19 procenty hlasů. Značka se čtyřmi kruhy kromě toho obsadila druhé místo s modelem Audi A6 v kategorii „Vyšší střední třída“. Mezi kompaktními vozy bylo Audi A3 zvoleno na třetí místo. Letos se konal 39. ročník čtenářské ankety „Best Cars“ a do hlasování se zapojilo 112 471 čtenářů.
*Údaje spotřeby paliva uvedených modelů:
Audi A1:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,3 – 3,4**;
kombinované emise CO2 v g/km: 168 – 89**
Audi Q3:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,6 – 4,4**;
kombinované emise CO2 v g/km: 203 – 114**
Audi A3:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,3 – 3,2**;
kombinované emise CO2 v g/km: 194 – 35**
Audi A6:
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,6 – 4,2**;
kombinované emise CO2 v g/km: 224 - 109**
** Spotřeba paliva a emise CO2 vozidla závisí na zvolených kolech a pneumatikách a na jejich hodnotu má vliv nejen účinnost využívání energie obsažené v palivu vozidlem, ale i styl řízení a další faktory netechnického charakteru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?